Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014

Επτά ερωτήματα και απαντήσεις για την τραγική εξαφάνιση της πτήσης της AirAsia

Νέα αεροπορική τραγωδία για μία ακόμη μαλαισιανή εταιρεία και νέες ερωτήσεις για την εξαφάνιση της πτήσης QZ8501.
 
Τι γνωρίζουμε για την πτήση;
 
Η QZ8501 απογειώθηκε από τη Σουραμπάγια, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ινδονησίας, γύρω στις 5.30 πμ τοπική ώρα και επρόκειτο να φθάσει στη Σιγκαπούρη 2 ώρες και 10 λεπτά αργότερα. Μετάφερε 155 επιβάτες, δυο πιλότους, ένα μηχανικό και τέσσερα άτομα πλήρωμα καμπίνας.
 
Το Airbus A320 χάθηκε από τα ραντάρ 41 λεπτά μετά την απογείωση. Όπως προκύπτει από το αρχείο του πύργου ελέγχου, ο πιλότος είχε ζητήσει να αποκλίνει από την πορεία του πετώντας υψηλότερα για να αποφύγει μια καταιγίδα.
 
Ποιες είναι οι πιθανές αιτίες που θα ερευνηθούν;
 
Προς το παρόν, οι περισσότεροι θεωρούν ότι πρόκειται για δυστύχημα. Η απώλεια ενός αεροσκάφους ενώ βρίσκεται στο υψόμετρο πτήσης είναι ασυνήθιστη, γι' αυτό οι ερευνητές θα επικεντρωθούν στον καιρό. Θα προσπαθήσουν να βρουν αν ο πιλότος έχασε τον έλεγχο λόγω έντονων αναταράξεων, αν το αεροπλάνο ήταν ανέπαφο όταν συνετρίβη στη θάλασσα ή αν εξερράγη εν πτήση. Θα διερευνήσουν επίσης αν το χτύπησε κεραυνός θέτοντας σε κίνηση μια αλυσίδα γεγονότων που οδήγησαν στη συντριβή.
 
Τι είναι η Air Asia;
 
Εδρεύει στη Μαλαισία και αποτελεί την ασιατική εκδοχή της easyJet. Ήταν μια παραπαίουσα αεροπορική εταιρεία όταν την αγόρασε το 2011ο μαλαισιανός επειχειρηματίας Τόνι Φερνάντες ο οποίος έλαβε συμβουλές από τον Ρίτσαρντ Μπράνσον της Virgin. Η Air Asia εξυπηρετεί προορισμούς στη νοτιοανατολική Ασία και μεταφέρει σχεδόν 50 εκατ. επιβάτες τον χρόνο. Έχει μερικές θυγατρικές όπως η Air Asia Thailand και η Indonesia Air Asia που λειτουργούσε την πτήση QZ 8501.
 
Ποιο το ιστορικό του αεροσκάφους;
 
Ήταν ένα Airbus A320 έξι ετών που παραδόθηκε στην Indonesia Air Asia το 2008. Ο τύπος αυτός έχει εξαιρετικό ιστορικό ασφαλείας.
 
Πολλές ινδονησιακές αεροπορικές εταιρείες απαγορεύεται να πετούν στην Ευρώπη για λόγους ασφαλείας. Είναι η Indonesia Air Asia ανάμεσά τους;
 
Όχι, είναι μια από τις πέντε εταιρείες που εξαιρούνται ειδικά από τη λίστα. Η ΕΕ πιστεύει ότι η Indonesia Air Asia ακολουθεί τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.
 
Η Air Asia είναι μια αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους. Αυτό σημαίνει ότι περιορίζει το κόστος με τρόπο που πλήττει την ασφάλεια;
 
Δεν υπάρχει καμία απολύτως απόδειξη ότι η Air Asia ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία χαμηλού κόστους θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια. Μέχρι σήμερα η Air Asia διέθετε άψογο ιστορικό ασφάλειας.
 
Το αεροσκάφος αυτό είναι το τρίτο που ανήκει σε μαλαισιανή εταιρεία και συνετρίβη φέτος. Σημαίνει κάτι αυτό;
 
Το 2014 ήταν τραγικό για την μαλαισιανή αεροπορία με την ακόμη ανεξήγητη απώλεια της πτήσης ΜΗ370 της Malaysia Airlines τον Μάρτιο, την κατάρριψη της πτήσης MH17 στην ανατολική Ουκρανία τον Ιούλιο και τώρα την απώλεια της QZ8501. Αλλά δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα: τα δύο πρώτα δυστυχήματα δεν είχαν καμία σχέση μεταξύ τους ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η QZ8501 συνδέεται με κάποιο από αυτά πέρα από την τρομερή σύμπτωση.
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
 
ΠΗΓΗ defencenet.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου