Δευτέρα 26 Αυγούστου 2024

Η Τουρκία «συντονίζει» το ναυτικό της στο επιθετικό δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας: Η Ελλάδα οφείλει να επιταχύνει ώστε να μην απολεσθεί το θετικό ισοζύγιο στο Αιγαίο


Μπορεί οι βολές του πολεμικού ναυτικού να κατέγραψαν ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, αλλά ο στόλος είναι σοβαρά γερασμένος και απαιτούνται οι πολιτικές αποφάσεις που θα διατηρήσουν τη ναυτική ισχύ στο Αρχιπέλαγος και τη Μεσόγειο. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα

Ήδη από την Παρασκευή η Hellasjournal είχε καταγράψει τους δυο άξονες πάνω στους οποίους κινείται το ναυτικό επιτελείο ώστε να μην χαθεί το πλεονέκτημα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και στον υποβρύχιο στόλο.

Η ρητορική του Ταγίπ Ερντογάν το Σάββατο κατά την τελετή ένταξης του υποβρυχίου Pirireis, σ’ έναν εκτενή λόγο ανέπτυξε όλο το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», το οποίο η Τουρκία φροντίζει με τον τρόπο της να το υποστηρίζει στο πεδίο.

  • Η κυριαρχία στις τρεις θάλασσες από τις οποίες βρέχεται η γείτονα είναι το αιτούμενο για τον Τούρκο πρόεδρο και αυτό η Άγκυρα φροντίζει χρόνο με τον χρόνο να το επιδεικνύει, τόσο με την απόκτηση νέων μονάδων επιφανείας, όσο και των έξι συνολικά υποβρυχίων κλάσης «Reis», δηλαδή ίδια με νεότερα συστήματα, σαν τα ελληνικά κλάσης «Παπανικολής.»

Ωστόσο η Τουρκία πέραν του γεγονότος ότι «χτίζει» πολεμικό ναυτικό αντάξιο του 21ου αιώνα, έχει ξεκινήσει να εργάζεται και για το μέλλον του τουρκικού στόλου. Οι Τούρκοι έχουν βάλει στόχο την κατασκευή, στα κρατικά ναυπηγεία που διαθέτουν και λειτουργούν, έως και επτά αντιτορπιλικών, πλοία 7000 τόνων με δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας.

Στα υφιστάμενα μέσα η γείτονα διαθέτει ως κύριες μονάδες επιφανείας 16 φρεγάτες, οκτώ ΜΕΚΟ 200, ισάριθμες Perry καθώς και 10 κορβέτες κλάσης Ada & Burak.

Η Τουρκία πάντως δεν αρκείται στις δυνατότητες πλοίων κατασκευής 1990, όταν δηλαδή ναυπηγήθηκε ο τύπος των φρεγατών ΜΕΚΟ. Οι Τούρκοι φαίνεται ότι αλλάζουν σχεδόν τα πάντα στις γερμανικής κατασκευής φρεγάτες, από το ραντάρ και το σύστημα μάχης, μέχρι τον οπλισμό και τ’ ανθυποβρυχιακά συστήματα.

  • Εν έτει 2024 τρέχει εγχώριο πρόγραμμα αναβάθμισης των ΜΕΚΟ και παράλληλα υποστηρίζει την κατασκευή νέων μονάδων επιφανείας, κλάσης Istanbul οι οποίες όταν αποδοθούν όλες στο τουρκικό ναυτικό, θα πάρουν την σκυτάλη από τις μη αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες αυτές φρεγάτες διαθέτουν συστήματα προερχόμενα από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, η οποία έχει κάνει τεχνολογικά άλματα ακόμη κι αν παράγει «copy paste» συστήματα.

Οι παλαιότερες, αμερικανικές Perry του τουρκικού στόλου έχουν περάσει και αυτές από πρόγραμμα αναβάθμισης στα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και την προσθήκη εκτοξευτή αντιαεροπορικών πυραύλων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με φρεγάτες, κορβέτες και πυραυλακάτους οι Τούρκοι στην παρούσα στιγμή διαθέτουν περισσότερα από 40 πυροβόλα στην θάλασσα, πάνω από 200 αντιπλοϊκούς πυραύλους και σχεδόν 300 αντιαεροπορικούς, οι περισσότεροι μικρής εμβέλειας. Με τα παραπάνω η Άγκυρα φροντίζει στην πράξη να υποστηρίζει την πολιτική ρητορική, ακόμη κι αυτή των «κανονιοφόρων» και να δείχνει με την ισχύ της ότι θα υπερασπίζεται τις παράλογες και παράνομες αιτιάσεις της στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο.

Ο προβληματισμός δεν κρύβεται…

Την ίδια στιγμή στο ναύσταθμο Σαλαμίνας ουδείς κρύβει τον προβληματισμό του για τα παραπάνω γεγονότα αλλά και την διαρκώς μεταβαλλόμενη ναυτική ισχύ.

  • Ήδη για τα υποβρύχια κλάσης «Reis», στρατιωτικές πηγές είχαν εξηγήσει στην Hellasjournal ότι αν σύντομα δεν ληφθούν δραστικές αποφάσεις το ισοζύγιο θ’ αλλάξει αριθμητικά και ποιοτικά, γέρνοντας υπέρ της Τουρκίας και η Ελλάδα θα χάσει ίσως τον μοναδικό πολλαπλασιαστή ισχύος που κατέχει στην παρούσα φάση.

Και σύμφωνα με τα δεδομένα που προκύπτουν μέσα από δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών κυρίως για την οικονομία και τις δαπάνες για την άμυνα, είναι πολύ πιθανόν να παραμείνει στάσιμη η κατάσταση στον στόλο, «κυνηγώντας» κατ’ ουσίαν την αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ και περιμένοντας την ένταξη των τριών FDI στον στόλο.

Το πολεμικό ναυτικό έχει εξηγήσει στην κυβέρνηση με κάθε λεπτομέρεια της κατάστασης που επικρατεί στον στόλο και έχει καταθέσει την εισήγηση- πρόταση με την οποία θα διατηρηθεί η ναυτική ισχύς. Απομένουν οι πολιτικές αποφάσεις κι όχι τα ημίμετρα ώστε να ξεπεραστεί το καθεστώς του υπέρ δεκαετούς «βαλτώματος» που επικρατεί στον στόλο.

ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου