Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Ποδοσφαιριστής σκλάβος στο Κατάρ…

Σαν να μην έφταναν οι αποκαλύψεις, που πήραν τη μορφή χιονοστιβάδας, για τους θανάτους των εργατών που δουλεύουν στα έργα υποδομής για το Μουντιάλ του 2022 στο Κατάρ, ήρθε και η ιστορία του Ζαχίρ Μπελουνίς να κάνει ακόμα πιο θολό το τοπίο γύρω από το αραβικό εμιράτο και το πόσο σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η ιστορία του άτυχου Γάλλου ποδοσφαιριστή ήρθε στο φως πριν από λίγες μέρες μέσω ενός ρεπορτάζ της «Independent» που έκανε ευρέως γνωστή την ιστορία του παίκτη-αιχμαλώτου στο Κατάρ!

Οι αρχές της χώρας απαγορεύουν στον Μπελουνίς, που έπαιξε ποδόσφαιρο στην Ελ Τζαΐς, να φύγει από το εμιράτο, εκτός αν αποσύρει τις κατηγορίες εναντίον της πρώην ομάδας του, επειδή του χρωστούν χρήματα δύο χρόνων από το συμβόλαιο που είχε υπογράψει!!

Η υπόθεση έχει πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις στη Γαλλία, ώστε και ο ίδιος ο Πρόεδρος, Φρανσουά Ολάν, προσπάθησε, ανεπιτυχώς, να παρέμβει υπέρ του σε μια επίσκεψη του στο Κατάρ τον περασμένο Ιούνιο.
Ο 33χρονος παίκτης αναγκάστηκε να προσφύγει στη δικαιοσύνη τον Φεβρουάριο, καθώς ήταν απλήρωτος για 18 μήνες, έχοντας υπογράψει το 2010 πενταετές συμβόλαιο.
Το εξωφρενικό της υπόθεσης είναι πως του είπαν ότι σύμφωνα με την «καφάλα», το απάνθρωπο αυτό σύστημα δουλείας που ισχύει στις μουσουλμανικές χώρες, υπεύθυνο εν πολλοίς για την τραγωδία με τους εργάτες από το Νεπάλ, δεν… μπορεί να φύγει από τη χώρα, αν δεν αποσύρει τις κατηγορίες κατά της ομάδας του!
Όπως δήλωσε ο Μπελουνίς στην «Independent», η ποδοσφαιρική του καριέρα τελείωσε και φοβάται πολύ για την ψυχική του υγεία τους τελευταίους μήνες…
Σημείωσε πως κάθε μέρα που πέρασε στο Κατάρ, τιμωρημένος (!) για την απόφασή του να υπερασπιστεί τον εαυτό του νομικά ήταν «απαράδεκτη». «Είμαι ο πρώτος που το έκανα (σ.σ να προσφύγει νομικά κατά ομάδας). Φυσικά και φοβάμαι. Δεν είμαι στην πατρίδα μου. Τώρα που ξεκίνησα να μιλάω στα ΜΜΕ κάποιοι φίλοι μου έφυγαν.
«Έχασα τα πάντα και τώρα θέλω να γυρίσω πίσω στην πατρίδα μου. Δώστε μου την ελευθερία μου. Εδώ μπορούν να σε σταματήσουν να φύγεις, αν έχεις κάνει κάτι λάθος. Δεν έχουν όμως τίποτα εναντίον μου. Τίποτα, τίποτα!»
Η Διεθνής Συνδικαλιστική Ομοσπονδία (ITUC) στηρίζει τον Μπελουνίς, όπως δήλωσε και ο διευθυντής της, Τιμ Νούμαν. «Δεν μπορεί να φύγει. Καταστρέφουν την καριέρα του και τραυματίζουν ανεπανόρθωτα την οικογένεια του»…
Στην ITUC είχαν εκφράσει από τον Νοέμβριο του 2011 στη FIFA και συγκεκριμένα στον γενικό γραμματέα, Τζερόμ Βάλκε, τις ανησυχίες τους για τις συνθήκες εργασίας στο Κατάρ, αλλά από τότε λίγα πράγματα άλλαξαν…

ΠΗΓΗ kostasedessa

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου