11 Μαρτίου 1941.....Το «Fairey Battle» με διακριτικό νηολογίου κλήσεως
Β - 274 και με πλήρωμα τους Επισμηναγό (ΙΓΥ) Δημήτριο Σταθάκο και τον
Σμηναγό (ΙΓΥ) Δημήτριο Πιτσίκα, μέσα στον μουντό και συννεφιασμένο
ουρανό, έδινε την τελευταία του μάχη, με άνισους όμως όρους….
Τα Ιταλικά καταδιωκτικά σαν μύγες το είχαν περικυκλώσει και το πολυβολούσαν με μανία, παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες των Ελλήνων Αεροπόρων που προσπαθούσαν να απεγκλωβιστούν ανταποδίδοντας τα πυρά με σκοπό να ανοίξουν δίοδο διαφυγής. Οι Ιταλοί σε μιά τελευταία προσπάθεια το κτυπούν καίρια και το αεροπλάνο με δύο από τους καλύτερους Αεροπόρους της Ε.Β.Α, άρχισε να χάνει ύψος και .... τέλος.
Ήταν 11 Μαρτίου 1941. Η 33η Μ.Ε.Β της Αεροπορίας μας έχανε τον Μανιάτη Υποδιοικητή της Δημήτριο Σταθάκο και τον Δημήτριο Πιτσίκα, δυο από όλες τις πλευρές, άξιους και ικανούς αξιωματικούς της. Πιστοί στον όρκο τους και στα ιδανικά της Πατρίδας δεν δίστασαν να μπούν μπροστάρηδες και να κονταροχτυπηθούν στα μαρμαρένια αλώνια των Αιθέρων, κοιτώντας κατάματα τον Θάνατο!
Ο Στρατός μας έδωσε σκληρή μάχη για να μην περιέλθουν τα άψυχα σώματα τους στους Ιταλούς εισβολείς, εκεί βόρεια της Τρεμπεσίνας. Εκεί και ετάφησαν και τόσα έτη θεωρούνται ακόμη επίσημα αγνοούμενοι. Ενώ μια μάχη λοιπόν τότε τελείωσε Νικηφόρα μια άλλη μάχη άρχισε αμέσως μετά με αντίπαλο τις γραφειοκρατικές και όποιες άλλες αγκυλώσεις και σκοπιμότητες και συνεχίζεται έως τώρα. Αυτοί όμως περιμένουν υπομονετικά να γυρίσουν στην Πατρίδα που τους γέννησε που για αυτήν έδωσαν την ζωή τους. Έως πότε όμως;;;;;;;;;;;;
82 έτη ακριβώς μετά, ένα σημαδιακό γεγονός θα έλθει να φωτίσει, με την λόγχη της πένας, αυτή την φορά, και την ανθρώπινη οξυδέρκεια, υπομονή και επιμονή, τα γεγονότα της δράσης, τις επιτυχίες αλλά και τις πικρές στιγμές μιάς λίαν αξιόμαχης Ελληνικής Μοίρας Βομβαρδισμού κατά το 1940-41, της 33ης.
Μία κοπιαστική έρευνα - μελέτη 12 ετών, μέσα από τις Συμπληγάδες της πατροπαράδοτης Ελληνικής Γραφειοκρατίας , τις παλινωδίες των (α)διαφόρων στον δρόμο γιά την έκδοσή της, στηριγμένη σε εκατοντάδες έγγραφα, διεθνή και Ελληνική βιβλιογραφία, ζωντανές μαρτυρίες όπως του Μανιάτη (εκ Μίνας Μέσα Μάνης) Σωτήρη Σκάντζικα του μοναδικού σήμερα εν ζωή Παλαίμαχου Αεροπόρου, 99 ετών, αυτής της Μοίρας, καθώς και σε άλλες μαρτυρίες εξ ίσου σημαντικών από απόψεως γνώσεως των γεγονότων της μακρινής πιά εποχής, σε χάρτες του τότε, σε αναπαραστάσεις των επιχειρήσεων, σε περιγραφές των διαδρομών τους και σε ένα κατά κύριο λόγο, ανέκδοτο φωτογραφικό υλικό 350 φωτογραφιών/σχεδίων, έδωσε τελικά καρπό ένα έργο 300 σχεδόν σελίδων, μοναδικό λιθαράκι στην αποτύπωση της Ιστορίας μας και στον ηρωϊκό αγώνα των Αεροπόρων μας, προϊόν των εκδόσεων «ΑΩ». Ειδικά αφιερώματα όπως αυτό της κατασκευής «ομοιώματος υπό Κλίμακα» του βομβαρδιστικού αεροπλάνου «Fairey Battle», ανέκδοτες ειδικές φωτογραφίες της ανεκμετάλλευτης (στην Πατρίδα μας) «Ενάλιας Αεροπορικής Αρχαιολογίας», λεπτομερείς κατατοπιστικοί Πίνακες όλου του υπηρετήσαντος προσωπικού και των εκτελεσθεισών Επιχειρήσεων, των τοποθεσιών των χρησιμοποιηθέντων αεροδρομίων και της ιστορίας τους, καθώς και πλήθος άλλων λεπτομερών διασταυρωμένων στοιχείων, δίνουν πλήρη εικόνα στον αναγνώστη. Μαρτυρία μιάς από τις πλέον ένδοξες σελίδες της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Μαρτυρία για την καθοριστική συμβολή της Ε.Β.Α στην Νικηφόρα έκβαση των διακλαδικών επιχειρήσεων 1940-1941.
Είναι φτωχή η παραγωγή ιστορικών παραθέσεων που αφορούν την Ελληνική Αεροπορία (Πολιτική & Πολεμική ) και ευτυχώς, τέτοια πονήματα αποτελούν την όαση μέσα στο έρημο τοπίο της Ελληνικής βιβλιογραφίας. Παρά τις αντιξοότητες και τα μύρια εμπόδια, η αγάπη... ή μάλλον ο Έρωτας γιά την Αεροπορία έδωσε ώση μυριάδων λιμπρών γιά το ξεπέταγμα αυτής της προσπάθειας.
Την Τρίτη 11η Μαρτίου 2014, λοιπόν στον πάντα φιλόξενο χώρο του Αμφιθεάτρου του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών θα γίνει η επίσημη παρουσίαση αυτού του βιβλίου, στις 7 το βράδυ με κύριους παρουσιαστές τους:
- Υποστράτηγο έ.α κο Δημήτριο Γεδεών, τ. Δντή Δνσεως Ιστορίας Γενικού Επιτελείου Στρατού.
- Καθηγητή Αεροπορικής Ιστορίας Σχολής Ικάρων, Δρ. Κωνσταντίνο Λαγό.
- Εφ. Ταγματάρχη (ΠΖ-ΚΔ) κο Αλέξανδρο Κόντο, Πρόεδρο ΠΣΕΕΔ.
- Συγγραφέα-Δημοσιογράφο, κο Τζών Κάρρ.
Συντονίζει: ο Δημοσιογράφος- Στρατιωτικός Συντάκτης κος Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης.
Συμμετέχουν: Η Ομάδα Αναβιωτών Ιστορίας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Στο πιάνο, η Καθηγήτρια Μουσικής κα Βασιλική (Βάνα) Μαντζαβίνου.
Ας είναι καλοτάξειδο...
Με αυτόν τον τρόπο, ένα μικρό-Μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της Πολεμικής μας Αεροπορίας, της Ιστορίας όλων εμάς των Ελλήνων, θα βρεί την θέση του στον τεράστιο καμβά της, θα συμπληρώσει τις γνώσεις και θα συγκινήσει με τις ανθρώπινες στιγμές του.
Μία αξιέπαινη προσπάθεια που κρύβει και έναν άλλο στόχο, το να παρακινήσει και άλλους στον δρόμο της καταγραφής της Ιστορίας της Ελληνικής Αεροπορίας και μάλιστα στις μεγαλειώδεις στιγμές της εκατοντάχρονης πορείας της.
ΠΗΓΗ onalert
Τα Ιταλικά καταδιωκτικά σαν μύγες το είχαν περικυκλώσει και το πολυβολούσαν με μανία, παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες των Ελλήνων Αεροπόρων που προσπαθούσαν να απεγκλωβιστούν ανταποδίδοντας τα πυρά με σκοπό να ανοίξουν δίοδο διαφυγής. Οι Ιταλοί σε μιά τελευταία προσπάθεια το κτυπούν καίρια και το αεροπλάνο με δύο από τους καλύτερους Αεροπόρους της Ε.Β.Α, άρχισε να χάνει ύψος και .... τέλος.
Ήταν 11 Μαρτίου 1941. Η 33η Μ.Ε.Β της Αεροπορίας μας έχανε τον Μανιάτη Υποδιοικητή της Δημήτριο Σταθάκο και τον Δημήτριο Πιτσίκα, δυο από όλες τις πλευρές, άξιους και ικανούς αξιωματικούς της. Πιστοί στον όρκο τους και στα ιδανικά της Πατρίδας δεν δίστασαν να μπούν μπροστάρηδες και να κονταροχτυπηθούν στα μαρμαρένια αλώνια των Αιθέρων, κοιτώντας κατάματα τον Θάνατο!
Ο Στρατός μας έδωσε σκληρή μάχη για να μην περιέλθουν τα άψυχα σώματα τους στους Ιταλούς εισβολείς, εκεί βόρεια της Τρεμπεσίνας. Εκεί και ετάφησαν και τόσα έτη θεωρούνται ακόμη επίσημα αγνοούμενοι. Ενώ μια μάχη λοιπόν τότε τελείωσε Νικηφόρα μια άλλη μάχη άρχισε αμέσως μετά με αντίπαλο τις γραφειοκρατικές και όποιες άλλες αγκυλώσεις και σκοπιμότητες και συνεχίζεται έως τώρα. Αυτοί όμως περιμένουν υπομονετικά να γυρίσουν στην Πατρίδα που τους γέννησε που για αυτήν έδωσαν την ζωή τους. Έως πότε όμως;;;;;;;;;;;;
82 έτη ακριβώς μετά, ένα σημαδιακό γεγονός θα έλθει να φωτίσει, με την λόγχη της πένας, αυτή την φορά, και την ανθρώπινη οξυδέρκεια, υπομονή και επιμονή, τα γεγονότα της δράσης, τις επιτυχίες αλλά και τις πικρές στιγμές μιάς λίαν αξιόμαχης Ελληνικής Μοίρας Βομβαρδισμού κατά το 1940-41, της 33ης.
Μία κοπιαστική έρευνα - μελέτη 12 ετών, μέσα από τις Συμπληγάδες της πατροπαράδοτης Ελληνικής Γραφειοκρατίας , τις παλινωδίες των (α)διαφόρων στον δρόμο γιά την έκδοσή της, στηριγμένη σε εκατοντάδες έγγραφα, διεθνή και Ελληνική βιβλιογραφία, ζωντανές μαρτυρίες όπως του Μανιάτη (εκ Μίνας Μέσα Μάνης) Σωτήρη Σκάντζικα του μοναδικού σήμερα εν ζωή Παλαίμαχου Αεροπόρου, 99 ετών, αυτής της Μοίρας, καθώς και σε άλλες μαρτυρίες εξ ίσου σημαντικών από απόψεως γνώσεως των γεγονότων της μακρινής πιά εποχής, σε χάρτες του τότε, σε αναπαραστάσεις των επιχειρήσεων, σε περιγραφές των διαδρομών τους και σε ένα κατά κύριο λόγο, ανέκδοτο φωτογραφικό υλικό 350 φωτογραφιών/σχεδίων, έδωσε τελικά καρπό ένα έργο 300 σχεδόν σελίδων, μοναδικό λιθαράκι στην αποτύπωση της Ιστορίας μας και στον ηρωϊκό αγώνα των Αεροπόρων μας, προϊόν των εκδόσεων «ΑΩ». Ειδικά αφιερώματα όπως αυτό της κατασκευής «ομοιώματος υπό Κλίμακα» του βομβαρδιστικού αεροπλάνου «Fairey Battle», ανέκδοτες ειδικές φωτογραφίες της ανεκμετάλλευτης (στην Πατρίδα μας) «Ενάλιας Αεροπορικής Αρχαιολογίας», λεπτομερείς κατατοπιστικοί Πίνακες όλου του υπηρετήσαντος προσωπικού και των εκτελεσθεισών Επιχειρήσεων, των τοποθεσιών των χρησιμοποιηθέντων αεροδρομίων και της ιστορίας τους, καθώς και πλήθος άλλων λεπτομερών διασταυρωμένων στοιχείων, δίνουν πλήρη εικόνα στον αναγνώστη. Μαρτυρία μιάς από τις πλέον ένδοξες σελίδες της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Μαρτυρία για την καθοριστική συμβολή της Ε.Β.Α στην Νικηφόρα έκβαση των διακλαδικών επιχειρήσεων 1940-1941.
Είναι φτωχή η παραγωγή ιστορικών παραθέσεων που αφορούν την Ελληνική Αεροπορία (Πολιτική & Πολεμική ) και ευτυχώς, τέτοια πονήματα αποτελούν την όαση μέσα στο έρημο τοπίο της Ελληνικής βιβλιογραφίας. Παρά τις αντιξοότητες και τα μύρια εμπόδια, η αγάπη... ή μάλλον ο Έρωτας γιά την Αεροπορία έδωσε ώση μυριάδων λιμπρών γιά το ξεπέταγμα αυτής της προσπάθειας.
Την Τρίτη 11η Μαρτίου 2014, λοιπόν στον πάντα φιλόξενο χώρο του Αμφιθεάτρου του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών θα γίνει η επίσημη παρουσίαση αυτού του βιβλίου, στις 7 το βράδυ με κύριους παρουσιαστές τους:
- Υποστράτηγο έ.α κο Δημήτριο Γεδεών, τ. Δντή Δνσεως Ιστορίας Γενικού Επιτελείου Στρατού.
- Καθηγητή Αεροπορικής Ιστορίας Σχολής Ικάρων, Δρ. Κωνσταντίνο Λαγό.
- Εφ. Ταγματάρχη (ΠΖ-ΚΔ) κο Αλέξανδρο Κόντο, Πρόεδρο ΠΣΕΕΔ.
- Συγγραφέα-Δημοσιογράφο, κο Τζών Κάρρ.
Συντονίζει: ο Δημοσιογράφος- Στρατιωτικός Συντάκτης κος Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης.
Συμμετέχουν: Η Ομάδα Αναβιωτών Ιστορίας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Στο πιάνο, η Καθηγήτρια Μουσικής κα Βασιλική (Βάνα) Μαντζαβίνου.
Ας είναι καλοτάξειδο...
Με αυτόν τον τρόπο, ένα μικρό-Μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της Πολεμικής μας Αεροπορίας, της Ιστορίας όλων εμάς των Ελλήνων, θα βρεί την θέση του στον τεράστιο καμβά της, θα συμπληρώσει τις γνώσεις και θα συγκινήσει με τις ανθρώπινες στιγμές του.
Μία αξιέπαινη προσπάθεια που κρύβει και έναν άλλο στόχο, το να παρακινήσει και άλλους στον δρόμο της καταγραφής της Ιστορίας της Ελληνικής Αεροπορίας και μάλιστα στις μεγαλειώδεις στιγμές της εκατοντάχρονης πορείας της.
ΠΗΓΗ onalert
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου