Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Με τον «αυτόματο πιλότο» πήγαινε για προσγείωση το μοιραίο Boeing 777!


Οι πιλότοι προσπάθησαν να διορθώσουν την πορεία του αεροσκάφους λίγο πριν τη συντριβή στο Σαν ΦρανσίσκοΟι πιλότοι του μοιραίου Boeing 777 της νοτιοκορεάτικης εταιρείας Asiana Airlines, προσπάθησαν να διορθώσουν την πορεία του αεροσκάφους λίγο πριν την προσγείωση και έβαλαν σε λειτουργία το αυτόματο γκάζι, ώστε να κρατηθεί το απαιτούμενο επίπεδο ταχύτητας, ανάφερε η επικεφαλής ερευνητής του δυστυχήματος, Ντέμπορα Χέρσμαν του αμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB) την Τρίτη.


Όπως προκύπτει, οι πιλότοι είχαν επαναπαυθεί στο σύστημα αυτόματης πλοήγησης, τον «αυτόματο πιλότο» του αεροσκάφους και συνειδητοποίησαν πολύ αργά ότι πετούσαν πολύ χαμηλά και με πολύ μικρή ταχύτητα.

Προσπάθησαν, στη συνέχεια, να διορθώσουν την πορεία του αεροσκάφους λίγο πριν από την προσγείωση και έβαλαν σε λειτουργία το αυτόματο γκάζι, ώστε να κρατηθεί το απαιτούμενο επίπεδο ταχύτητας, ανέφερε η επικεφαλής ερευνητής του δυστυχήματος, Ντέμπορα Χέρσμαν του αμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB).

Όπως είπε, οι πιλότοι συνειδητοποίησαν σε ύψος 500 ποδών (152 μέτρα) από το έδαφος, ότι το αεροσκάφος θα βρισκόταν εκτός κέντρου. «Είχαν κάνει διορθώσεις, επειδή ήξεραν ότι ήταν χαμηλά και έκαναν πλευρικές διορθώσεις για να ευθυγραμμισθούν στην κεντρική γραμμή» είπε η Χέρσμαν.

Η ίδια επιβεβαίωσε ότι ο πιλότος που είχε το πρόσταγμα της προσγείωσης, ήταν εκπαιδευόμενος σε αυτά τα αεροσκάφη, ποτέ πριν δεν είχε προσγειωθεί με ένα Boeing 777 και είχε μόλις 35 ώρες πτήσης με τον συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου.

Ο εκπαιδευτής πιλότος, ο οποίος ήταν ένας έμπειρος χειριστής των 777 μόλις είχε λάβει την πιστοποίηση εκπαιδευτή. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι δύο πιλότοι πετούσαν μαζί, είπε επίσης η Ντέμπορα Χέρσμαν. Τόσο ο εκπαιδευόμενος πιλότος όσο και ο εκπαιδευτής είχαν προσγειωθεί στο Σαν Φρανσίσκο πολλές φορές στο παρελθόν. Ο εκπαιδευόμενος χειριστής, Λι Κανγκ- κουκ είχε ταξιδέψει στο Σαν Φρανσίσκο 29 φορές, αλλά με αεροσκάφη τύπου 747 και ο εκπαιδευτής του, είχε προσγειώσει jet στο ίδιο αεροδρόμιο 33 φορές.

Στην πραγματικότητα, το αεροπλάνο πηγαίνει στη διαδικασία προσγείωσης με μόνο 106 κόμβους όταν χτύπησε στο έδαφος, αντί για μια ελάχιστη ταχύτητα 137 κόμβων.

Η χαμηλή ταχύτητα προσέγγισης της πίστας προσγείωσης έχει αναφερθεί ως σημαντική αιτία της συντριβής. Τα σχόλια της κα Χέρσμαν είναι σίγουρο ότι θα επικεντρωθούν περισσότερο στα προσόντα των πιλότων και την πιθανή ενοχή τους για την συντριβή. Μέχρι στιγμής δεν βρέθηκε κανένα αποδεικτικό στοιχείο μηχανικού σφάλματος και δεν αναφέρθηκαν προβλήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης ή της προσέγγισης του αεροδρομίου. Έτσι αυξάνεται η πιθανότητα το λάθος του πιλότου να προκάλεσε τη συντριβή.

Υπερασπιστές των δυο χειριστών, είναι η μεγαλύτερη ένωση πιλότων του κόσμου, η οποία επικρίνει δριμύτατα την αμερικανική NTSB, λέγοντας ότι «οι ατελείς πληροφορίες τροφοδοτούν την αχαλίνωτη σπέκουλα σχετικά με τα αιτία του δυστυχήματος». Σε ανακοίνωση της η Air Pilots Association International (ALPA), αναφέρει ότι οι δηλώσεις της NTSB δίνουν την εντύπωση ότι η επιτροπή «έχει ήδη καθορίσει την πιθανή αιτία» της συντριβής».

ΠΗΓΗ protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου