Από το ιστολόγιο http://www.defencenet.gr/defence/index.php
Σχόλιο δικό μας : Πάνε να καταστρέψουν και τον τελευταίο Πυλώνα της Ελλάδος το στράτευμα , άντε να δούμε μέχρι πότε θα τα καταφέρνουν και χωρίς απώλειες ......
Διθέσιο Mirage 2000BGM έπεσε μεταξύ Φούρνων και Σάμου από κράτημα κινητήρα στις 13.24. Ήταν το νούμερο 2 ενός σχηματισμού. Το πλήρωμα κατάφερε να εγκαταλείψει και περισυνελλέγη από περιπλέοντα σκάφη του Λιμενικού και του Στρατού που εκτελούσαν αμφίβια άσκηση και είναι καλά.
Το αεροσκάφος εκτελούσε άσκηση χαμηλής ναυτιλίας (CPM). Πληροφορίες του defencenet.gr, αναφέρουν ότι εκτελούσε εικονική βολή προσβολής τουρκικών σκαφών επιφανείας με βλήμα αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet! Το πλήρωμα, περίπου 1,5 μίλι νοτιοδυτικά της Σάμου αντιλήφθηκε αρχικά απώλεια ώσης και εν συνεχεία κράτημα του κινητήρα. προσπάθησαν να πάρουν ύψος και εγκατέλειψαν με επιτυχία.
Οι πιλότοι που διασώθηκαν είναι οι σμηναγός Μιχαήλ Κούρτης και ο υποσμηναγός Μιχαήλ Μήτσιου της 332 Μοίρας της 114 Π.Μ. στην Τανάγρα. Το αεροσκάφος παραλήφθηκε το 1988 και δεν ήταν από τα 10 που εκσυγχρονίστηκαν στο επίπεδο "-5"
Μετά και το σημερινό ατύχημα η 332 Μοίρα, διαθέτει τώρα πια δύο υπερ-πολύτιμα διθέσια Mirage από τα τέσσερα που είχαν παραγγελθεί αρχικά. Αυτά ήταν το 201,202, 203 και 204. Το «204» είχε χαθεί τον Ιανουάριο του 2004 στην περιοχή του Αγίου Ευστρατίου από «Compression stall» αλλά οι δύο χειριστές που επέβαιναν το είχαν εγκαταλείψει και αυτοί επιτυχώς. Το Compression stall είναι η οριακή κατάσταση όπου λόγω αυξημένης γωνίας προσβολής σε κάποιο ελιγμό, ο συμπιεστής δεν τροφοδοτείται με κανονική ποσότητα αέρα με αποτέλεσμα και αυτός με τη σειρά του να μην τροφοδοτεί το θάλαμο καύσης με συμπιεσμένο αέρα για την πραγματοποίηση της καύσης. Αυτό έχει ως συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση της θερμοκρασίας στο λεγόμενο «ζεστό τμήμα» (hot section) του κινητήρα και την πρόκληση πυρκαγιάς και επακόλουθο την παύση λειτουργίας του κινητήρα. Παρά την ύπαρξη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κινητήρα από το σύστημα FADEC σε οριακές καταστάσεις και αυτό ακόμη το FADEC δεν μπορεί να εμποδίσει ή να προλάβει ένα Compression stall.
Είναι το τρίτο ατύχημα για την Πολεμική Αεροπορία μέσα σε τρεις εδβομάδες μετά την απώλεια του ριναίου τροχού του F-16 Αdv. στον Άραξο και την έκρηξη στον κινητήρα του F-16 χθες στην Κρήτη. Αυτή την φορά είχαμε απώλεια του αεροσκάφους, αλλά το σημαντικότερο δεν είχαμε απώλεια ζωών.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις και ειδικά η Αεροπορία υποφέρουν από έλλειψη ανταλλακτικών και μηχανικών μετά τις μαζικές αποχωρήσεις και γίνεται μια τεράστια προσπάθεια όλων των στελεχών τους να κρατήσουν την επιχειρησιακή της ικανότητα σε υψηλό επίπεδο. Μέχρι στιγμής, τα καταφέρνουν...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου