Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024

Αστοχία Ισραήλ, να πως χτύπησαν οι Χούθι


Το ιρανικής κατασκευής drones που εκτόξευσαν οι Χούθι στην Υεμένη στο Τελ Αβίβ το πρωί της Παρασκευής, ταξίδεψε περισσότερα από 2.600 χιλιόμετρα για να φτάσει στο Ισραήλ, σύμφωνα με έρευνα της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας.

Το τροποποιημένο ιρανικής κατασκευής Samad-3 πραγματοποίησε μια μη απευθείας πτήσης, γεγονός που μπορεί να συνέβαλε στο να μην χαρακτηριστεί ως απειλή, με αποτέλεσμα να μην αναχαιτιστεί και να πλήξει κατοικίες στο Τελ Αβίβ, σκοτώνοντας έναν Ισραηλινό. Σύμφωνα με την έρευνα της IAF, το drone προφανώς πέταξε δυτικά από την Υεμένη πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα, φτάνοντας στην Ερυθραία, πριν πετάξει βόρεια πάνω από το Σουδάν και την Αίγυπτο και να φτάσει στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Στη συνέχεια, το drone πλησίασε το Τελ Αβίβ από τα δυτικά. Μόνο σε αυτό το σημείο το drone εμφανίστηκε στα ραντάρ του Ισραήλ, ως αγνώστων στοιχείων στόχος. Το drone είχε εντοπιστεί για έξι συνεχόμενα λεπτά ενώ πλησίαζε στο Τελ Αβίβ από την κατεύθυνση της θάλασσας, με τα ραντάρ να το εντοπίζουν και να το χάνουν για αρκετά λεπτά μετά, σύμφωνα με την έρευνα.

Το drone, σύμφωνα με την έρευνα, βρισκόταν στον αέρα για περίπου 16 ώρες, πετώντας με ταχύτητα μεταξύ 80 και 100 κόμβων, ή 148-185 χιλιόμετρα την ώρα. Η IAF γνώριζε ότι οι Χούθι έχουν τέτοιες δυνατότητες αλλά δεν είχε προηγούμενη ενημέρωση. Η έρευνα διαπίστωσε ότι εάν ο στόχος θα είχε ταξινομηθεί ως ύποπτο drone όταν αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά, τότε η IAF θα είχε αρκετό χρόνο για να το αναχαιτίσει, χρησιμοποιώντας μαχητικά αεροσκάφη ή συστήματα αεράμυνας στο έδαφος ή στη θάλασσα. Αντίθετα, ο στόχος δεν χαρακτηρίστηκε ως απειλή, λόγω ανθρώπινου λάθους από τους φορείς ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, και έπληξε το Τελ Αβίβ.

Οι χειριστές που ελέγχουν τα ραντάρ της IAF βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στη μέση της παρακολούθησης ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους που εκτοξεύτηκε από μια άλλη ομάδα που υποστηρίζεται από το Ιράν, από το Ιράκ. Αυτό το drone καταρρίφθηκε από μαχητικά αεροσκάφη. Η IAF εξήγησε ότι οι χειριστές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας βλέπουν επίσης συχνά στόχους  οι οποίοι σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πουλιά ή παραμορφώσεις που προκαλούνται από σύννεφα. Επιπλέον, η εστίαση της IAF ήταν σε στόχους που πλησιάζουν το Ισραήλ από τα βόρεια, τα ανατολικά και τα νότια, και λιγότερο από τα δυτικά.

Μετά την επίθεση, η IAF έχει τώρα διπλασιάσει τον αριθμό των χειριστών που αναλύουν τα συστήματα ραντάρ, έτσι ώστε οι στόχοι να μην χάνονται και να ταξινομούνται σωστά. Αύξησε επίσης τις εναέριες περιπολίες, ειδικά στη Μεσόγειο, για τον καλύτερο εντοπισμό των εισερχόμενων απειλών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου