Στο Πολεμικό Ναυτικό θεωρούν ότι η απόκτηση μίας ακόμη γαλλικής φρεγάτας είναι καλύτερη λύση από τις κορβέτες, ενώ η Naval Group δηλώνει ότι παραμένει ανοικτή η option για πώληση στην Ελλάδα.
«Ξαναζεσταίνεται», όπως όλα δείχνουν, η συζήτηση για την απόκτηση και 4ης φρεγάτας FDI Belharra, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες θεωρείται ίσως βέλτιστη λύση σε σχέση με τις κορβέτες, από τη στιγμή που δεν μπορούν να «τρέξουν» και τα δύο προγράμματα. Και αυτό γιατί, πολύ απλά, το «στενό» δημοσιονομικό πλαίσιο στο οποίο κινείται η ελληνική κυβέρνηση όπως είναι γνωστό δεν επιτρέπει μεγάλα ανοίγματα στα εξοπλιστικά.
Μπορεί η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, να επιθυμεί να έχει καινούργια σκαριά που θα εξοπλίσουν το οπλοστάσιό της, όμως ο φόβος του οικονομικού εκτροχιασμού τον οποίο έχει ζήσει στο πολύ κοντινό παρελθόν η χώρα μας επιβάλλει περιορισμένες κινήσεις.
Φυσικά αυτό που όπως μαθαίνουμε είναι στα «σκαριά» είναι το θέμα του εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ. Οι συζητήσεις για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ευελπιστούν όλοι να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι.
Μάλιστα η συζήτηση για την 4η Belharra αναζωπυρώθηκε μετά και τη συνέντευξη που έδωσε (στο ertnews) ο διευθύνων σύμβουλος της Naval Group, Πιερ-Ερίκ Πομελέ. Όπως τόνισε «η ελληνική κυβέρνηση μάς ζήτησε να επανεκτιμήσουμε τις option. Εδώ και λίγες μέρες, η option ακόμη ισχύει. Επανεκτιμήσαμε βάσει των οικονομικών συνθηκών και του πληθωρισμού, τι θα γίνει την επόμενη χρονιά. Τώρα η option ισχύει. Γνωρίζουμε πως το Ελληνικό Ναυτικό και οι ελληνικές Αρχές αξιολογούν τις ανάγκες για το μέλλον».
Υπενθυμίζεται ότι η option, στην παραγγελία των τριών ελληνικών φρεγατών FDI Belharra αφορούσε την αγορά τέταρτης στην τιμή του ενός δισ. όσο έκανε δηλαδή η κάθε μία από τις τρεις πρώτες. Η option αυτή όμως είχε συγκεκριμένο χρόνο και είχε λήξει τον Ιούνιο του 2023. Όπως ανέφερε τώρα ο CEO της Naval Group, η option αυτή ισχύει ακόμα, οπότε αν αγοραστεί άλλη μία φρεγάτα αυτή θα είναι στην τιμή του 1 δισ.
Η πιθανότητα να στραφεί το Πολεμικό Ναυτικό στην αγορά μιας ακόμη καινούργιας φρεγάτας Belharra ενισχύεται από δύο σημαντικές παραμέτρους. Η πρώτη είναι η απόκτηση των μεταχειρισμένων αμερικανικών παράκτιων περιπολικών LCS, που «ναυάγησε», καθώς τα πλοία που παραχωρούσαν οι ΗΠΑ ήταν από τα πρώτα που είχε το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό και δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Η δεύτερη παράμετρος είναι η αδυναμία που υπάρχει παγκοσμίως να βρεθούν πλέον άλλες μεταχειρισμένες μονάδες που να είναι σε καλή κατάσταση.
Το 2025 θα παραδοθεί στην Ελλάδα η πρώτη Belharra
Εντός χρονοδιαγράμματος θα παραδοθεί η πρώτη φρεγάτα FDI «Βelharra» με το όνομα «ΚΙΜΩΝ» στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, όπως διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο CEO της Naval Group, όταν ρωτήθηκε αν είναι εφικτό να παραδοθεί η πρώτη ελληνική φρεγάτα μέσα στο 2025, απάντησε: «Είναι απολύτως εφικτό. Τα μεγάλα προγράμματα είναι πάντα δύσκολα. Η πρώτη γαλλική φρεγάτα, η Amiral Ronarc’h, η πρώτη της μαζικής παραγωγής, θα είναι έτοιμη τις επόμενες εβδομάδες. Αν έρθετε το καλοκαίρι, θα τη δείτε. Ακολουθεί η ελληνική φρεγάτα, είναι η δεύτερη. Η ελληνική φρεγάτα θα ωφεληθεί από τα συμπεράσματα των δοκιμών στη θάλασσα. Θα παραδοθεί το 2025. Το πρόγραμμα γενικά είναι στην ώρα του. Έχουμε να κατασκευάσουμε τρεις φρεγάτες. Θα είναι τα νούμερα 2, 3 και 4 της μαζικής παραγωγής των επόμενων χρόνων, ξεκινώντας από του χρόνου στην Ελλάδα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου