Του Μάρκου Μουζάκη
Από το newsbomb
Καλά, ότι γίνονται παιχνίδια χειραγώγησης της κοινής γνώμης μέσω (και) δημοσκοπήσεων, είναι γνωστό. Αυτό το ευγενές σπορ είχε αρχίσει να ανθεί επί εποχής Σημίτη, οπότε και συγκεκριμένες εταιρίες έπαιζαν το παιχνίδι του τότε καθεστώτος, με έρευνες που κατά κανόνα βόλευαν τον τέως «καταλληλότερο», χειραγωγούσαν το πόπολο (έτσι αντιμετώπιζαν το λαό...) κι έφτιαχναν κλίμα.
Αλλά στην ουσία ποτέ δε σταμάτησε το σπορ...
Έτσι, εντελώς... δειγματοληπτικά, θα σας αναφέρουμε δύο παραδείγματα:
• Στις εκλογές του 2004, οι περισσότερες έρευνες έδειχναν μια οριακή νίκη του Κ. Καραμανλή, γύρω... στις 2 μονάδες. Και μάλιστα ορισμένες εταιρίες προσπαθούσαν να δημιουργήσουν κλίμα, ότι αυτή η διαφορά μπορεί να αντιστραφεί και τελικά το ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ (είχε διαδεχτεί τον Σημίτη) να κερδίσει τις εκλογές! Ε, τελικά η Ν.Δ. του Καραμανλή κέρδισε με σχεδόν 5 μονάδες διαφορά!
• Στις εκλογές του Μάη του 2012 όλες οι «συστημικές» εταιρίες έδειχναν πάνω-κάτω τα εξής αποτελέσματα: Ν.Δ. γύρω στο 23-25%, ΠΑΣΟΚ γύρω στο 18-20%, ΚΚΕ πέριξ του 10%, ΑΝΕΛΛ περί το 8%, ΣΥΡΙΖΑ κάπου στο 8%, Χρυσή Αυγή κοντά στο 5-6%. Ε, τα αποτελέσματα τα θυμόμαστε όλοι! Και πόσο... κοντά πέσανε στις προβλέψεις τους!
Γιατί τα θυμήθηκα όλα αυτά;
Μα επειδή διαπιστώνω αντίστοιχα παιχνιδάκια με ορισμένες έρευνες τώρα, σήμερα, στην αφετηρία της κούρσας προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές (ου μην και στην πορεία προς τις ευρωεκλογές), με ευδιάκριτες σκοπιμότητες.
Και δεν το διαπιστώνει μόνο η αφεντιά μου...
Μιλούσα χτες με γνωστό, έγκυρο και μακριά από παιχνίδια δημοσκόπο. Και μου έκανε ορισμένες επισημάνσεις, τις οποίες και αναπαράγω:
- Πόσο είναι δεοντολογικό και αξιόπιστο να δημοσιοποιεί έρευνες εταιρία η οποία έχει επίσης αναλάβει τα επικοινωνιακά του δημάρχου;
- Πόσο πείθει, όταν η εταιρία αυτή τον δείχνει να προηγείται, κόντρα στη γενική αντίληψη και στην «αριθμητική», αφού τα κόμματα που τον στηρίζουν μετά βίας συγκεντρώνουν ένα 10% κι ο ίδιος φαίνεται να κινείται πέριξ του 20%, χωρίς να υπάρχει κλίμα τέτοιο που να μπορεί να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ψηφίζεται σαν... πετυχημένος;
- Πόσο είναι δεοντολογικό να βγαίνουν έρευνες εταιριών που παίρνουν δουλειές απ' την Συγγρού και... «τυχαία» να φέρουν τον εκλεκτό της να προηγείται του «αντάρτη», κόντρα επίσης στο γενικό κλίμα που τον δείχνει χαμηλά;
- Πόσο είναι έγκυρο να γίνεται έρευνα για την περιφέρεια και να μετρούνται υποψήφιοι οι οποίοι δεν έχουν καν ανακοινώσει την υποψηφιότητά τους; Αν μια τέτοια έρευνα γίνονταν τον... Οχτώβρη, αυτό θα ήταν «κατανοητό», αφού τότε δεν υπήρχε καμία υποψηφιότητα, συνεπώς η έρευνα θα μετρούσε επί τη βάσει «σεναρίων». Αλλά σήμερα;
Αυτά μου επεσήμανε –μεταξύ άλλων- ο έγκυρος δημοσκόπος. Και με την ευκαιρία, μιας και μιλάμε για εκλογές στην αυτοδιοίκηση, μου υπενθύμισε και έρευνες του 2010, οι περισσότερες εκ των οποίων έδειχναν τον Γ. Μίχα να κερδίζει σχεδόν στα σίγουρα τον Πειραιά και τον Κ. Γκιουλέκα να επικρατεί- με πάρα πολλές πιθανότητες- στη Θεσσαλονίκη! Ε;
Από το newsbomb
Καλά, ότι γίνονται παιχνίδια χειραγώγησης της κοινής γνώμης μέσω (και) δημοσκοπήσεων, είναι γνωστό. Αυτό το ευγενές σπορ είχε αρχίσει να ανθεί επί εποχής Σημίτη, οπότε και συγκεκριμένες εταιρίες έπαιζαν το παιχνίδι του τότε καθεστώτος, με έρευνες που κατά κανόνα βόλευαν τον τέως «καταλληλότερο», χειραγωγούσαν το πόπολο (έτσι αντιμετώπιζαν το λαό...) κι έφτιαχναν κλίμα.
Αλλά στην ουσία ποτέ δε σταμάτησε το σπορ...
Έτσι, εντελώς... δειγματοληπτικά, θα σας αναφέρουμε δύο παραδείγματα:
• Στις εκλογές του 2004, οι περισσότερες έρευνες έδειχναν μια οριακή νίκη του Κ. Καραμανλή, γύρω... στις 2 μονάδες. Και μάλιστα ορισμένες εταιρίες προσπαθούσαν να δημιουργήσουν κλίμα, ότι αυτή η διαφορά μπορεί να αντιστραφεί και τελικά το ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ (είχε διαδεχτεί τον Σημίτη) να κερδίσει τις εκλογές! Ε, τελικά η Ν.Δ. του Καραμανλή κέρδισε με σχεδόν 5 μονάδες διαφορά!
• Στις εκλογές του Μάη του 2012 όλες οι «συστημικές» εταιρίες έδειχναν πάνω-κάτω τα εξής αποτελέσματα: Ν.Δ. γύρω στο 23-25%, ΠΑΣΟΚ γύρω στο 18-20%, ΚΚΕ πέριξ του 10%, ΑΝΕΛΛ περί το 8%, ΣΥΡΙΖΑ κάπου στο 8%, Χρυσή Αυγή κοντά στο 5-6%. Ε, τα αποτελέσματα τα θυμόμαστε όλοι! Και πόσο... κοντά πέσανε στις προβλέψεις τους!
Γιατί τα θυμήθηκα όλα αυτά;
Μα επειδή διαπιστώνω αντίστοιχα παιχνιδάκια με ορισμένες έρευνες τώρα, σήμερα, στην αφετηρία της κούρσας προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές (ου μην και στην πορεία προς τις ευρωεκλογές), με ευδιάκριτες σκοπιμότητες.
Και δεν το διαπιστώνει μόνο η αφεντιά μου...
Μιλούσα χτες με γνωστό, έγκυρο και μακριά από παιχνίδια δημοσκόπο. Και μου έκανε ορισμένες επισημάνσεις, τις οποίες και αναπαράγω:
- Πόσο είναι δεοντολογικό και αξιόπιστο να δημοσιοποιεί έρευνες εταιρία η οποία έχει επίσης αναλάβει τα επικοινωνιακά του δημάρχου;
- Πόσο πείθει, όταν η εταιρία αυτή τον δείχνει να προηγείται, κόντρα στη γενική αντίληψη και στην «αριθμητική», αφού τα κόμματα που τον στηρίζουν μετά βίας συγκεντρώνουν ένα 10% κι ο ίδιος φαίνεται να κινείται πέριξ του 20%, χωρίς να υπάρχει κλίμα τέτοιο που να μπορεί να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ψηφίζεται σαν... πετυχημένος;
- Πόσο είναι δεοντολογικό να βγαίνουν έρευνες εταιριών που παίρνουν δουλειές απ' την Συγγρού και... «τυχαία» να φέρουν τον εκλεκτό της να προηγείται του «αντάρτη», κόντρα επίσης στο γενικό κλίμα που τον δείχνει χαμηλά;
- Πόσο είναι έγκυρο να γίνεται έρευνα για την περιφέρεια και να μετρούνται υποψήφιοι οι οποίοι δεν έχουν καν ανακοινώσει την υποψηφιότητά τους; Αν μια τέτοια έρευνα γίνονταν τον... Οχτώβρη, αυτό θα ήταν «κατανοητό», αφού τότε δεν υπήρχε καμία υποψηφιότητα, συνεπώς η έρευνα θα μετρούσε επί τη βάσει «σεναρίων». Αλλά σήμερα;
Αυτά μου επεσήμανε –μεταξύ άλλων- ο έγκυρος δημοσκόπος. Και με την ευκαιρία, μιας και μιλάμε για εκλογές στην αυτοδιοίκηση, μου υπενθύμισε και έρευνες του 2010, οι περισσότερες εκ των οποίων έδειχναν τον Γ. Μίχα να κερδίζει σχεδόν στα σίγουρα τον Πειραιά και τον Κ. Γκιουλέκα να επικρατεί- με πάρα πολλές πιθανότητες- στη Θεσσαλονίκη! Ε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου