Τρίτη 20 Αυγούστου 2024

Ημερομηνίες «κλειδιά» για πιθανές πολιτικές αποφάσεις που αφορούν το μέλλον του πολύπαθου στόλου του Πολεμικού Ναυτικού: Ενεργό το σενάριο των κορβετών


Εικόνα από την υποδοχή της φρεγάτας “ΥΔΡΑ” από την Ερυθρά θάλασσα. Η συγκεκριμένη φρεγάτα είναι η πρώτη από της ΜΕΚΟ και θεωρείται το πλοίο που πρώτο θα λάβει θέση στο ναυπηγείο για την αναβάθμισή του. Πηγή εικόνας: Πολεμικό Ναυτικό

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα

Η ελληνική κυβέρνηση, όπως επισημαίνουν με ιδιαίτερο νόημα στρατιωτικές πηγές, έχει λάβει πλήρη γνώση της κατάστασης που επικρατεί στον πολεμικό στόλο καθώς και για το επικίνδυνο «κοκτέιλ» που δημιουργήθηκε, συνέπεια των παραιτήσεων και των βάσεων στις στρατιωτικές σχολές.

Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία έχουν αναλύσει σε κορυφαίο επίπεδο την κατάσταση ως έχει και σε πολλά σημεία αυτή έχει περιγραφεί με μελανά χρώματα. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της παλαιότητας των μονάδων επιφανείας, με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην συντήρησή τους, αλλά και το ζήτημα της φυγής στελεχών από το πολεμικό ναυτικό, ακόμη και πολύ νέων Αξιωματικών.

Από το 2020 και την επιτυχημένη ανάπτυξη του στόλου στο Αρχιπέλαγος και την Μεσόγειο, έχουν περάσει τέσσερα χρόνια. Και οι μονάδες το μόνο σίγουρο είναι ότι από τότε έχουν διανύσει επιπλέον χιλιάδες ναυτικά μίλια δίχως να υπάρχουν πολιτικές αποφάσεις-πλην των τριών FDI- που θα ενισχύσουν δραστικά τον στόλο.

Στο πολεμικό ναυτικό ευελπιστούν ν’ ακούσουν ευχάριστες ειδήσεις από τον Σεπτέμβριο, εφόσον βεβαίως ξεπεραστούν οι σκόπελοι των πυρκαγιών του θέρους, αλλά με την ελπίδα να μην υπάρξουν νέα πλημμυρικά φαινόμενα, παρόμοια με αυτά του Daniel και Elias.

Η πρώτη ημερομηνία είναι αυτή της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, 7-8 Σεπτεμβρίου. Κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός, αν δεν έχει κάτι άλλο στα κυβερνητικά σχέδια, δεν αποκλείεται να ανακοινώσει κινήσεις που σχετίζονται με την ενίσχυση του στόλου.

Σε ΔΕΘ άλλωστε είχε ανακοινωθεί, θυμίζουμε, η απόκτηση «τεσσάρων φρεγατών πολλαπλού ρόλου», όπως είχε πει χαρακτηριστικά ο κος. Μητσοτάκης, τα Rafale F3R και το «επίδομα στόλου».

Η εισήγηση του Ναυτικού επιτελείου και του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας προς την πολιτική ηγεσία είναι η ενεργοποίηση της option για την τέταρτη φρεγάτα FDI, ιδίως μετά και τις δηλώσεις των Γάλλων στην ΕΡΤ ότι παραμένει ανοιχτό το παράθυρο ευκαιρίας και στην ίδια τιμή.

Ο ΝΕΑΡΧΟΣ και οι ΜΕΚΟ…

Η δεύτερη ημερομηνία που χαρακτηρίζεται ορόσημο είναι αυτή της 19 ης Σεπτεμβρίου, όταν η δεύτερη ελληνική φρεγάτα FDI με το όνομα «ΝΕΑΡΧΟΣ» θα καθελκυσθεί, στο ναυπηγείο της κατασκευάστριας εταιρείας στο Λοριάν της Γαλλίας.

Και αυτή η ημερομηνία, πέραν του γεγονότος ότι δυο νέες ψηφιακές ελληνικές φρεγάτες θα βρίσκονται στο νερό, πηγές από το πολεμικό ναυτικό την βλέπουν ως πιθανή για κάποια ανακοίνωση που θα σχετίζεται με την ανανέωση των κύριων μονάδων επιφανείας, ίσως και για κάτι άλλο, που στα νερά της περιοχής μας θεωρείται ένας ξεχωριστός πολλαπλασιαστής ισχύος.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μέσα σε αυτές τις ημερομηνίες δεν αποκλείεται να «κλειδώσει» και η αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, μια και οι δυο συμβαλλόμενες πλευρές έχουν καταλήξει στον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η αναβάθμιση των τεσσάρων μονάδων.

Και μάλιστα με την προοπτική ότι ο εκσυγχρονισμός δεν θα ξεφύγει ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος που θέλει πίσω στον στόλο τις φρεγάτες το 2028.

Η όποια πιθανή ανακοίνωση από την κυβέρνηση διευκολύνεται, σημειώνουν με νόημα πηγές, από το υπέρ-πλεόνασμα εσόδων που όπως το καταγράφει η κυβέρνηση τον Ιούλιο που ανήλθε σε 1,059 δις ευρώ και το οποίο οδηγεί το συνολικό πλεόνασμα του επταμήνου του 2024 στα 5,683 δις ευρώ.

Ενεργό το σενάριο των κορβετών

Σ’ ότι έχει να κάνει με το σενάριο των κορβετών, στρατιωτικές πηγές, επιμένουν ότι πολλά σημεία του μελλοντικού σχεδιασμού δείχνουν την λεγόμενη «ευρωκορβέτα», καθώς η χώρα μας παραμένει εντός του consortium των κρατών που μετέχουν στην σχεδίαση και ανάπτυξη του εγχειρήματος της Ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας.

Για όλους όσοι έχουν γνώση του αντικειμένου, το μεγάλο ερωτηματικό είναι αν η Ελλάδα και το πολεμικό ναυτικό θα είναι «πελάτες» ή «συν-κατασκευαστές» της Ευρωπαϊκής κορβέτας, διότι έως σήμερα τονίζουν πηγές από το Βέλγιο, δεν έχουν γίνει οι άκρως απαραίτητες επενδύσεις από τις εταιρείες που έχουν εμπλακεί στην κατασκευή του πλοίου αυτού.

Το χρονικό περιθώριο στενεύει αισθητά για τις εταιρείες καθώς το ερχόμενο φθινόπωρο και ως την αρχή του χειμώνα θα υπάρξουν ραγδαίες εξελίξεις από το Ευρωπαϊκό αμυντικό ταμείο στο πρόγραμμα της «ευρωκορβέτας». Και οι ίδιες πηγές από την Βελγική πρωτεύουσα σημειώνουν ότι μπορεί τα περιθώρια να στενεύουν, αλλά υπάρχει προς το παρόν ο χρόνος που χρειάζεται για να παρουσιαστεί έργο και επενδύσεις από την ελληνική πλευρά.

ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου