Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022

Το νομοσχέδιο για Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στο υπ. Ανάπτυξης η κύρια ευθύνη

 

Με το νομοσχέδιο παρέχεται εξουσιοδότηση στον υπουργό Ανάπτυξης για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή στην επιχειρούμενη εξυγίανση. Θα εκπροσωπεί και το Πολεμικό Ναυτικό που είχε αντιρρήσεις.

Σε δημόσια διαβούλευση βγήκε σήμερα το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, η οποία και θα ολοκληρωθεί στις 13 Ιουλίου 2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 3:00 μμ. Το σχέδιο νόμου μεταξύ άλλων δίνει στον υπουργό Ανάπτυξης την κύρια ευθύνη εκπροσώπησης του Δημοσίου, του Πολεμικού Ναυτικού και των ασφαλιστικών φορέων για την υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης.

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα εμπόδια που έχουν ως τώρα μπλοκάρει την κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης στο δικαστήριο ήταν η άρνηση του Πολεμικού Ναυτικού να προσυπογράψει τη ρύθμιση των χρεών του ναυπηγείου. Αυτό πλέον ξεπερνιέται με την ενιαία εκπροσώπηση του Δημοσίου από τον υπουργό Ανάπτυξης.

Όπως αναφέρεται,

  • Σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου είναι η παροχή εξουσιοδότησης στον υπουργό Ανάπτυξης για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή, στην επιχειρούμενη εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Δεδομένου ότι το Δημόσιο, λαμβανομένων υπόψη όλων των φορέων του, είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής του εταιρικού φορέα των Ναυπηγείων, αλλά και του προφανούς δημοσίου συμφέροντος στην κατά το δυνατόν ταχύτερη εξυγίανση και επανενεργοποίησή τους, η ουσιώδης συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία αυτή είναι επιβεβλημένη.
  • Προκειμένης της εξυγίανσης της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (εφεξής «ΝΒΕΕ»), σύμφωνα με τα άρθρα 31 επ. και 64 του ν. 4738/2020 (Α’ 207), ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ορίζεται αποκλειστικά αρμόδιος και εξουσιοδοτείται να συμβληθεί με τη ΝΒΕΕ, τους λοιπούς συναινούντες πιστωτές της εταιρείας αυτής, τυχόν εγγυητές ή άλλα νομικά ή φυσικά πρόσωπα υπό οποιαδήποτε ιδιότητα, καθώς και με τις εταιρείες ΝΕΩΡΙΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΟΝΕΧ ELEFSIS SHIPYARDS AND INDUSTRIES ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και ΟΝΕΧ ELEFSIS NAVAL AND MARITIME ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, όπως οι τελευταίες νόμιμα εκπροσωπούνται, και να συνυπογράψει για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων του Πολεμικού Ναυτικού (Υπουργείο Εθνικής Άμυνας – Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων), καθώς και των λοιπών απαιτήσεων που απορρέουν από πάσης φύσης οφειλές φόρων, του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και λοιπών ασφαλιστικών φορέων, συμφωνία εξυγίανσης – μεταβίβασης επιχείρησης της ΝΒΕΕ».

Επιπλέον προστίθεται ότι με τη συμφωνία εξυγίανσης ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξουσιοδοτείται να συμφωνεί και να συνομολογεί για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού (Υπουργείο Εθνικής Άμυνας – Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων), του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και εν γένει λοιπών ασφαλιστικών φορέων και φορέων του Δημοσίου εν γένει όσους άλλους όρους είναι αναγκαίοι, επωφελείς, συνήθεις ή προβλέπονται εκ του νόμου, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η κατά τον νόμο απαιτούμενη συναίνεση των πιστωτών της ΝΒΕΕ Α.Ε..

Επιμέρους σκοποί του εν λόγω νομοσχεδίου, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι:

  1. Η συμμετοχή του Δημοσίου στην διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
  2. Η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων στον εξυγιανθέντα φορέα.
  3. Η κάλυψη οφειλών των εργαζομένων και η καταβολή αποζημιώσεων σε αυτούς.
  4. Η εκ νέου εξασφάλιση απασχόλησης για σημαντικό αριθμό εργαζομένων της περιοχής.
  5. Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του Ναυπηγείου σε βιώσιμη βάση.
  6. Η εξυπηρέτηση αναγκών ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων της ευρύτερης περιοχής.
  7. Η ανάκτηση υφισταμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του φορέα των Ναυπηγείων.
  8. Η εξασφάλιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.
  9. Η εξυπηρέτηση ναυπηγικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού.
  10. Η διατήρηση συσσωρευμένης τεχνογνωσίας και η παραγωγική χρήση των υφιστάμενων μέσω των Ναυπηγείων.

Στο πλαίσιο αυτό, καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του προτεινόμενου σχεδίου νόμο.

ΠΗΓΗ https://www.businessdaily.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου