Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Τα τελευταία λόγια του Μπαλταδώρου: «Ακολούθησέ με να βγούμε από την ομίχλη» - Ο ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΠΙΛΟΤΟ

Ανατριχιαστική είναι η τελευταία συνομιλία του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου λίγα δευτερόλεπτα πριν χαθεί για πάντα στα νερά του Αιγαίου, 9 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Ο πιλότος του δεύτερου Mirage 2000-5 περιέγραψε σοκαρισμένος στους συναδέλφους του, τι του είπε ο αδικοχαμένος σμηναγός.

  • Μπαλταδώρος: «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη»
  • Πιλότος νο2: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω».
Αυτά ήταν τα λόγια που μετέφερε στους συναδέλφους του ο δεύτερος πιλότος, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο απεσταλμένος του «Ε».
Αυτή ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Ο νο 2 έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού.
Είναι προφανές ότι η χαμηλή ορατότητα λόγω υγρασίας και νέφωσης φαίνεται να έπαιξαν καταλυτικό ρόλο για την μοιραία πορεία που ακολούθησε το Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας που χάθηκε χθες το μεσημέρι στο Αιγαίο, παρασύροντας στον θάνατο τον ηρωικό χειριστή Γιώργο Μπαλταδώρο.
Στην υπόθεση ίσως ρίξει φως το βίντεο-ντοκουμέντο που έχει στη διάθεσή της η επιτροπή διερεύνησης των αιτιών της τραγωδίας. Πρόκειται για το υλικό από το καταγραφικό πτήσης του δεύτερου μαχητικού που ακολουθούσε τον Γιώργο Μπαλτσδώρο.
Το ζεύγος των Mirage μετά την αποχώρηση των Τούρκων που είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών, συνέχισε την πτήση του έως το νότιο το Αιγαίο, εκτελώντας αποστολή επιτήρησης.
Όταν ξεκίνησαν την επιστροφή τους προς το αεροδρόμιο της Σκύρου, άρχισαν να ακολουθούν καθοδική πορεία και τις κρίσιμες στιγμές πριν τη συντριβή, βρέθηκαν να πετούν σε περιοχή με έντονη θολούρα και υγρασία.
Οπως όλα δείχνουν ότι το Νο1 του σχηματισμού, το μαχητικό δηλαδή που στο πιλοτήριο ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία μέσα στο περιβάλλον χαμηλής ορατότητας, και τα κρίσιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν φτάσει στη θάλασσα είτε επιχείρησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής ή αν συμβαίνει κάτι. Ωστόσο φαίνεται πως ήταν ήδη αργά, αφού τα λίγα δευτερόλεπτα που χάθηκαν, πιθανότατα στάθηκαν κρίσιμα για την τραγική κατάληξη της πτήσης.
Ο Νο2 του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά (μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας) αποφάσισε να αλλάξει πορεία. Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 υποψιαζόμενος από το χαμηλό ύψος ότι κάτι δεν πάει καλά. Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και παίρνοντας στη συνέχεια ύψος, κατάφερε να γλυτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή οι ενδείξεις που υπάρχουν δείχνουν πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Ακολούθως, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.
Κανονικά ο δεύτερος του σχηματισμού έπρεπε να ακολουθεί τον πρώτο, ωστόσο φάνηκε πως η επιλογή του να αγνοήσει τον κανόνα, έσωσαν τον δεύτερο πιλότο.
Αποτελεί τραγική ειρωνεία, το στοιχείο ότι μόλις μερικά μίλια πιο μακρυά από το σημείο της συντριβής, ο καιρός είχε ανοίξει και ήταν καλοκαιρινός. Αν, η προσέγγιση του αεροδρομίου γινόταν διαφορετικά, έμπειροι αεροπόροι εκτιμούν ότι πιθανότατα η τραγωδία να είχε αποσοβηθεί.
ΠΗΓΗ iefimerida
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου