Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

Μη Επανδρωμένα Μ113 για τον Ελληνικό Στρατό – ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ


Στην ανάπτυξη νέας τεχνολογίας κι εφαρμογής επί του πεδίου, στην Γάζα, προχώρησαν οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF) με Μη Επανδρωμένα Μ113. Ένα πρόγραμμα που θα μπορούσε να βρει εφαρμογή και στον Ελληνικό Στρατό.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Οι Ισραηλινοί ανέπτυξαν μία Μη Επανδρωμένη Έκδοση στα Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης (ΤΟΜΑ) Μ113 που διαθέτει, τα γνωστά στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κι ως «παπάκια».

Ο IDF ανέπτυξε μία Μη Επανδρωμένη Έκδοση του Μ113, τα οποίο ονόμασε ZELDA και το δοκίμασε μάλιστα στο λόφο Zaruub στη Ράφα.

Παρόμοια οχήματα εντοπίστηκαν στην Jabaliya, στην βόρεια Γάζα, πρόσφατα και τον Φεβρουάριο, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη χρήση συστημάτων μάχης χωρίς πλήρωμα σε περιοχές υψηλού κινδύνου.

Ένας διοικητής του IDF, εξοικειωμένος με αυτή την τεχνολογία, επιβεβαίωσε ότι τα τηλεκατευθυνόμενα M113 χρησιμοποιούνται από την αρχή του πολέμου. Ορισμένα από αυτά τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με τηλεκατευθυνόμενα αντιαρματικά όπλα, παρέχοντας πρόσθετη δύναμη πυρός και επιχειρησιακή ευελιξία.

Τα Μη Επανδρωμένα M113 χρησιμοποιούνται σε περιοχές με υψηλούς κινδύνους για το προσωπικό, με στόχο τη μείωση των θυμάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά τη διάρκεια πολύπλοκων επιχειρήσεων σε αστικό περιβάλλον.

Όπως αναφέρουν οι Ισραηλινοί, αυτά τα οχήματα ενισχύουν την ικανότητα του IDF να διεξάγει επιχειρήσεις σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, ελαχιστοποιώντας παράλληλα την έκθεση σε κίνδυνο για τους στρατιώτες.

 Αυτό το πρόγραμμα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και για τον Ελληνικό Στρατό, που χρησιμοποιεί 2.400 οχήματα του τύπου, σε διάφορες εκδόσεις.

 Ήδη, όπως έχουμε πρώτοι δημοσιεύσει στο enikos.gr, βρίσκεται σε εξέλιξη η κατάθεση προσφορών από διάφορες εταιρείες εγχώριες και του εξωτερικού προς το ΓΕΣ, σχετικά με το σχέδιο αναβάθμισης για συνολικά 500 Μ113 του Στρατού.

 Στόχος του ΓΕΣ είναι η αναβάθμιση των ελληνικών Μ113 σε επίπεδο θωράκισης 3 (level 3) κατά τα ΝΑΤΟϊκά πρότυπα, την αναβάθμιση του κινητήρα με το ζητούμενο να είναι η αύξηση της ιπποδύναμης, την αντικατάσταση των ηλεκτρονικών, την αναβάθμιση του συστήματος διεύθυνσης, την τοποθέτηση μονάδας κλιματισμού κι εν τέλει την τοποθέτηση τηλεχειριζόμενου πύργου με πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 χλστ.

ΠΗΓΗ https://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου