Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

Ταχέα πλοία μεταφοράς ενισχύσεων για το Αιγαίο.

 

Ταχέα πλοία μεταφοράς ενισχύσεων για το Αιγαίο.

Εξετάζουμε υπάρχων λύσεις για την γρήγορη μεταφορά ενισχύσεων στα νησιά του Αιγαίου.

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος

Εξετάζουμε δυο ταχέα σκάφη της εταιρίας Munson για μετατροπή από πολιτική χρήση σε στρατιωτική. Κανείς δεν υποστηρίζει πως είναι τέλεια από όλες της απόψεις, μαθήματα παίρνουμε για να φτιάξουμε καλύτερα δικά μας ταχέα σκάφη μεταφοράς ενισχύσεων.

Τα στρατιωτικά LCM έχουν χαμηλή γέφυρα σε ύψος για μικρότερο βάρος, εδώ θα κερδίζαμε ελάχιστα σε βάρος όπως βλέπουμε στην φωτογραφία. Τα στρατιωτικά LCM μεταφέρουμε μεγαλύτερο φορτίο αλλά έχουν πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Είναι ένα άλογο εργασίας και ένα καθαρόαιμο Ο όρος Workhorse αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο είδος αλόγου που εκτράφηκε για να μεταφέρει βαριά φορτία όλη την ημέρα χωρίς να κουράζει. Στην άλλη άκρη του φάσματος είναι ο Καθαρόαιμος. Το Καθαρόαιμο εκτράφηκε για να αγωνίζεται. Μπορεί να φτάσει σε επίπεδα απόδοσης που άλλα άλογα απλά δεν μπορούν. Ένα Munson 65 είναι και τα δύο. Μπορεί να μεταφέρει τεράστια φορτία χωρίς πρόβλημα. Ταυτόχρονα, το Munson 65 με δυνατότητα υπεράκτωσης είναι ένα σκάφος πολύ υψηλών επιδόσεων.

Η σειρά Munson 65’ έχει σχεδιαστεί για θαλάσσιες μεταφορές και μετακίνηση ωφέλιμων φορτίων έως 20 τόνων. Τα κύματα δεν κουράζονται ποτέ, όπως και ένα Munson 65. Υπάρχει άφθονο χώρο για εξοπλισμό και προμήθειες, μεγάλες δεξαμενές καυσίμων για εκτεταμένη εμβέλεια, ενώ εξακολουθεί να διατηρείται χαμηλό βύθισμα για την παραλία και απότομη είσοδος πλώρης για πλοήγηση σε έντονη θάλασσα. Είτε αγοράζετε ένα πλοίο αποστολής είτε απλώς επισπεύδετε φορτίο, ένα Munson 65 μπορεί να αντεπεξέλθει στη δουλειά… ειδικά εάν χρειάζεστε ένα καθαρόαιμο, ένα άλογο εργασίας ή έναν συνδυασμό και των δύο.

Μοντέλο: 65-2 Utility Ντουμπάι, ΗΑΕ: Το Ντουμπάι είναι μια παγκόσμια πόλη και επιχειρηματικός κόμβος της Μέσης Ανατολής. Είναι επίσης ένας σημαντικός παγκόσμιος κόμβος μεταφορών για επιβάτες και φορτίο. Αυτό το 65’ Munson είναι το δεύτερο για αυτόν τον πελάτη και σχεδιάστηκε για να μεταφέρει βαρύ εξοπλισμό, καύσιμα και πλήρωμα για την ανάπτυξη του Palm Jebel Ali κοντά στο Ντουμπάι. Μαζί με το ωφέλιμο φορτίο 45.000 λιβρών, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει quad εξωλέμβιες Mercury 350 Verado, 4 βοηθητικές δεξαμενές για έως και 3.000 γαλόνια καυσίμου ντίζελ, αναδιπλούμενη θύρα καθισμάτων στο κατάστρωμα και δεξιά για 12 άτομα, κεφάλι και υδραυλική εκτεταμένη πλώρη. Ο χώρος στο κατάστρωμα για τη μεταφορά βαρέως εξοπλισμού μεγιστοποιείται από την υπερυψωμένη, κλιματιζόμενη υπερκατασκευή που διαθέτει καθίσματα για 8 και περιλαμβάνει εξωτερική παρατήρηση 360 μοιρών. Περιλαμβάνονται προωστήρες πλώρης και πρύμνης για βελτιωμένη ευελιξία.

Χαρακτηριστικά

Μήκος κύτους: 65 πόδια (19,8 μ.) Πλάτος: 18 πόδια (5,4 m) Τύπος γάστρας: Mono hull Ισχύς: Mercury Verado 350 hp x4 Πρόωση: Εξωλέμβια Καύσιμο: 500 γαλόνια Ταχύτητα: 39 mph, light ship

Model: 65-1 Expedition

Η Munson Boats είναι περήφανη που παρουσιάζει το Landing Craft Expedition 65, ναυαρχίδα της σειράς Expedition. Κατασκευασμένο για να συμμορφώνεται με την Ευρωπαϊκή Κατηγορία Σχεδιασμού Β “Offshore” - Ανέμοι δύναμης 8 μποφόρ και τα σχετικά ύψη κύματος έως 4 μέτρα, η Landing Craft Expedition συνδυάζει τις ασυμβίβαστες κατασκευαστικές πρακτικές των μικρότερων ξαδέλφων της με την εσωτερική εφαρμογή και φινίρισμα ενός πολυτελούς μηχανοκίνητου γιοτ.

Απόδοση: Ήταν σημαντικό για εμάς το ότι το LCE διατήρησε όλη την απόδοση του ανώμαλου νερού και τη σοβαρή υψηλή ταχύτητα για τα οποία είναι γνωστά τα Munson Boat. Έχοντας αυτό κατά νου, επιλέχθηκαν δύο turbo diesel MAN CRM1550 που συνδυάζονται με κινητήρες Jet Hamilton 521. Το LCE είναι ικανό για 48 mph και άνετη ταχύτητα πλεύσης 22 mph. Χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένες τεχνικές μόνωσης και ηχητικής αδράνειας για να διασφαλιστεί ότι το LCE παραμένει άνετο και αθόρυβο, ακόμη και στους 42 κόμβους.

Διαμονή: Σχεδιασμένο για κρουαζιέρες μεγάλων αποστάσεων και διασκέδαση, το κεντρικό σαλόνι διαθέτει μια μεγάλη κουζίνα με συσκευές υψηλής τεχνολογίας και πάγκους Corian και πλυντήριο πιάτων. Η μεγάλη κύρια τραπεζαρία διαθέτει περιτυλιγμένα καθίσματα και προσφέρει εξαιρετική ορατότητα στους επιβάτες ενώ βρίσκονται εν κινήσει. Το κάτω κατάστρωμα φιλοξενεί τέσσερις καμπίνες. Οι καμπίνες των δίδυμων ιδιοκτητών βρίσκονται στο πίσω μέρος και προσφέρουν κουκέτες με queen κρεβάτι και μεγάλες ντουλάπες. Οι μπροστινές καμπίνες που βρίσκονται σε κάθε πλευρά του κύριου διαδρόμου διαθέτουν τρεις κουκέτες και κρεμαστά ντουλάπια. Δύο πανομοιότυπες θήκες κεφαλής διαθέτουν ευρύχωρες καμπίνες ντους, διπλούς νεροχύτες και κεφαλές θαλάσσης.

Βλέπουμε το μηχανοστάσιο.

Τον θάλαμο διακυβέρνησης

Αν και είναι μετατροπή του προηγούμενου σκάφους έχει εξαιρετικές επιδόσεις, μεγάλη εμβέλεια και δυνατότητα πλεύσης σε πολύ άσχημο καιρό.

Χαρακτηριστικά:

Hull Length:65 ft (19.8 m) Beam:18 ft (5.4 m) Hull Type:Mono hull Power:MAN V12 1550 HP x2 Propulsion:Hamilton Jet HM521 x2 Fuel:1300 gallons Speed:48 mph, light ship

https://www.youtube.com/watch?v=aQ8CZswKcys

Δυνατότητα προσέγγισης και αποβίβασης όπως έχουν τα CB-90.

Στην έκθεση πολεμικού υλικού στο Ντουμπάι, ΗΑΕ είχαν βγει στην δημοσιότητα και τα αναλυτικά σχέδια του πλοίου.

Εδώ έχουμε ένα παρόμοιας σχεδίασης πλοίο που μεταφέρει μόνο 5 τόνους φορτίο.

This is offered as a kitset for any builder and we can also arrange a builder in a few locations.

LOA: 20m LWL: 18.5m Beam: 5m Axel Load: 5 Tonnes Draft: 1.0m (water jet version) Engines: 2x Scania, DI13 650 HP @ 2100rpm, with ZF 325 A gearboxes Propulsion: 2x Does DJ 172 transom mount water jets (made in Australia) Gen Sets: 1x Isuzu / Zenith 11 kva for AC power Speed: 24 - 27 knots FO: 2x 1000 L F.W.: 300 L x 1 Paint: International paint system

https://www.seaboats.net/new-build-20m-military-landing-craft-kitset-1407155

http://www.naaust.com.au/naa_case_studies/p1955-20m-fast-landing-craft

https://www.seaboats.net/new-build-20m-landing-craft-1439191

Της ίδια εταιρίας είμαι δεν έχει κατασκευαστεί όμως και δεν υπάρχουν χαρακτηριστικά της ταχύτητας.

Θα αναφερθούμε και σε μεγαλύτερα σχέδια που έχουν κατασκευαστεί.

Αναμένουμε τα σχόλιά σας στο Twitter!

Γεώργιος Δικαίος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου