Μπορεί η ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας με την απόκτηση των 24 Γαλλικών μαχητικών Rafale, τον εκσυγχρονισμό των 83 F-16 σε διαμόρφωση Viper αλλά και η είσοδος της Ελλάδας στο πρόγραμμα του Stealth μαχητικού F-35 να έχει προκαλέσει νευρικό κλονισμό στην Άγκυρα όμως «φουρτούνες» στους γείτονες φέρνει και το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Μόνο θετικά είναι τα μηνύματα που φτάνουν από τη Γαλλία και τα ναυπηγεία της Lorient όπου ήδη έχει αρχίσει να «χτίζεται» η πρώτη Ελληνική φρεγάτα Belharra όπως διαπίστωσε άλλωστε και ο ίδιος ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης στην πρόσφατη επίσκεψη του. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες τον προσεχή Οκτώβριο η πρώτη Γαλλική FDI αναμένεται να βγει από το υπόστεγο-δεξαμενή και να πέσει στη θάλασσα και τη θέση της να πάρει η Ελληνική φρεγάτα. Ήδη έως τότε αναμένεται να έχουν «κομπλαριστεί» όλα τα «blocks» του σκάφους ώστε να υπάρχει η δυνατότητα το πλοίο να ποντιστεί στο νερό και να προχωρήσουν και οι υπόλοιπες εργασίες ενώ εντός του 2023 και αυτή η φρεγάτα θα πέσει στη θάλασσα. Για να πάρει τη θέση της η δεύτερη Ελληνική Belharra η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα παραδοθεί στον Στόλο μας λίγους μήνες έπειτα από την παράδοση του πρώτου πλοίου. Με τον σχεδιασμό να προβλέπει τις παραδόσεις τον Μάρτιο και τον Οκτώβριο του 2025 όμως η ταχύτητα με την οποία ναυπηγούνται τα πλοία αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας ακόμα και για τους τελευταίους μήνες του 2024 όσον αφορά την πρώτη Belharra. Tην ίδια ώρα που εντός του υπόστεγου «χτίζεται» το σκαρί της Ελληνικής φρεγάτας σε άλλο χώρο του ναυπηγείου έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή του «πύργου» ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire.
Tαυτόχρονα στην Αθήνα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διπλή «ναυμαχία» τόσο για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ αλλά και για το άλλο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα το οποίο αφορά την απόκτηση καινούργιων κορβετών. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newpost όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ φαβορί φαίνεται ότι είναι η Γερμανική πρόταση της κοινοπραξίας TKMS/ΤhalesNether lands ενώ ακολουθούν η Αμερικανική της LM αλλά και η Γαλλική της Naval Group. Το πλεονέκτημα των Γερμανών έγκειται στο γεγονός ότι πρόκειται για τους κατασκευαστές των ΜΕΚΟ και κατά συνέπεια το ρίσκο είναι περιορισμένο σε σχέση με τις άλλες προτάσεις ενώ και οικονομικά φαίνεται ότι είναι η πλέον συμφέρουσα.
Ταυτόχρονα το Ναυτικό Επιτελείο επεξεργάζεται τις προτάσεις για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου με τις Γαλλικές Gowind της NavalGroup και τις Ιταλικές Doha της Fincantieri να προηγούνται στην αξιολόγηση ενώ ως ισχυρή υποψηφιότητα πλασάρονται και οι Ολλανδικές Sigma 10514 της Damen. Υψηλές πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο όποια πρόταση και εάν επικρατήσει το πρώτο από τα τέσσερα πλοία να κατασκευαστεί εκτός Ελλάδας προκειμένου να κερδηθεί χρόνος και να προετοιμαστεί το Ελληνικό ναυπηγείο-φαβορί ο Σκαραμαγκάς- για τα επόμενα τρία.
Το Πολεμικό Ναυτικό πάντως έως τα τέλη του 2022 αναμένεται να παραλάβει από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας-με τεράστια καθυστέρηση- και την 7η πυραυλάκατο Super Vita η οποία θα ονομαστεί «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» προς τιμή του ήρωα Αξιωματικού των Ιμίων Υποπλοιάρχου Παναγιώτη Βλαχάκου.
ΠΗΓΗ newpost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου