Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Η αντιαεροπορική φρεγάτα ALS CLAS 140.

 Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος 

Η αντιαεροπορική φρεγάτα ALS CLAS 140.

Το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της ALS NSD Naval Ship Designs.

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος

Η οικογένεια των Ναυτικών Πλοίων Als NSD περιλαμβάνει σύγχρονα σκάφη βασισμένα σε πλατφόρμα με κοινά υδροδυναμικά χαρακτηριστικά και περιλαμβάνει πολεμικά πλοία διαφόρων τύπων, από απλή περιπολία 65 μέτρων έως μεγάλη φρεγάτα Air Defense 140 μέτρων. Ευέλικτη και αξιόπιστη βασική πλατφόρμα στην οποία τοποθετείται το επιθυμητό επίπεδο εξοπλισμού και οπλισμού με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη σχέση των εγκατεστημένων συστημάτων και εξοπλισμού με το μέγεθος του σκάφους. Η ευελιξία του σχεδιασμού επιτρέπει στο τελικό προϊόν να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των πελατών.

Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, εικόνα για τη δραστηριότητα Ναυτικών Σχεδίων Πλοίων. Το γραφείο μας παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες για:

Εννοιολογικά σχέδια και μηχανική

Προμελέτη και βασικά σχέδια

Μελέτες σταθερότητας και άνωσης

Τεχνικές προδιαγραφές

Υπολογισμός καυσίμου αντοχής

Πρόβλεψη διατήρησης της θάλασσας

Υπολογισμός σάρωση κύτους

Συμβουλές και ανάλυση μεθόδων παραγωγής

Ανάλυση κόστους

Συμβόλαια έργα

Συμβουλευτική, Διαχείριση Έργων

Als ® Class 140 Air Defence Frigate

Τα κύρια χαρακτηριστικά

Συνολικό μήκος 140,37 μέτρα

Πλάτος μέγιστο 18,99 μέτρα

Βύθισμα 5,02 μέτρα

Πλήρωμα ενδιαίτηση έως 170 άτομα

Βλέπουμε την πρώτη σχεδίαση της ALS CLAS 140 με 8 SSM και χωρίς το MILLENIOUM.

Προώθηση CODAG ή CODOG

Προωθητήρας πλώρης 1 x 875 kW ανασυρόμενο αζιμούθιο

Μέγιστη ταχύτητα έως 33 κnots

Αυτονομία εμβέλεια 6.000 ν.μ. στους 15 κόμβους

Εκτόπισμα πλήρους φορτίου 5.925 τόνοι

Ραντάρ ηλεκτρονικά συστήματα.

Η αντιαεροπορική φρεγάτα δύναται να φέρει το ραντάρ της THALES SM400 Block 2 – S-band Multifunction Radar που τοποθετείται κάτω στον ιστό i-Mast 500.

Το SM400 Block 2 είναι ένα μη περιστρεφόμενο, τεσσάρων όψεων ραντάρ αναζήτησης όγκου S-band (NATO E/F-band) που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ταυτόχρονα λειτουργίες επιτήρησης αέρα, ελέγχου ελικοπτέρου, επιτήρησης επιφάνειας και ελέγχου όπλων. Το SM400 Block 2 είναι ο διάδοχος του SM400 που εγκαταστάθηκε στο OPV του Royal Netherlands Navy Holland Class OPV και του Karel Doorman Joint Support Ship. Θα εγκατασταθεί στη μελλοντική φρεγάτα ASW της Βασιλικής Ολλανδίας και του Βελγικού Ναυτικού.

Αξιοποιώντας τις αποδεδειγμένες αρχές επεξεργασίας πολλαπλών ακτίνων και Doppler, η προηγμένη αρχιτεκτονική συστήματος του SM400 Block 2 προσφέρει ταυτόχρονη λειτουργικότητα με υψηλούς ρυθμούς ενημέρωσης ανεξάρτητα από τις περιβαλλοντικές συνθήκες και τις συνθήκες ακαταστασίας. Αυτά περιλαμβάνουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων με κάλυψη υψηλού υψομέτρου, αξιόπιστη ανίχνευση μικρών στόχων, ταχεία αυτόματη εκκίνηση τροχιάς, χαμηλά ποσοστά ψευδών συναγερμών και ανίχνευση και έλεγχο προσέγγισης ελικοπτέρων.

Το SM400 Block 2 έχει σχεδιαστεί ειδικά για εγκατάσταση σε ενσωματωμένη δομή ιστού. Οι τέσσερις όψεις του παρέχουν απεριόριστη κάλυψη, ενώ ο σχεδιασμός υλικού επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στους συντηρητές μέσα στον ιστό, προάγοντας έτσι υψηλό μέσο χρόνο αντικατάστασης και περιορίζοντας την έκθεση σε εξωτερικούς κινδύνους. Το SM400 Block 2 είναι γνωστό ως SMILE στα συστήματα IM400 που έχει συνάψει το Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας.

H εμβέλεια του ραντάρ ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα, βλέπουμε την τοποθέτηση στον ιστό με το ραντάρ APAR2

To SEAMASTER 400 BLOCK II είναι ένα βελτιωμένο ραντάρ για έρευνα μεγάλων αποστάσεων, μπορείς όμως να το χρησιμοποιήσεις και για άλλες χρήσεις εν συνδυασμό με το FCR για να κατευθύνεις πυροβόλα αλλά και 6 πυραύλους CAMM/CAMM-ER με δυο PTL LINK και τους RIM -116 C του συστήματος RAM.

Στην πράξη είναι τέσσερα FIXED PANEL του ραντάρ NS-200 ενωμένα μεταξύ τους.

Το ραντάρ APAR2.

Ένα πολύ σημαντικό ραντάρ που με αυτό θα κατευθύνεις με τερματική καθοδήγηση τους πυραύλους ESSM II/SM-2 & SM-6.

Δεν έχουν καμία σχέση με τα παλιά ραντάρ και αυτό πρέπει να το βγάλουμε από το μυαλό μας. Το APAR Block2 είναι το νέο ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών X-band και διάδοχος του δοκιμασμένου APAR, του πρώτου ναυτικού ραντάρ AESA. Με αληθινό σχηματισμό ψηφιακής δέσμης και ενισχυτές νιτριδίου του γαλλίου, αμύνεται στα υψηλότερα σενάρια απειλής έναντι των πιο πρόσφατων εξελισσόμενων απειλών. Διαθέτει αναζήτηση όγκου πολλαπλών ακτίνων, αναζήτηση ορίζοντα, ημισφαιρική παρακολούθηση στόχων και απαράμιλλη δύναμη πυρός με ημιενεργούς και ενεργούς πυραύλους.

Το APAR Block2 προστατεύεται από επιθέσεις κορεσμού στα σενάρια υψηλότερης απειλής υποστηρίζοντας πολλές ταυτόχρονες δεσμεύσεις AAW και ASuW με ενεργή και ημιενεργή καθοδήγηση χρησιμοποιώντας το ICWI. Η ισχύς πυρός περιορίζεται μόνο από τον ρυθμό βολής από τον εκτοξευτή. Τα ESSM και SM-2 υποστηρίζονται καθώς και το ESSM Block2 και η μελλοντική οικογένεια Standard Missile χρησιμοποιώντας τη σύνδεση δεδομένων JUWL.

Το APAR Block 2 θα εγκατασταθεί στη νέα φρεγάτα ASW του Ναυτικού της Ολλανδίας και του Βελγίου καθώς και στο F126 του Γερμανικού Ναυτικού.

https://www.radartutorial.eu/19.kartei/07.naval/pubs/APAR_Block_2-V04.pdf

Tα στοιχεία της εμβέλειας που θα διαβάσετε στο ανωτέρω PDF είναι λάθος, αφορούν το παλιό ραντάρ APAR. To νέο ραντάρ θα έχει εμβέλεια τα 250+ χιλιόμετρα και θα μπορεί να κατευθύνει τους πυραύλους SM-6.

STIR 1.2

Το γνωστό μας FCR αν και εδώ οι επιλογές είναι πολλές ανάλογα με το πυροβόλο που θα επιλέξουμε. Το DORNA κατευθύνει το πυροβόλο των 127/64 και τα βλήματα VULKANO. Η ηλεκτρονική σουίτα έχει τα πάντα γιατί ο ιστός i -Mast 500 τοποθετείτε σε αντιτορπιλικά θα δούμε μετά πως έχει παρόμοιες ικανότητες η φρεγάτα με τα καταδρομικά TICO και τα αντιτορπιλικά ΑΒ.

Οπλισμός:

Πυροβόλα OTO Melara 127/64 Lightweight με δυνατότητα βολής βλημάτων VULKANO με εμβέλεια έως τα 100 χιλιόμετρα.

Δυο πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών εκατέρωθεν της Γέφυρας.

Δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών στο επίστεγο (επάνω από το υπόστεγο ελικοπτέρων) Πυροβόλο Millenioun των 35 χιλιοστών

Πύραυλοι επιφανείας 16 EXOCET ή HAPROON σε 4Χ4 εκτοξευτές.

VLS –εκτοξευτές πυραύλων.

8 VLS ΜK-41 με 64 κελιά

Τα 4 VLS ΜΚ-41 είναι της έκδοσης 8 CELL the strike version με 7.7 μέτρα ύψος που μπορούν να πάρουν μέσα στα κελιά τους πύραυλους RGM-109 Tomahawk!

Τα 4 VLS ΜΚ-41 στο μεσόστεγο είναι 8 CELL self-defense version με 6.8 μέτρα ύψος.

Η αντιαεροπορική φρεγάτα της ALS NSD έχει 8 VLS MK-41 και είναι πιο ισχυρή από την φρεγάτα Constellation, των ΗΠΑ γιατί έχει μόνο 4 VLS ΜΚ-41 με 32 κελιά και είναι εξοπλισμένη με ένα ασθενικό πυροβόλο των 57 χιλιοστών.

Η αντιαεροπορική φρεγάτα έχει τα SONAR των φρεγατών FREM πχ CAPTAS 4 σε βελτιωμένες εκδόσεις τους ή μπορεί να πάρει νέας γενεάς SONAR. Η ανθυποβρυχιακή της ισχύ δεν υστερεί σε τίποτα από τα μεγάλα πολεμικά πλοία.

Εν κατακλείδι έχουμε να κάνουμε με μια σχεδίαση εξαιρετική. ‘Ένα πολεμικό πλοίο που μπορεί να σταθεί και να πολεμήσει παντού και όχι μόνο στα στενά όρια του Ελληνικού Αμυντικού χώρου. Με όχι απλά αξιόλογες δυνατότητες αλλά με ισχύ αντιτορπιλικού στην Μεσόγειο θα μπορούσε να κάνει την διαφορά εν σχέση με τα άλλα πλοία.

Κανείς δεν βλέπει το τι συμβαίνει; Οι Ιταλοί ετοιμάζουν έναν μεγάλο στόλο για να διεκδικήσουν μερίδιο από τα κοιτάσματα της Μεσογείου και ειδικά της Ανατολικής Μεσόγειου.

Εμείς δεν έχουμε καταλάβει απολύτως, τίποτα απομονωμένοι από της διεθνείς εξελίξεις όπως πάντα. Μην κοιτάζοντας το μέλλον της χώρας μας αλλά να την βγάλουμε αυτήν την τετραετία και την άλλη. Να παίρνουμε κανέναν ψήφο παραπάνω δίνοντας επιδόματα και υποσχέσεις. Ποιος θα μας σώσει απορώ; Ουδείς ενδιαφέρετε και ουδείς ασχολείται από τα κόμματα, την Βουλή, τους δημοσιογράφους, της εφημερίδες και τα κανάλια. Η κρίση ήρθε μας χτύπησε την πόρτα και σε λίγο θα μας χτυπήσει και ο πόλεμος της δική μας πόρτα και τι θα κάνουμε τότε; Τι;

Οι Ιταλοί φτιάχνουν τα δικά τους πλοία με μεγάλες ικανότητες παραμονής στην θάλασσα, με τα δικά τους οπλικά συστήματα! Τα PPA περιπολικά πλοία και αντιτορπιλικά συνοδείας όπως τα λένε που είναι τα μεγαλύτερα πλοία παγκοσμίως σε εκτόπισμα και με μεγάλες μαχητικές ικανότητες. Έκαναν συμφωνίες για να πάρουν μέρος από τα κοιτάσματα της Λιβύης και εμείς ούτε το θυμόμαστε αυτό το γεγονός.

Είχαμε μια μεγάλη ευκαιρία και εμείς να φτιάξουμε έναν αξιόλογο πολεμικό στόλο αν προχωρούσαμε στην κατασκευή των πλοίων της ALS NSD. Δυστυχώς όμως δεν θέλουμε να είμαστε ισχυροί για να βγάλουμε εμείς το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο και όχι να μας το πάρουν οι ξένοι τσάμπα. Η επιλογές της αυτοκαταστροφής που έχουμε επιλέξει μόνοι μας, θα μας διαλύσουν σαν χώρα συθέμελα. Όχι δεν φταίνε οι ξένοι για την ευγενή μας τύφλωση και τα χάλια μας, εμείς φταίμε για όλα, οι επιλογές και οι πολιτικές μας.

Το παρόν κείμενο γράφτηκε μετά το πολύνεκρό ατύχημα στα Τέμπη και δυστυχώς πάλι αθώες ψυχές έφυγαν για τον Ουρανό και όχι οι διαχρονικά υπεύθυνοι πολιτικοί και μη, οι διαρκώς ανεύθυνοι!

Γεώργιος Δικαίος

ΠΗΓΗ hellenicdefence

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου