Το πρώτο ψέμα, όπως είπε ο κ. Καραμανλής, είναι ότι «αναφέρουν πως στο σταθμό της Λάρισας δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Διέθετε σύστημα από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν σε λειτουργία μια ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά όπως έκαναν οι προηγούμενοι. δυστυχώς δεν το έκανε, τη χάραξε χειροκίνητα και ξέχασε ένα κλειδί. Επειδή λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης μπορούσε να δει το τρένο στη λάθος κατεύθυνση για 12 λεπτά αλλά δυστυχώς δεν το έκανε».
Ψέμα 2ο: Αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημαΤο δεύτερο ψέμα, σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ήταν ότι αν λειτουργούσε το σύστημα ΕΤCS το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί.
«Απο τη στιγμή που ο σταθμάρχης παρέκαμψε το σύστημα και πήγε χειροκίνητα και έδωσε εντολή παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη κανένα σύστημα δεν θα σταματούσε την κίνηση του τρένου. Και το ETCS και η σηματοδότηση θα είχε απενεργοποιηθεί. Με το σύστημα αυτό ναι θα είχε περισσότερες δυνατότητες ο σταθμάρχης αλλά δεν ξέρουμε να θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα γιατί όλα τα συστήματα καταλήγουν στους ανθρώπους», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Ψέμα 3ο: Δεν λειτουργούσε το σύστημα ραδιοκάλυψης GSMRΣτη συνέχεια, ο ίδιος αναφέρθηκε στον ισχυρισμό ότι «αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR θα είχαμε προλάβει το κακό».
«Ισχυρίζονται ότι αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR θα είχαμε προλάβει το κακό. Ισχυρίζονται από την αξιωματική αντιπολιτευση ότι το σύστημα είχε παραδοθεί. Παραλείπουν να πουν ότι έλειπε η απαραίτητη πριν την χρήση του αξιολόγηση και πιστοποίηση. Τα στάδια προχώρησαν την τελευταία 3ετία με έγκριση και πιστοποιητικό συμμόρφωσης. Το GSMR τέθηκε σε λειτουργία το 2022. Το σύστημα αυτό που υποτίθεται ότι δεν χρησιμοποιείται είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε και ακούσαμε τους διαλόγους που έχουν δοθεί σε δημοσιότητα», συνέχισε ο κ. Καραμανλής
Ψέμα 4ο: Έως το 2019 υπήρχε κέντρο ελέγχου που θα απέτρεπε την τραγωδίαΤο τέταρτο ψέμα που καταλόγισε ο κ. Καραμανλής στην αξιωματική αντιπολίτευση σχετίζεται με την λειτουργία του κέντρου ελέγχου στους σιδηροδρόμους.
«Ισχυρίζονται στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι έως το 2019 υπήρχε κεντρο ελέγχου που θα απέτρεπε το δυστύχημα. Υποθέτω ότι εννοούν το άτυπο κέντρο στην Καρόλου καθώς πύργος ελέγχου δεν υπήρξε ποτέ. Λειτουργεί και σήμερα χωρίς εκπροσώπους της Hellenic Train που είναι ιδιωτική εταιρεία. Σκοπός του κέντρου ήταν να παρακολουθεί τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Δεν ήταν τίποτε περισσότερο από κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης των δρομολογίων», υπογράμμισε ο πρώην υπουργός.
Ψέμα 5ο: Από το 2019 υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης που καταργήθηκε από τη ΝΔ«Διατείνονται ότι μέχρι το 2019 υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης που καταργήθήκε από τη Νέα Δημοκρατία . Καταθέτω στα πρακτικά βάρδιες του 2017, 2018 και 2019 με έναν σταθμάρχη» συνέχισε όσον αφορά τα ψέματα ο πρώην υπουργός Μεταφορών. Ειδικα, δε, για το ότι δήθεν δεν υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας απαντώ ότι υπήρχαν αλλά αποδείχθηκαν ανεπαρκείς. Δικλείδα ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν χρησιμοποιήθηκε. Δικλείδα ήταν ο δεύτερος και τρίτος σταθμάρχης που δεν ήταν στις θέσεις τους. Δικλείδα ήταν ο κανονισμός ασφαλείας του ΟΣΕ που δεν εφαρμόστηκε. Ήταν τα πρωτόκολλα για το πώς γίνονται οι επικοινωνίες για δρομολόγια που δεν ακολουθήθηκαν. Δικλείδα ασφάλειας ήταν η δυνατότητα να μπορεί ο σταθμάρχης επι 12 λεπτά ότι το τρένο κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Δυστυχώς ούτε και αυτό το είδε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
«Δεν πρέπει να ξεχαστεί η τραγωδία στα Τέμπη»«Η τραγωδία δεν πρέπει να ξεχαστεί, έχουμε μια κοινωνία που πενθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην ακρόαση των πρώην, τέως και νυν Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση των σιδηροδρόμων, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει «να αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του, να πούμε όλη την αλήθεια».
«Η σημερινή μου τοποθέτηση είναι η πρώτη μετά την παραίτησή μου», τόνισε, προσθέτοντας ότι «την ώρα του πένθους οφείλουμε σεβασμό και σιωπή, γιαυτό και σιώπησα».
«Οι περισσότεροι που τοποθετούνταν όλη αυτή τη διάρκεια είχαν σκοπό την πολιτική χειραγώγηση και την δημαγωγία», είπε χαρακτηριστικά, αναφερθείς στην στάση που κράτησε όλο αυτό το διάστημα η αντιπολίτευση.
«Χρέος μας να δούμε όλα τα λάθη για να μην επαναληφθούν. Αυτή είναι η αρχή που διέπει την σημερινή μου τοποθέτηση. Οι περιστάσεις δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε επιλεκτικές επιλογές εγγράφων. Ελπίζω αυτό να το σεβαστούμε» συνέχισε ο κ. Καραμανλής.
Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια τραγωδίαΣχετικά με την παραίτηση του δήλωσε ότι «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια τραγωδία. Δεν έχω κάποια εξάρτηση από πολιτική θέση. Έχω μάθει να αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί και να είμαι πιστός στο καθήκον», ενώ πρόσθεσε ότι «ανέλαβα εγώ την πολιτική ευθύνη από εκεί, τον τρόπο της τραγωδίας».
«Είναι χρέος μας να φωτιστεί η αλήθεια», διαμήνυσε.
«Παραλάβαμε το έργο της σύμβασης 717 βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%. Δεν παραδόθηκε ποτέ το 67%, ποτέ το 33%, παραδόθηκε λειτουργικό το 18%», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι «αντικείμενο της σύμβασης που υπεγράφη ήταν η σηματοδότηση 52 σταθμών και σε 3 σταθμούς τηλεδιοίκηση. Η σύμβαση ξεκίνησε να υλοποιείται, τρεις μήνες μετά γίνονται εκλογές και αλλάζει η κυβέρνηση. Σύντομα προκύπτει η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης. Πέρασαν όμως, 3 χρόνια προκειμένου να φτάσουμε στη σύνταξη της συμπληρωματικής σύμβασης. Εισήχθη προς έλεγχο και εγκρίθηκε το 2018, ούτε τότε το έργο ξεκίνησε.»
«Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία. Τι ακριβώς παραλάβαμε; Ποιο μέρος του έργου είχε παραδοθεί; Στις 21/12/2016 έγινε η τελευταία παράδοση συστήματος σηματοδότησης. Από το 2017 έως το 2019 ούτε ένας σταθμός ανατάχθηκε, ούτε τηλεδιοίκηση έγινε», ανέφερε.
«Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται σε ποσοστό εκτέλεσης 68%- σήμερα ο κ. Σπίρτζης το ανέβασε στο 77%- προφανώς εννοούν την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών», διευκρίνισε.
«Τι κάνουμε; ψηφίζουμε και φέρνουμε νόμο που αναμορφώνει το πλαίσιο για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και φέρνουμε ενιαία διαδικασία, τη διαδικασία μελέτης- κατασκευής»
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, «το φθινόπωρο του 2019 το πρώτο μας μέλημα ήταν να επανεκκινήσουμε το έργο. Ενσωματώθηκαν στο τελικό σχέδιο της σύμβασης, έγινε έλεγχος από το ΤΕΕ, από την Αρχή Διαφάνειας, επιλύθηκαν προβλήματα επανορθωτικών μέτρων, όλα εν μέσω δυσκολιών, όχι μόνο γιατί ήταν παρατημένη η σύμβαση από το 2017, αλλά γιατί αντιμετωπίζαμε και συνέπειες πανδημίας. Το 2021 υπογράφεται η συμπληρωματική σύμβαση και επανεκκινεί το έργο. Από το 2017- 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα, από το 2021 φτάσαμε στο 70% της πιστοποίησης. Μεταξύ των σταθμών με τηλεδιοίκηση περιλαμβάνεται και ο σταθμός της Λάρισας».
«Παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από το μόνο έγγραφο που το αποδεικνύει, το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής που θα καταθέσω. Από τον Δεκέμβριο οι σταθμάρχες πρέπει υποχρεωτικά να χαράσσουν ηλεκτρονικά πορεία στο σύστημα τηλεδιοίκησης», πρόσθεσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου