Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Στην Ελλάδα δεν μπορείς να ζεις αν είσαι συνεπής, μονάχα αν χρωστάς και είσαι ασυνεπής ! ! !

Κάθε μονό μήνα (Ιανουάριος, Μάρτιος κλπ) εμείς οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ (πρωην ΤΕΒΕ) καλούμαστε να καταβάλλουμε τις υπέρογκες εισφορές μας προς το ταμείο μέχρι την τελευταία εργάσιμη του αντίστοιχου μήνα, με την απόδειξη που μας έρχεται ταχυδρομικώς περί τα μέσα του μήνα.

Τον Ιούλιο λοιπόν, η απόδειξη πληρωμής άργησε να έρθει. 29 Ιουλίου απευθύνθηκα στο ταχυδρομικό κατάστημα Σαμοθράκης, μου είπαν πως ακόμη δεν είχε έρθει. Την επομένη κι ενώ είχα ακόμη μια ημέρα περιθώριο, πήρα το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 756,58€ πήγα και τα κατέθεσα στην Εθνική τράπεζα με την προηγούμενη απόδειξη, μη γνωρίζοντας και μη έχοντας παρατηρήσει ποτέ ότι κάθε φορά ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής είναι διαφορετικός.
Αφού επέστρεψα στο κατάστημα μου, μετά από μια ώρα περίπου μαζί με το εκκαθαριστικό της εφορίας που επίσης έληγε την επομένη μου έφερε ο ταχυδρόμος την απόδειξη. Νομίζοντας εγώ ότι έχω κάνει σωστά το καθήκον μου, καρφίτσωσα πάνω την απόδειξη της κατάθεσης και την έβαλα στον φάκελο όπως κάνω κάθε φορά, ήμουν ξέγνοιαστος. Ώσπου 16 Σεπτεμβρίου έρχεται η καινούργια απόδειξη πληρωμής εισφορών κι αντι των 756,58€ έκπληκτος βλέπω το ποσόν των 963,08€, με την παρατήρηση ότι ως τις 20/8/2013 η οφειλή μου προς το ταμείο ήταν 783,06€. Αφού συνήλθα από το σοκ παρατήρησα ότι ενώ από το 2012 έως και το 2014 βρισκόμουν στην 4η ασφαλιστική κατηγορία από την 6η που ήμουν κανονικά και μετά από την δυνατότητα όσοι συνεπείς ασφαλισμένοι το επιθυμούσαν μπορούσαν να υπαχθούν με αίτηση τους μέχρι και δυο κατηγορίες χαμηλότερα λόγω κρίσης, τώρα φαίνεται πως είμαι στην 7η.
Επικοινωνώ αμέσως με το κατάστημα του ΟΑΕΕ στην Αλεξανδρούπολη για να μου εξηγήσουν τι συμβαίνει. Έμεινα άφωνος όταν μου είπαν πως επειδή δεν πλήρωσα τις εισφορές του Ιουλίου αυτομάτως το μηχανογραφικό σύστημα του οργανισμού με έβγαλε από την ευνοϊκή ρύθμιση και επιστρέφοντας με στην προηγούμενη κατάσταση (6η κατηγ.) με ανέβασε και μια ακόμη δηλαδή στην 7η όπου θα ήμουν κανονικά από τις αρχές του 2013 αν δεν ήμουν στην ρύθμιση  λόγω παρέλευσης τριετίας. Αφού τους εξήγησα τι έγινε τον Ιούλιο, μου είπαν πως τα χρήματα μου δεν χάθηκαν, υπάρχουν στον τραπεζικό λογαριασμό μου στην Εθνική, τον οποίο κάθε φορά δηλώνω ως λογαριασμό επιστροφής. Να ξανακάνω την κατάθεση και μετά από μερικές μέρες να ξανακάνω αίτηση ώστε ως το τέλος του 2014 να υπαχθώ στην 5η κατηγορία και σε καμία περίπτωση στην 4η κι αυτό αφού πληρώσω και το επόμενο δίμηνο εισφορές 7ης συν τους τόκους υπερημερίας.
Επίσης ζήτησα να μάθω αν μπορώ να ξέρω πότε εστάλλει τον Ιούλιο η συγκεκριμένη απόδειξη, μου απήντησαν πως για την αποστολή των αποδείξεων είναι αρμόδια η ΗΔΙΚΑ. Βρήκα τηλέφωνο της ΗΔΙΚΑ, μίλησα με μια πολλή συνεργάσιμη και εξυπηρετική υπάλληλο η οποία μου είπε πως οι αποδείξεις ταχυδρομούνται οπωσδήποτε πριν το τέλος του προηγούμενο μήνα από αυτόν που είναι να πληρωθούν. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ταχυδρομήθηκαν 25 ή 26 ΙουΝίου κι εγώ έλαβα την δικιά μου 30 ΙουΛίου. Την ρώτησα αν αυτό θα μπορούσα να το έχω εγγράφως. Μου υπέδειξε να το ζητήσω εγώ εγγράφως από τον ΟΑΕΕ κι αυτός με την σειρά του να το ζητήσει πάλι εγγράφως από την ΗΔΙΚΑ.
Ξανακατέθεσα τα χρήματα στον σωστό πλέον κωδικό, ζήτησα από τον ΟΑΕΕ να λάβω εγγράφως από την ΗΔΙΚΑ πότε έφυγε η απόδειξη του Ιουλίου, μέσω ΚΕΠ έκανα αίτηση για την υπαγωγή μου στην 5η και ει δυνατόν στην 4η κατηγορία. Δεν έμεινα όμως εκεί. Έστειλα έγγραφες αναφορές στους συνηγόρους του Πολίτη και του Καταναλωτή.
Από τον συνήγορο του πολίτη ζητούσα να μεσολαβήσει ώστε να επιστρέψω στην 4η κατηγορία και από τον συνήγορο του Καταναλωτή να μεσολαβήσει προς την ΕΛ.ΤΑ.   Α.Ε. ώστε να μου καταβάλλουν το ποσόν που θα ζημιωθώ όλο το διάστημα, διότι αυτή όλη η ταλαιπωρία και η αναστάτωση μου οφείλετε στο γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ καθυστέρησαν να μου παραδώσουν την απόδειξη ένα και πλέον μήνα.
Συμπέρασμα της όλης υπόθεσης:
Στην Ελλάδα δεν μπορείς να ζεις αν είσαι συνεπής, μονάχα αν χρωστάς και είσαι ασυνεπής ! ! !

ΠΗΓΗ faros24

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου