Μπορεί το αεροπορικό επιτελείο να έχει στα χέρια του το πράσινο φως των ΗΠΑ για προηγμένα όπλα που αφορούν τα F-16 Viper, ορισμένα και για τα F-35, πλην όμως αυτά περνάνε από τη δημοσιονομική δαμόκλειο σπάθη, με ότι σημαίνει αυτό για τις συγκεκριμένες προμήθειες. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα
Τα F-16 Viper, τα νεοαποκτηθέντα Rafale F3R, τα μελλοντικά F-35 Block 4, έχουν γίνει «βραχνάς» για τον τουρκικό Τύπο.
Καθημερινό φαινόμενο έχουν γίνει τα ενημερωτικά «σεντόνια» για την ποιοτική διαφορά της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας, απέναντι στην πολυπληθέστερη σε αεροσκάφη τουρκική.
Οι παραπάνω ελληνικές αεροπορικές πλατφόρμες, πλην των F-35 Block 4 που ακόμη δεν υπάρχει το παραμικρό κομμάτι το οποίο να σχετίζεται με ελληνικό stealth αεροσκάφος, είναι γεγονός ότι διαμορφώνουν την ποιοτική αλήθεια που δύσκολα αντιμετωπίζεται από την ασθενική TuAF.
Η πληθώρα των αισθητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων που συγκεντρώνουν τα F-16 Viper & Rafale F3R, δημιουργούν καταλληλότερες συνθήκες για τον αεροπόρο που καλείται να υπερασπιστεί το FIR Αθηνών, τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, την Κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος και την Αν. Μεσόγειο.
Η αεροπορική ισχύς και υπεροχή ήταν πάντοτε το ζητούμενο στον αεροπορικό αγώνα, με την αγωνία του αρμόδιου επιτελείου να εστιάζει στον τρόπο και στα επιχειρήματα που θα χρειαστεί ώστε να πείσει την πολιτική ηγεσία ή την όποια κυβέρνηση να λάβει αποφάσεις ενίσχυσης.
Οι πλατφόρμες είναι ο ένας άξονας πάνω στον οποίο στηρίζεται η προσπάθεια για την αεροπορική υπεροχή. Ο δεύτερος άξονας όμως έχει να κάνει με τα όπλα, μια διαχρονική έλλειψη η οποία δεν σταμάτησε ποτέ να περνά μέσα από την διαπραγματευτική ατζέντα της διπλωματίας και των αμυντικών συνεργασιών.
Στην προ ημερών συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο fm» ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης, μεταξύ άλλων εστίασε στον δεύτερο άξονα που αφορά τον οπλισμό, κυρίως των F-16 Viper και των μελλοντικών F-35 Block 4.
Βεβαίως αν προσέξει κανείς τα όσα είπε ο Αρχηγός, επισημαίνει ότι πολλά απ’ όσα εισηγείται το αεροπορικό επιτελείο σχετίζονται με το δημοσιονομικό περιθώριο που υπάρχει και αφορά την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος.
AGM-158 JASSM ER
Το stand-off όπλο, ο πύραυλος cruise AGM-158 JASSM (-ER) των χιλίων χιλιομέτρων εμβέλειας θεωρείται μια πολύ σημαντική εξέλιξη καθώς οι Αμερικανοί έπειτα από την άσκηση διαρκούς πίεσης, έχουν πλέον απαντήσει θετικά για την διαθεσιμότητα και την τιμή του συγκεκριμένου όπλου.
Η Hellasjournal είχε αναφερθεί σε αυτή την εξέλιξη, όταν το αεροπορικό επιτελείο τελούσε εν αναμονή ωρών της αμερικανικής απάντησης, η οποία τελικά έδωσε το πράσινο φως.
Ο JASSM-ER έχει ισχυρότερο κινητήρα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση και μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου, γεγονός που του προσδίδει επιπλέον 500 χλμ εμβέλειας.
Η καθοδήγηση, τόσο του «απλού» JASSM, όσο και του ER κατά τη διαδρομή προς το στόχο, εξασφαλίζεται μέσω GPS/INS που έχει πλαισιωθεί και από σύστημα αποτροπής παρεμβολών.
Στην τερματική φάση ο πύραυλος καθοδηγείται από αισθητήρα υπερύθρων IR και σύστημα αναγνώρισης – ταυτοποίησης στόχου. Ο παθητικός αισθητήρας IR του JASSM ενεργοποιείται περίπου 8 δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση στον στόχο.
Ο πύραυλος των 1000 χλμ εμβέλειας πιστοποιήθηκε στο βομβαρδιστικό B-1B το 2015, στο F-15E το 2018 και ενσωματώνεται σε όλα τα μαχητικά και βομβαρδιστικά των ΗΠΑ.
AIM-120D AMRAAM
Δεσμεύσεις φαίνεται να έχει λάβει η ελληνική πλευρά, σύμφωνα με τον Αρχηγό της πολεμικής αεροπορίας και για τον πύραυλο αέρος- αέρος AIM-120D AMRAAM, ένα όπλο που θεωρείται αντίστοιχης ικανότητας του γαλλικού METEOR.
Τα συγκεκριμένα όπλα με πλήθος νεοτερισμών άλλαξαν τα δεδομένα στην εναέρια μάχη μέσων και μεγάλων αποστάσεων (BVR).
Η ελληνική πολεμική αεροπορία έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τον ΑΙΜ-120D στα εκσυγχρονισμένα F-16V, παράλληλα με τον Meteor στα Rafale. Όμως ο γαλλικός πύραυλος θεωρείται βέβαιο ότι θα προσαρμοστεί και στα F-35.
Σημαντική λεπτομέρεια μπορεί να θεωρηθεί ότι λόγω του εξελιγμένου αμφίδρομου data link, η τελευταία έκδοση του AMRAAM μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμη και από τα F-16C/D Block 30 και Block 50, επειδή μπορεί να λαμβάνει στοιχεία στοχοποίησης και από πλατφόρμες όπως τα EMB-145H AEW&C και τα εκσυγχρονισμένα, όταν κι αν πετάξουν P-3H.
Το περιορισμένο club των Harpoon
Οι αντιπλοϊκοί Αμερικανικοί Harpoon εισέρχονται και αυτοί επιτέλους στο Ελληνικό οπλοστάσιο. Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν αποδεσμεύσει σε πολλές χώρες τους συγκεκριμένους πυραύλους. Αλλά για την Ελλάδα μετά από ένα χρόνιο και πάγιο αίτημα προς την Αμερικανική πλευρά, αποφασίστηκε πως οι Harpoon θα «κουμπώσουν» στα αναβαθμισμένα Viper και δεν αποκλείει κανείς ότι κάποιοι εξ αυτών θα βρίσκονται στην φαρέτρα των αεροσκαφών ναυτικών επιχειρήσεων P-3.
Η Ελληνική πλευρά επαναξιολόγησε τους τρόπους άμυνας και δυνατοτήτων αποτροπής. Ανάμεσά σε αυτά τα δεδομένα εντάσσονται και οι πύραυλοι Harpoon αλλά και η επέκταση της αρχικής σύμβασης για την αναβάθμιση των F-16 στο επίπεδο Viper. Τα 38 F-16 Block 50 της Αγχιάλου όπως όλα δείχνουν, θα πάρουν το πράσινο φως για την μετατροπή τους σε Viper.
Η αποστολή «ΑPCMO», είναι τα πλήγματα εχθρικών μονάδων επιφανείας τα οποία δύναται να γίνουν είτε με τους Harpoon AGM-84 αλλά και με τη διαχρονική αξία της Πολεμικής Αεροπορίας, που για πολλά χρόνια έκαναν τη διαφορά πάνω από το Αιγαίο, τους πυραύλους ΑΜ39 Exocet.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου