Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2024

Με 14 παραβάσεις στο FIR Αθηνών πανηγύρισαν την επίσκεψη Φιντάν στην Αθήνα οι Τούρκοι στο Αιγαίο


Με ρεκόρ παραβάσεων των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εντός FIR Αθηνών οι Τούρκοι «πανηγύρισαν» την επίσκεψη του Χακάν Φιντάν στην Αθήνα και τη συνάντηση με τον Γιώργο Γεραπετρίτη.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Ξεπέρασε κάθε όριο παραβάσεων των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας νοτιοανατολικά του Αιγαίου η Τουρκία χθες, τη στιγμή που ο Χακάν Φιντάν επισκεπτόταν στο υπουργείο Εξωτερικών τον Γιώργο Γεραπετρίτη.

Όπως έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘΑ, συνολικά 10 αεροσκάφη της τουρκική Πολεμικής Αεροπορίας προχώρησαν σε 14 παραβάσεις στο νοτιονατολικό Αιγαίο.

Ειδικότερα, πρόκειται για 4 ελικόπτερα, 2 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ATR-72, ένα κατασκοπευτικό CN-235 και 1 UAV – drone.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα σε μία ημέρα, οι Τούρκοι προχώρησαν σε τόσες παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) σε συγκεκριμένο σημείο, στο νοτιοανατολικό Αιγαίο, όσες είχαν κάνει ολόκληρο τον Ιούνιο και Ιούλιο μαζί.

Συνολικά από την αρχή της χρονιάς έως και χθες έχουν σημειωθεί 212 παραβάσεις εντός FIR Αθηνών. Μόνο από την 1η Νοεμβρίου έως χθες καταγράφηκαν 26 παραβάσεις, τη στιγμή που για παράδειγμα τους πρώτους 4 μήνες του 2024 είχαν σημειωθεί 16.

Στο στόχαστρο των παραβάσεων βρίσκεται το νοτιοανατολικό Αιγαίο και ειδικότερα η περιοχή νότια της Κάσου και της Καρπάθου, αλλά και η περιοχή ανάμεσα από Κάρπαθο και Ρόδο, όπου πραγματοποιούνται έρευνες και εργασίες για την πόντιση καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων.

Τα μηνύματα που στέλνει η Τουρκία είναι διπλά και σαφή. Το πρώτο ότι γι’ αυτή το ανυπόστατο δόγμα της «γαλάζιας πατρίδας» και το παράνομο «τουρκολιβυκό μνημόνιο» αποτελούν αναπόσταστο τμήμα της εξωτερικής της πολιτικής και το δεύτερο ότι πίσω από το προσωπείο του πρόθυμου συνομιλητή κρύβεται το πραγματικό – ανυποχώρητο πρόσωπο με τις νέο-οθωμανικές βλέψεις.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επίσημη σελίδα του ΓΕΕΘΑ, παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας λαμβάνει κατεξοχήν χώρα όταν αεροσκάφος εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να έχει καταθέσει σχέδιο πτήσεως, ήτοι κατά παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας. «Οι κανόνες εναέριας κυκλοφορίας έχουν θεσπισθεί από τις εντεταλμένες από τον ICAO ελληνικές αρχές εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών με βάση τις προβλέψεις και τις σχετικές συστάσεις του ICAO, καθώς και τη διεθνή πρακτική και αποσκοπούν στην εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών πτήσεως σε όλον τον εναέριο χώρο του FIR Αθηνών».

Η Τουρκία διατείνεται τα τελευταία χρόνια ότι η Σύμβαση του Σικάγου του 1944 και οι κανόνες και συστάσεις του ICAO δεν εφαρμόζονται έναντι των κρατικών αεροσκαφών, παραβλέποντας την υποχρέωση των κρατών να εξασφαλίζουν ότι τα αεροσκάφη τους σέβονται τις βασικές αρχές και τους κανόνες που είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας. Αποκορύφωμα αυτής της νέας προκλητικής πολιτικής ήταν η πρόσφατη κορυφαία αεροπορική άσκηση του ΝΑΤΟ, Ramstein Flag, που για πρώτη φορά διοργανώθηκε εκτός Γερμανίας με την Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα που την φιλοξένησε. Όλες οι χώρες – σύμμαχοι του ΝΑΤΟ που συμμετείχαν υπέβαλαν σχέδια πτήσης. Η Τουρκία αρνήθηκε κι ως εκ τούτου τελικά δεν της επετράπη να λάβει μέρος στην άσκηση, με την ίδια να σπεύδει να βγάλει ανακοίνωση ότι δε θα πάρει μέρος για δικούς της λόγους.

Όπως έχουμε επισημάνει και σε πρόσφατο δημοσίευμα στο enikos.gr, ο συντονισμός των πτήσεων, τόσο των πολιτικών όσο και των στρατιωτικών αεροσκαφών, σε διεθνή εναέριο χώρο είναι απαραίτητος για ασφαλή διεξαγωγή της εναέριας κυκλοφορίας και συνίσταται στην ανταλλαγή κάθε πληροφορίας περί των πτήσεων σε μία περιοχή. «Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η προβλεπόμενη από τον ICAO υποβολή των πληροφοριών πτήσεων υπό τη μορφή του σχεδίου πτήσης (Flight Plan)» επισημαίνει το ΓΕΕΘΑ.

Άξιο προσοχής είναι ότι η πλειοψηφία των παραβάσεων πραγματοποιούνται με Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη – UAV τύπου Aksungur – γνωστό κι ως Anka-2, το οποίο εκτός από κατασκοπευτικές δυνατότητες μπορεί να φέρει και οπλισμό, γι’ αυτό και αναφέρεται ως Μη Επανδρωμένο Αερόχημα Μάχης – unmanned combat aerial vehicle (UCAV). Ένδεκα φορές έκαναν την εμφάνισή τους τα τουρκικά drones τον Αύγουστο, 14 τον Σεπτέμβριο και 15 τον Οκτώβριο.

Έμπειρος αναλυτής του «ελληνικού πενταγώνου» χαρακτήριζε πρόσφατα στο enikos.gr τη συγκεκριμένη τακτική της Τουρκίας με «μαρκάρισμα». Μία πρακτική που κάνουν τα ζώα συντροφιάς στον χώρο που προσπαθούν να οικειοποιηθούν.

Η Τουρκία «μαρκάρει» την περιοχή της, προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα και δείχνει να μην έχει καμία διάθεση να σταματήσει.

ΠΗΓΗ https://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου