Μία εβδομάδα πέρασε από την επίθεση που απέτρεψε η φρεγάτα ΨΑΡΑ στον κόλπο του Άντεν που συμμετέχει στην ευρωπαϊκή επιχείρηση ASPIDES προστατεύοντας τα ευρωπαϊκά εμπορικά πλοία που περνούν από την περιοχή. Στο Πολεμικό Ναυτικό είναι σαφής η κατεπείγουσα ανάγκης των τεσσάρων παλαιών φρεγατών τύπου MEKO, που θα αποτελέσουν για αρκετά χρόνια τον κορμό του στόλου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έγιναν γνωστές, παρέχοντας προστασία σε εμπορικό πλοίο, η φρεγάτα ΨΑΡΑ χρησιμοποίησε τόσο το σύστημα antidrone της ΕΑΒ, όσο και το πυροβόλο, εναντίον τεσσάρων UAV's, με αποτέλεσμα να καταρρίψει δύο, ενώ τα άλλα απομακρύνθηκαν.
Και ενώ το anti-drone σύστημα της ΕΑΒ, Κένταυρος, μαζί με την εμπειρία και την ετοιμότητα του πληρώματος της φρεγάτας αντεπεξήλθαν με επιτυχία στην αποστολή, το μυαλό των περισσότερων είναι στο μέλλον και μέχρι πότε θα αντέχουν αυτές οι φρεγάτες που είναι για όλες τις ...δουλειές.
Αυτό που ξεκαθαρίζουν πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό είναι ότι από τη στιγμή που στο άμεσο πρόγραμμα της κυβέρνησης δεν είναι η ενίσχυσή του με νέα πλοία, όπως κορβέτες, εκτός από τις φρεγάτες FDI Belharra, αυτό που προέχει είναι η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, οι οποίες όπως όλα δείχνουν θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους για πολλά ακόμα χρόνια.
Ο βαθμός εκσυγχρονισμού των πλοίων και ποια συστήματα έχουν προτεραιότητα, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, έχουν σχεδόν αποφασιστεί, όμως ο «σκόπελος» στον οποίο έχουν κολλήσει οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κοινοπραξία TKMS και Thales και στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) είναι το οικονομικό κομμάτι, καθώς, όπως όλα δείχνουν όσο, περνάει ο καιρός τόσο το κόστος ανεβαίνει.
Σύμφωνα με πληροφορίες το συνολικό κόστος εκσυγχρονισμού και για τις τέσσερις φρεγάτες έχει ξεπεράσει πλέον τα 750 εκατ. ευρώ, όταν το ποσό στην αρχή της διαπραγμάτευσης έφτανε τα 600 εκατ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία έχει ήδη επιλέξει οι εργασίες να γίνουν στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας τα οποία ετοιμάζουν τα απαραίτητα έργα υποδομής, καθώς διαθέτουν τις σχετικές πιστοποιήσεις.
Οι τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ (F-452) είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύστηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992.
Η φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ (F-453) είναι το δεύτερο πλοίο της ελληνικής κλάσης φρεγατών «Ύδρα». Βασίζεται στην κλάση φρεγατών ΜΕΚΟ 200 και ναυπηγήθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Είναι το πέμπτο πλοίο του πολεμικού Ναυτικού που ονομάστηκε από το νησί των Σπετσών. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς επιχειρήσεις όπως η «Διαρκής Ελευθερία». Είναι σε ενεργή υπηρεσία από τις 24 Οκτωβρίου 1996, ενώ η κατασκευή της ξεκίνησε στις 11 Αυγούστου 1992.
Η φρεγάτα ΨΑΡΑ είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454.
Η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-455) είναι φρεγάτα τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε στα ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Ιανουάριο του 1999 και είναι του ιδίου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και Φ/Γ ΨΑΡΑ είναι η νεότερη φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού αυτή τη στιγμή. Η Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ είναι το δεύτερο πλοίο του ΠΝ που φέρει το όνομα αυτό.
ΠΗΓΗ https://www.businessdaily.gr
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έγιναν γνωστές, παρέχοντας προστασία σε εμπορικό πλοίο, η φρεγάτα ΨΑΡΑ χρησιμοποίησε τόσο το σύστημα antidrone της ΕΑΒ, όσο και το πυροβόλο, εναντίον τεσσάρων UAV's, με αποτέλεσμα να καταρρίψει δύο, ενώ τα άλλα απομακρύνθηκαν.
Και ενώ το anti-drone σύστημα της ΕΑΒ, Κένταυρος, μαζί με την εμπειρία και την ετοιμότητα του πληρώματος της φρεγάτας αντεπεξήλθαν με επιτυχία στην αποστολή, το μυαλό των περισσότερων είναι στο μέλλον και μέχρι πότε θα αντέχουν αυτές οι φρεγάτες που είναι για όλες τις ...δουλειές.
Αυτό που ξεκαθαρίζουν πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό είναι ότι από τη στιγμή που στο άμεσο πρόγραμμα της κυβέρνησης δεν είναι η ενίσχυσή του με νέα πλοία, όπως κορβέτες, εκτός από τις φρεγάτες FDI Belharra, αυτό που προέχει είναι η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, οι οποίες όπως όλα δείχνουν θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους για πολλά ακόμα χρόνια.
Ο βαθμός εκσυγχρονισμού των πλοίων και ποια συστήματα έχουν προτεραιότητα, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, έχουν σχεδόν αποφασιστεί, όμως ο «σκόπελος» στον οποίο έχουν κολλήσει οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κοινοπραξία TKMS και Thales και στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) είναι το οικονομικό κομμάτι, καθώς, όπως όλα δείχνουν όσο, περνάει ο καιρός τόσο το κόστος ανεβαίνει.
Σύμφωνα με πληροφορίες το συνολικό κόστος εκσυγχρονισμού και για τις τέσσερις φρεγάτες έχει ξεπεράσει πλέον τα 750 εκατ. ευρώ, όταν το ποσό στην αρχή της διαπραγμάτευσης έφτανε τα 600 εκατ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία έχει ήδη επιλέξει οι εργασίες να γίνουν στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας τα οποία ετοιμάζουν τα απαραίτητα έργα υποδομής, καθώς διαθέτουν τις σχετικές πιστοποιήσεις.
Οι τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ (F-452) είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύστηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992.
Η φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ (F-453) είναι το δεύτερο πλοίο της ελληνικής κλάσης φρεγατών «Ύδρα». Βασίζεται στην κλάση φρεγατών ΜΕΚΟ 200 και ναυπηγήθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Είναι το πέμπτο πλοίο του πολεμικού Ναυτικού που ονομάστηκε από το νησί των Σπετσών. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς επιχειρήσεις όπως η «Διαρκής Ελευθερία». Είναι σε ενεργή υπηρεσία από τις 24 Οκτωβρίου 1996, ενώ η κατασκευή της ξεκίνησε στις 11 Αυγούστου 1992.
Η φρεγάτα ΨΑΡΑ είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454.
Η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-455) είναι φρεγάτα τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε στα ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Ιανουάριο του 1999 και είναι του ιδίου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και Φ/Γ ΨΑΡΑ είναι η νεότερη φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού αυτή τη στιγμή. Η Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ είναι το δεύτερο πλοίο του ΠΝ που φέρει το όνομα αυτό.
ΠΗΓΗ https://www.businessdaily.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου