Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Ο Ελληνισμός ως ανθρωπιά της Ανθρωπότητας - Μετεωρίτικες Σκέψεις

Ο Ελληνισμός ως ανθρωπιά της Ανθρωπότητας
Του Ν. Λυγερού

Για την Ανθρωπότητα, ο Ελληνισμός λόγω της εξωστρέφειάς του στον τομέα των γνώσεων και των επιστημών, είναι μια θετική έννοια από την εποχή της Αρχαιότητας και μπορούμε μάλιστα να δηλώσουμε ότι ο φιλελληνισμός γεννήθηκε λόγω του συμβολισμού της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Με αυτήν την έννοια που δίνει σημασία στον λαό μέσω του δήμου, έχουμε το αρχικό στάδιο της συνειδητοποίησης ότι έχουμε ένα κομμάτι Ανθρωπότητας. Μάλιστα οι γενοκτονίες στρέφονται επί της ουσίας κατά της Ανθρωπότητας κι όχι μόνο κατά ενός λαού. Υπάρχει λοιπόν μονοπάτι που συνδέει άμεσα τον Ελληνισμό με την Ανθρωπότητα, αλλά ποιος κατανοεί ότι αυτή η επινόηση λέγεται ανθρωπιά. Η ανθρωπιά ως θεμελιακό στοιχείο μπορεί να ερμηνευτεί ως παρουσία της Ανθρωπότητας στους ανθρώπους και όχι μόνο ως ανθρώπινο στοιχείο που προέρχεται από τους ανθρώπους. Έτσι ο Ελληνισμός με την εξωστρέφεια που χαρακτηρίζει την προμηθειακή σκέψη, είναι εργαλείο ανθρωπιάς που βοηθάει. Κατά συνέπεια μια πρόταση εκ μέρους του Ελληνισμού για την καθιέρωση των Δικαιωμάτων της Ανθρωπότητας αποτελεί ένα καταλυτικό πλαίσιο για να δούμε επί του πρακτέου την υλοποίησή τους. Έτσι τα Δικαιώματα της Ανθρωπότητας μπορούν να λειτουργήσουν ως συνέχεια της Χάρτας των Ηνωμένων Εθνών του 1948 και να δείξουν ότι είναι εφικτό να πάμε και πιο πέρα από τα Δικαιώματα των Αυτοχθόνων λαών που αναγνωρίστηκαν το 2007 από τα Ηνωμένα Έθνη.

Μετεωρίτικες Σκέψεις
Του Ν. Λυγερού

Στο πλαίσιο της επετείου των 30 ετών από την αναγνώριση των Μετεώρων το 1988 ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, είναι καλό να σκεφτούμε την προσφορά τους για τον Ελληνισμό. Διότι τα Μετέωρα δεν είναι μόνο ιερός χώρος με την έννοια του Χριστιανισμού, αλλά και σύμβολο αντίστασης με την έννοια του Ελληνισμού. Έτσι όσοι μιλούν ελεύθερα, επειδή δεν υπάρχει πια τουρκοκρατία, δεν ξέρουν συνειδητά τι χρωστούν στα Μετέωρα. Αυτή η γεωλογική ιδιομορφία, αυτή η γεωπολιτική ύπαρξη λόγω της διαχρονικότητας της πίστης που δεν γονάτισε παρόλες τις πράξεις βαρβαρότητας που έχει υποστεί κατά καιρούς, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όσους πιστεύουν ότι είναι της αντίστασης. Όσοι προσπάθησαν να καταστρέψουν τα Μετέωρα με κάποιο τρόπο άμεσο ή έμμεσο, απέτυχαν γιατί δεν είχαν προβλέψει τη διαχρονική ανθεκτικότητα των Μοναστηριών. Κάθε κοινωνία που έζησε με κυρίαρχο τρόπο δίπλα στα Μετέωρα, είχε την εντύπωση ότι αποτελούσε το πιο σημαντικό σημείο αλλά κάθε φορά που τελείωσε η δράση της, το μόνο που έμενε και παρέμεινε είναι η ουσία και το πνεύμα των Μοναστηριών. Άλλωστε μέσω τους, αφού αποτελούσαν ένα από τα κριτήρια της ΟΥΝΕΣΚΟ, έδωσαν την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποκτήσει άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, πράγμα που σημαίνει ότι τα Μετέωρα ενίσχυσαν την Ελλάδα. Με αυτή την έννοια τα Μετέωρα είναι πέρα του εθνικού θησαυρού της Ελλάδας αφού αναγνωρίστηκαν από την ίδια την Ανθρωπότητα. Έτσι και σ' αυτήν την επέτειο θα πρέπει να δοθεί μια επίσημη και εθνική σημασία εκ μέρους της Ελλάδας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου