Η Τουρκία έχει ως βασικό στρατηγικό στόχο να κατασκευάσει και να αναπτύξει τα καινούργια μαχητικά αεροσκάφη νέας γενιάς τύπου KAAN και τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου Hurjet, ωστόσο ένα από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι οι κινητήρες, με αποτέλεσμα να στραφεί στις ΗΠΑ για να βρεθεί λύση.
Ειδικότερα, το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg αποκάλυψε πρόσφατα ότι η Τουρκία έχει ζητήσει άδεια από τις ΗΠΑ για να αποκτήσει κινητήρες τύπου F404, που κατασκευάζει η εταιρεία GE Aerospace, με στόχο να τους ενσωματώσει στα αεροσκάφη τύπου Hurjet, σύμφωνα με όσα δήλωσαν Τούρκοι αξιωματούχοι, υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας σκοπεύει να αντικαταστήσει τα παλιά αεροσκάφη τύπου T-38 και F-5 για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τα «εθνικά» εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου Hurjet. Αξιωματούχος της αμερικανικής πρεσβείας στην Άγκυρα δήλωσε πως «ανυπομονούμε να εμβαθύνουμε περαιτέρω την αμυντική μας συνεργασία με την Τουρκία, έναν βασικό σύμμαχο του NATO», ωστόσο δεν έδωσε πιο λεπτομερείς πληροφορίες σε σχετική ερώτηση του Bloomberg.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, όπου και αναμένεται να συναντήσει Αμερικανούς αξιωματούχους με φόντο την συμφωνία για την αναβάθμιση των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-16 και όχι μόνο.
Όπως έχουμε αναφέρει στο OnAlert.gr, το ίδιο ζήτημα υπάρχει και στην περίπτωση των μαχητικών αεροσκαφών νέας γενιάς τύπου KAAN, με την Τουρκία να επιδιώκει την απαραίτητη τεχνογνωσία στους κινητήρες F110 ώστε να κατασκευάσουν οι ίδιοι τον κινητήρα του μαχητικού ή να λάβουν την άδεια προκειμένου να χρησιμοποιούν κινητήρες που ήδη χρησιμοποιούνται από τα αμερικανικά μαχητικά.
Η αμερικανική εταιρεία GE Aerospace είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων για αεροσκάφη στον κόσμο, ενώ έχει ιδρύσει κοινοπραξία με την κρατική Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TUSAS – TAI), η οποία θα μπορούσε «να χρησιμοποιηθεί για την συναρμολόγηση, την επιθεώρηση, την συντήρηση και την γενική επισκευή κινητήρων τύπου F404 στην Τουρκία», όπως δήλωσε εκπρόσωπος της GE Aerospace στο Bloomberg.
Υπενθυμίζεται ότι το Hurjet θα διαθέτει σύγχρονα ραντάρ, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και λογισμικό, καθώς επίσης και αναβαθμισμένο πιλοτήριο. Επίσης, θα έχει μήκος 13,4 μέτρα, θα επιχειρεί σε υψόμετρο έως τα 45.000 πόδια, με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 3 τόνων και μέγιστη ταχύτητα 1,2 Mach. Ακόμα, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναπτύσσεται από το ελικοπτεροφόρο TCG Anadolu.
Με πληροφορίες από: Bloomberg / Φωτογραφίες αρχείου Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου