Του Ν.Λυγερού
Η δράση της ελληνικής και της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης πάνω στις πατρίδες μας είναι τόσο μεγάλη που έχει ήδη αρχίσει να δημιουργεί τις συνθήκες του μέλλοντος που αποτελούν πλαίσιο για την αλλαγή φάσης. Με αυτόν τον τρόπο εισήλθαμε στην έννοια της γαλάζιας ενέργειας και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να δούμε τώρα και τα νοητικά σχήματα των ενεργειακών έργων που μας συνδέουν με το μέλλον. Στο τομέα του ηλεκτρικού ρεύματος εμφανίζεται επίσημα και από τις ελληνικές απαιτήσεις το EuroAsia Interconnector: Διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και περιοχής Αττικής, γνωστή ως Euro-Asia Interconnector. Το έργο θα έχει μεταφορική ικανότητα 2000 MW και συνολικό μήκος περίπου 1518 km. Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης στον ελληνικό χώρο ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια με 1 δισεκατομμύριο ευρώ , ο πλωτός σταθμός αεριοποίησης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης: Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη - INGS LNG Greece με δυνατότητα αεριοποίησης και μετάγγισης 6,1 δις m3 αερίου ετησίως. Η συνολική επένδυση εκτιμάται σε Euro 340εκ., ο χώρος αποθήκευσης φυσικού αερίου στην περιοχή Καβάλας: Εγκατάσταση αποθήκευσης στη Ν. Καβάλα, σε εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου. Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ. και βέβαια ο αγωγός φυσικού αερίου Eastern Mediteranean:Αγωγός από υπεράκτια περιοχή Κύπρου προς Ελληνική Ενδοχώρα μέσω Κρήτης. Ο αγωγός Eastern Mediterranean θα μεταφέρει αέριο από τα νέα κοιτάσματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στην Ελλάδα και προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα ενεργειακά έργα παίρνουν πλέον και ευρωπαϊκές διαστάσεις. Έτσι ο αγώνας για την ΑΟΖ δικαιώνεται, διότι λειτουργεί σαν πλατφόρμα έναρξης προγραμμάτων μεγάλης εμβέλειας, που δεν έχουν καμιά σχέση με προηγούμενα. Τα έργα αυτά άνηκαν πριν μερικά χρόνια όχι μόνο στην ουτοπία, αλλά στο αδιανόητο, διότι λόγω ραγιαδισμού και μικροπολιτικής σχεδόν κανείς δεν ήθελε να τα πιστέψει ή να τα δει μετά από εξηγήσεις. Ενώ τώρα είναι προγράμματα οράματα που σχεδιάζονται πλέον σε πρακτικό και στρατηγικό επίπεδο δίχως φοβίες και επιφυλάξεις, γιατί ο Ελληνισμός έχει αρχίσει να βλέπει τη συνέχεια και προετοιμάζεται για τα επόμενα βήματα με άλματα που θα χαρακτηρίσουν την εποχή μας, αφού για πρώτη φορά αξιοποιούμε πραγματικά την ενεργοθάλασσα που στηρίζεται πάνω στην έννοια του απέραντου γαλάζιου που δημιουργεί η ΑΟΖ.
Η δράση της ελληνικής και της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης πάνω στις πατρίδες μας είναι τόσο μεγάλη που έχει ήδη αρχίσει να δημιουργεί τις συνθήκες του μέλλοντος που αποτελούν πλαίσιο για την αλλαγή φάσης. Με αυτόν τον τρόπο εισήλθαμε στην έννοια της γαλάζιας ενέργειας και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να δούμε τώρα και τα νοητικά σχήματα των ενεργειακών έργων που μας συνδέουν με το μέλλον. Στο τομέα του ηλεκτρικού ρεύματος εμφανίζεται επίσημα και από τις ελληνικές απαιτήσεις το EuroAsia Interconnector: Διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και περιοχής Αττικής, γνωστή ως Euro-Asia Interconnector. Το έργο θα έχει μεταφορική ικανότητα 2000 MW και συνολικό μήκος περίπου 1518 km. Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης στον ελληνικό χώρο ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια με 1 δισεκατομμύριο ευρώ , ο πλωτός σταθμός αεριοποίησης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης: Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη - INGS LNG Greece με δυνατότητα αεριοποίησης και μετάγγισης 6,1 δις m3 αερίου ετησίως. Η συνολική επένδυση εκτιμάται σε Euro 340εκ., ο χώρος αποθήκευσης φυσικού αερίου στην περιοχή Καβάλας: Εγκατάσταση αποθήκευσης στη Ν. Καβάλα, σε εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου. Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ. και βέβαια ο αγωγός φυσικού αερίου Eastern Mediteranean:Αγωγός από υπεράκτια περιοχή Κύπρου προς Ελληνική Ενδοχώρα μέσω Κρήτης. Ο αγωγός Eastern Mediterranean θα μεταφέρει αέριο από τα νέα κοιτάσματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στην Ελλάδα και προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα ενεργειακά έργα παίρνουν πλέον και ευρωπαϊκές διαστάσεις. Έτσι ο αγώνας για την ΑΟΖ δικαιώνεται, διότι λειτουργεί σαν πλατφόρμα έναρξης προγραμμάτων μεγάλης εμβέλειας, που δεν έχουν καμιά σχέση με προηγούμενα. Τα έργα αυτά άνηκαν πριν μερικά χρόνια όχι μόνο στην ουτοπία, αλλά στο αδιανόητο, διότι λόγω ραγιαδισμού και μικροπολιτικής σχεδόν κανείς δεν ήθελε να τα πιστέψει ή να τα δει μετά από εξηγήσεις. Ενώ τώρα είναι προγράμματα οράματα που σχεδιάζονται πλέον σε πρακτικό και στρατηγικό επίπεδο δίχως φοβίες και επιφυλάξεις, γιατί ο Ελληνισμός έχει αρχίσει να βλέπει τη συνέχεια και προετοιμάζεται για τα επόμενα βήματα με άλματα που θα χαρακτηρίσουν την εποχή μας, αφού για πρώτη φορά αξιοποιούμε πραγματικά την ενεργοθάλασσα που στηρίζεται πάνω στην έννοια του απέραντου γαλάζιου που δημιουργεί η ΑΟΖ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου