Τετάρτη, 5 Ιουλίου 2017

Η διατήρηση του Δείκτη Νοημοσύνης

Η διατήρηση του Δείκτη Νοημοσύνης
Tου Ν. Λυγερού


Ένας τομέας που σίγουρα θα αναπτυχθεί όλο και περισσότερο θα είναι αυτός που θα αφορά στη διατήρηση του Δείκτη Νοημοσύνης. Λόγω της μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, το θέμα της διατήρησης είναι όλο και πιο σημαντικό. Επίσης υπάρχει παράλληλα και η αντιμετώπιση των εγκεφαλικών νόσων του τύπου Αλτσχάιμερ. Πιο γενικά βλέπουμε ότι στις μεγαλύτερες κλινικές υπάρχει ανάγκη εξάσκησης του εγκεφάλου, διότι αυτό έχει την τάση να φθείρεται λόγω μιας εργασίας που δεν έχει εύρος αλλά επίσης και λόγω μιας φυσιολογικής αδράνειας με την σύνταξη. Έτσι ο τομέας της διατήρησης του Δείκτη Νοημοσύνης κι ούτε καν την αύξησή του είναι ήδη ένα σπουδαίο θέμα για το μέλλον. Διότι ακόμα και αυτοί που λένε ότι δεν πιστεύουν στην έννοια του Δείκτη Νοημοσύνης θα είναι από αυτούς που θα πάρουν φάρμακα για να τον διατηρήσουν. Όμως εκτός από φάρμακα που θα υπάρξουν στο μέλλον, θα πρέπει να υπάρχει και η ίδια η εξάσκηση του εγκεφάλου με προβλήματα που δεν είναι αυτονόητα και με μεγάλο εύρος για να απαιτήσουν από το νευρωνικό τους δίκτυο να εξελιχθεί ακόμα και συνοπτικά.

Νοημοσύνη και Ρύπανση
Tου Ν. Λυγερού

Ένα νέο φαινόμενο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην ιστορία της Ανθρωπότητας σε πολλές περιοχές του κόσμου: ο δείκτης νοημοσύνης μειώνεται. Ενώ ξέρουμε ότι αυτός εξελίσσεται συνεχώς και μάλιστα το μετρούμε με το φαινόμενο Flynn όταν εξετάζουμε πολλές γενιές του ίδιου πληθυσμού, αντιλαμβανόμαστε για πρώτη φορά ότι υπάρχει ένα πρόβλημα και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη ρύπανση. Αυτοί οι ρύποι δεν προβληματίζουν το ανθρώπινο σώμα αλλά και τον ίδιο τον εγκέφαλο. Βλέπουμε λοιπόν τη μείωση του Δείκτη Νοημοσύνης, όπου υπάρχουν χημικές ουσίες, φυτοφάρμακα, βαρέα μέταλλα που παρενοχλούν τις εγκεφαλικές δραστηριότητες χωρίς βέβαια να γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα θύματα. Είναι λοιπόν σημαντικό να καταλάβουμε ότι πρέπει να προσέχουμε και το περιβάλλον αν δεν θέλουμε ν’ αντιμετωπίσουμε τεχνητές παθήσεις που εμποδίζουν την ανάπτυξη των μικρών ανθρώπων και τη ζωή των μεγάλων. Η προστασία τους από τη ρύπανση είναι και η προστασία του δείκτη νοημοσύνης τους. Πρέπει λοιπόν να σκεφτούμε τη διδασκαλία σε σχέση με την προστασία αν θέλουμε αποτελέσματα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου