Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

“Αφήστε με να πεθάνω στον Πανάγιο Τάφο”

Μετά την έκπτωση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίου από τους ίδιους του, τους αδελφούς, αυτός έμεινε στο κελί του χωρίς να δέχεται να αποχωρήσει, όπως του είχαν διαμηνύσει, από το Πατριαρχείο. Από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν 5 χρόνια και ούτε μια στιγμή ούτε η πλευρά Θεόφιλου, αλλά ούτε και η πλευρά Ειρηναίου προσπάθησαν να βρουν μια λύση προκειμένου να εκτονωθεί η κρίση ανάμεσα στους δύο ιεράρχες και να σταματήσουν τα διεθνή μέσα να μιλούν για απάνθρωπες συμπεριφορές ανάμεσα στους ελληνορθόδοξους πατέρες.
Ο Ειρηναίος, που θεωρεί τον εαυτό του αδικημένο και θύμα πλεκτάνης ενός σχεδίου που έχει ως στόχο να βλάψει το Πατριαρχείο, αρνείται πεισματικά να καταθέσει τα όπλα . Από την άλλη πλευρά η σημερινή ηγεσία του Πατριαρχείου δεν θέλει τον Ειρηναίο να βρίσκεται ανάμεσά τους και επιλέγει να του διακόψει την επικοινωνία με τον οποιοδήποτε αλλά και τη δυνατότητα να κυκλοφορεί ακόμη και στην αυλή του Πατριαρχείου .
Όταν ο σημερινός Πατριάρχης δέχτηκε το αίτημά μας να δούμε τον Ειρηναίο , κανείς δεν πίστευε ότι θα πραγματοποιούταν αυτή η συνάντηση……

«Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ»
«Εγώ δεν είχα σκοπό να βλάψω τον Πανάγιο Τάφο,τον οποίο υπηρετώ από μικρό παιδί. Πάντα επειδή γνωρίζω τα δικαιώματά μας εδώ και το πόσο ζηλόφθονα είναι τα άλλα δόγματα προστάτευα ακόμη την κάθε μας σπιθαμή μέσα στα Άγια Προσκυνήματα με αποτέλεσμα να τσακώνομαι πολλές φορές με Λατίνους, Κόπτες που εποφθαλμιούσαν δικά μας μέρη. Έδινα αγώνες, καλούσα τους αδελφούς να είναι πάντα σε εγρήγορση και τους ζητούσα να κάνουν αυστηρά μοναχική ζωή, γιατί είμαστε μοναχοί. Δεν άρεσε όμως ο τρόπος μου και κυρίως δεν άρεσε η άρνησή μου να πουλήσω τα εδάφη μας. Ξέρετε τι πιέσεις δεχόμουν ως Πατριάρχης για να πουλήσω; Εγώ δεν πουλούσα γι' αυτό θέλανε να με βγάλουν από τη μέση για να φέρουν κάποιον άλλον του χεριού τους... Αλλά η αλήθεια θα λάμψει. Δίνω τον αγώνα μου και θα λάμψει η αλήθεια, να είστε σίγουροι.
Εδώ μέσα που είμαι κλεισμένος, με έχουν κλειδώσει αυτοί...
Ισχυρίζονται ότι δεν θέλω να βγω εγώ. Μα αν βγω δεν θα με αφήσουν να ξαναμπώ κι εγώ θέλω να πεθάνω στον Πανάγιο Τάφο. Με κλειδώνουν γιατί δεν θέλουν να με επισκέπτονται μήπως και γίνει κανένα πραξικόπημα αλλά ο Θεός θα δώσει τη λύση. Που ξανακούστηκε να κλειδώνουν ιερείς έναν αδελφό τους. Αν πάθω κάτι από που θα το μάθουν και τι θα πουν στον κόσμο; Δεν βλέπω κανέναν εδώ μέσα . Είστε η μόνη που με επισκέφθηκε, μερικές φορές ακούω τη φωνή μου μέσα στο άδειο δωμάτιο. Νομίζω ότι κάποιος είναι μέσα στο σπίτι, φανταστείτε ότι και τώρα που ήρθατε δεν θέλω να φύγετε... Πάντως να ξέρετε ότι όσοι αδελφοί εναντιώθηκαν σε αυτήν την απόφαση της ηγεσίας του Πατριαρχείου να με κλείσει εδώ μέσα διώχθηκαν από το Πατριαρχείο. Αυτό δε σημαίνει κάτι; Θέλω να δω τους συγγενείς μου και δε μπορώ. Γιατί μου το απαγορεύουν; Δεν φυλακίστηκα από το νόμο, γιατί ήρθατε με την αστυνομία να με δείτε; Ο Θεός να τους συγχωρήσει...».
Το υλικό παραχώρησε η δημοσιογράφος Μαρία Γιαχνάκη από τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ «Γεγονότα που στιγμάτισαν το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων».

ΠΗΓΗ newsbomb

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου