«Σάρκα και ο οστά» παίρνει το ρωσικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς πριν από λίγο ο πρόεδρος της RZD, της κρατικής εταιρείας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, ανακοίνωσε την απόφαση της εταιρείας να συμμετέχει στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. εκδηλώνοντας ενδιαφέρον έως τις 28 Απριλίου οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία.
Παράλληλα όπως ανέφερε ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διατηρούν το ενδιαφέρον τους να αποκτήσουν την αντίστοιχη ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (συμμετέχουν στο σχετικο διαγωνισμό), το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την επισκευαστική εταιρεία ROSCO (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού- ΕΕΣΣΤΥ) και αναμένουν τις αποφάσεις της ελληνικής πλευράς.
Όπως ειδικότερα είπε ο Γιακούνιν, η ρωσική εταιρεία δεν έχει λάβει ακόμη «από τους Έλληνες την τελική απόφασή τους για το πώς θα προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση, γιατί συνεργάζονται με την ΕΕ και η ΕΕ τώρα λέει: Ας μην διαγράψουμε τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ας την ιδιωτικοποιήσετε πρώτα. Όμως έτσι δεν μπορεί να γίνει. Θα δούμε τι θα κάνουμε».
Το ρωσικό πρακτορείο οικονομικών ειδήσεων Prime υπενθυμίζει ότι ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν έχει ζητήσει από τον Πρόεδρο Πούτιν την άδεια να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών εταιρειών και σχετική χρηματοδότηση της συμφωνίας, ακόμα και από το καλοκαίρι του 2013.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για τους σιδηροδρόμους Βουλγαρίας και Ελλάδας, «στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου διευρασιατικού διαδρόμου», που σχεδιάζουν – ένα δίκτυο δηλ. διαπλατυμένης σιδηροτροχιάς, που θα συνδέει το ρωσικό δίκτυο με το ευρωπαϊκό και θα επιτρέπει χωρίς αλλαγές σασί να φθάνουν έως και τη Βιέννη. Οι ρωσικοί σχεδιασμοί συνδέονται τόσο με τον «διακαή πόθο» της Μόσχας να ενισχύσει τις προσβάσεις της στα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, αλλά και το δικό της υπερσιβηρικό δίκτυο.
Οι Ρώσοι έχουν δηλώσει εδώ και καιρό ότι θέλουν «πακέτο» τα λιμάνια Πειραιά -Θεσσαλονίκης και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να κάνουν πραγματικότητα τα μεγαλόπνοα σχέδιά τους και πλέον δεν μένουν στα λόγια αλλά κάνουν δυναμικό μπάσιμο στους σχετικούς διαγωνισμούς.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Ρώσος αξιωματούχος είχε κάνει λόγο για συνολική επένδυση πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων στην Ελλάδα, στις υποδομές των λιμανιών και των σιδηροδρόμων, ενώ πολύ καλά πληροφορημένες πηγές από τη Μόσχα αναφέρουν πως το θέμα έχει συζητηθεί και σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο μεταξύ των δύο χωρών.
Ειδικά για τον ΟΛΠ το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο καθώς ήδη έχει επισημοποιηθεί απο Cosco και το επενδυτικό σχήμα νεοζηλανδικών συμφερόντων Morrison & Co και ICM Limited., ενώ τον περασμένο Νοέμβριο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και από τον παγκόσμιο κολοσσό Mediterranean Shipping Company, ιταλοελβετικών συμφερόντων με έδρα τη Γενεύη.
ΠΗΓΗ on-news
Παράλληλα όπως ανέφερε ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διατηρούν το ενδιαφέρον τους να αποκτήσουν την αντίστοιχη ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (συμμετέχουν στο σχετικο διαγωνισμό), το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την επισκευαστική εταιρεία ROSCO (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού- ΕΕΣΣΤΥ) και αναμένουν τις αποφάσεις της ελληνικής πλευράς.
Όπως ειδικότερα είπε ο Γιακούνιν, η ρωσική εταιρεία δεν έχει λάβει ακόμη «από τους Έλληνες την τελική απόφασή τους για το πώς θα προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση, γιατί συνεργάζονται με την ΕΕ και η ΕΕ τώρα λέει: Ας μην διαγράψουμε τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ας την ιδιωτικοποιήσετε πρώτα. Όμως έτσι δεν μπορεί να γίνει. Θα δούμε τι θα κάνουμε».
Το ρωσικό πρακτορείο οικονομικών ειδήσεων Prime υπενθυμίζει ότι ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν έχει ζητήσει από τον Πρόεδρο Πούτιν την άδεια να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών εταιρειών και σχετική χρηματοδότηση της συμφωνίας, ακόμα και από το καλοκαίρι του 2013.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για τους σιδηροδρόμους Βουλγαρίας και Ελλάδας, «στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου διευρασιατικού διαδρόμου», που σχεδιάζουν – ένα δίκτυο δηλ. διαπλατυμένης σιδηροτροχιάς, που θα συνδέει το ρωσικό δίκτυο με το ευρωπαϊκό και θα επιτρέπει χωρίς αλλαγές σασί να φθάνουν έως και τη Βιέννη. Οι ρωσικοί σχεδιασμοί συνδέονται τόσο με τον «διακαή πόθο» της Μόσχας να ενισχύσει τις προσβάσεις της στα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, αλλά και το δικό της υπερσιβηρικό δίκτυο.
Οι Ρώσοι έχουν δηλώσει εδώ και καιρό ότι θέλουν «πακέτο» τα λιμάνια Πειραιά -Θεσσαλονίκης και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να κάνουν πραγματικότητα τα μεγαλόπνοα σχέδιά τους και πλέον δεν μένουν στα λόγια αλλά κάνουν δυναμικό μπάσιμο στους σχετικούς διαγωνισμούς.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Ρώσος αξιωματούχος είχε κάνει λόγο για συνολική επένδυση πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων στην Ελλάδα, στις υποδομές των λιμανιών και των σιδηροδρόμων, ενώ πολύ καλά πληροφορημένες πηγές από τη Μόσχα αναφέρουν πως το θέμα έχει συζητηθεί και σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο μεταξύ των δύο χωρών.
Ειδικά για τον ΟΛΠ το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο καθώς ήδη έχει επισημοποιηθεί απο Cosco και το επενδυτικό σχήμα νεοζηλανδικών συμφερόντων Morrison & Co και ICM Limited., ενώ τον περασμένο Νοέμβριο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και από τον παγκόσμιο κολοσσό Mediterranean Shipping Company, ιταλοελβετικών συμφερόντων με έδρα τη Γενεύη.
ΠΗΓΗ on-news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου