Γράφει: Βάσος Βασιλείου
Από το philenews
Λευκωσία: Σήραγγα κάτω από τον Πενταδάκτυλο; Ίσως το δούμε κι αυτό αφού, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκοκυπριακής εφημερίδας «Κίπρις», άρχισε η κατασκευή του έργου αν και σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, αυτό που άρχισε είναι η εκπόνηση γεωλογικής μελέτης.
Πάντως, όταν το Ιούνιο του 2011 ο υπουργός Συγκοινωνιών της Τουρκίας, Μεχμέτ Σολούκ, εξήγγειλε την κατασκευή της σήραγγας, ουδείς αντέδρασε, ενώ για πολλούς η εξαγγελία πέρασε απαρατήρητη. Όπως πληροφορείται ο «Φ», το ζήτημα εξετάζουν και οι αρμόδιες Αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο τότε υπουργός Συγκοινωνιών της Τουρκίας, ο οποίος είχε αφιχθεί στην Κύπρο παράνομα, υπέγραψε «πρωτόκολλο συνεργασίας» με τον τότε λεγόμενο υπουργό συγκοινωνιών και έργων, Χαμζά Ερσάν Σανέρ. Ανάμεσα σε άλλα συμφωνήθηκε τόσο η κατασκευή της σήραγγας όσο και η κατασκευή αυτοκινητόδρομου μεταξύ κατεχόμενης Αμμοχώστου και Λεύκας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν τότε, η σήραγγα θα περνούσε κάτω από τον Πενταδάκτυλο και θα ένωνε την Κερύνεια με την κατεχόμενη Λευκωσία.
Στόχος της σήραγγας είναι να σμικρύνει την απόσταση μεταξύ Κερύνειας-Λευκωσίας, Κερύνειας-κατεχόμενου αεροδρομίου Τύμπου και Κερύνειας-Αμμοχώστου. Σε πρώτη φάση αναμένονταν γεωλογικές έρευνες για να γνωρίζουν οι κατασκευαστές τι να αναμένουν κατά τη διάρκεια των εργασιών διάτρησης του Πενταδάκτυλου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Κίπρις», ο υπεύθυνος για την κατασκευή του έργου (από πλευράς Τουρκοκυπρίων), Νιχάτ Ερντουράν, δήλωσε ότι οι γεωλογικές έρευνες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός δύο μηνών.
Σύμφωνα με όσα μεταδόθηκαν, η σήραγγα θα αρχίζει από την περιοχή του Παχύαμμου στην Κερύνεια και θα καταλήγει στην περιοχή δεξιά της Κυθρέας, όπως αυτή φαίνεται από τις ελεύθερες περιοχές. Η σήραγγα θα έχει μήκος πέντε χιλιόμετρα, το δε κόστος εκτιμάται ότι θα είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με το μήκος της σήραγγας αλλά και τον χρόνο που θα κερδηθεί.
Το έργο χρηματοδοτείται από την Τουρκία. Η πηγή που ενημέρωσε σχετικά τον «Φ», όταν ρωτήθηκε κατά πόσον το έργο θα υλοποιηθεί ή αν απλώς διενεργούνται κάποιες έρευνες για να καταδείξουν ότι είναι ασύμφορο και ότι οι δυσκολίες είναι ανυπέρβλητες, παρατήρησε ότι και η μεταφορά νερού από την Τουρκία στα κατεχόμενα έμοιαζε απίστευτη και όμως υλοποιήθηκε.
Από το philenews
Λευκωσία: Σήραγγα κάτω από τον Πενταδάκτυλο; Ίσως το δούμε κι αυτό αφού, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκοκυπριακής εφημερίδας «Κίπρις», άρχισε η κατασκευή του έργου αν και σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, αυτό που άρχισε είναι η εκπόνηση γεωλογικής μελέτης.
Πάντως, όταν το Ιούνιο του 2011 ο υπουργός Συγκοινωνιών της Τουρκίας, Μεχμέτ Σολούκ, εξήγγειλε την κατασκευή της σήραγγας, ουδείς αντέδρασε, ενώ για πολλούς η εξαγγελία πέρασε απαρατήρητη. Όπως πληροφορείται ο «Φ», το ζήτημα εξετάζουν και οι αρμόδιες Αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο τότε υπουργός Συγκοινωνιών της Τουρκίας, ο οποίος είχε αφιχθεί στην Κύπρο παράνομα, υπέγραψε «πρωτόκολλο συνεργασίας» με τον τότε λεγόμενο υπουργό συγκοινωνιών και έργων, Χαμζά Ερσάν Σανέρ. Ανάμεσα σε άλλα συμφωνήθηκε τόσο η κατασκευή της σήραγγας όσο και η κατασκευή αυτοκινητόδρομου μεταξύ κατεχόμενης Αμμοχώστου και Λεύκας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν τότε, η σήραγγα θα περνούσε κάτω από τον Πενταδάκτυλο και θα ένωνε την Κερύνεια με την κατεχόμενη Λευκωσία.
Στόχος της σήραγγας είναι να σμικρύνει την απόσταση μεταξύ Κερύνειας-Λευκωσίας, Κερύνειας-κατεχόμενου αεροδρομίου Τύμπου και Κερύνειας-Αμμοχώστου. Σε πρώτη φάση αναμένονταν γεωλογικές έρευνες για να γνωρίζουν οι κατασκευαστές τι να αναμένουν κατά τη διάρκεια των εργασιών διάτρησης του Πενταδάκτυλου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Κίπρις», ο υπεύθυνος για την κατασκευή του έργου (από πλευράς Τουρκοκυπρίων), Νιχάτ Ερντουράν, δήλωσε ότι οι γεωλογικές έρευνες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός δύο μηνών.
Σύμφωνα με όσα μεταδόθηκαν, η σήραγγα θα αρχίζει από την περιοχή του Παχύαμμου στην Κερύνεια και θα καταλήγει στην περιοχή δεξιά της Κυθρέας, όπως αυτή φαίνεται από τις ελεύθερες περιοχές. Η σήραγγα θα έχει μήκος πέντε χιλιόμετρα, το δε κόστος εκτιμάται ότι θα είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με το μήκος της σήραγγας αλλά και τον χρόνο που θα κερδηθεί.
Το έργο χρηματοδοτείται από την Τουρκία. Η πηγή που ενημέρωσε σχετικά τον «Φ», όταν ρωτήθηκε κατά πόσον το έργο θα υλοποιηθεί ή αν απλώς διενεργούνται κάποιες έρευνες για να καταδείξουν ότι είναι ασύμφορο και ότι οι δυσκολίες είναι ανυπέρβλητες, παρατήρησε ότι και η μεταφορά νερού από την Τουρκία στα κατεχόμενα έμοιαζε απίστευτη και όμως υλοποιήθηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου