Ο χρόνος τρέχει ανελέητα, οι Εθνικές εκλογές είναι πλέον θέμα εβδομάδων και οι δύο κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον του Στόλου που αφορούν τις καινούργιες κορβέτες αλλά και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ είναι πλέον πολύ πιθανό να μεταφερθούν εντός του καλοκαιριού στην καλύτερη περίπτωση.
Ειδικά το ενδεχόμενο διπλών εκλογών και οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τον σχηματισμό νέας κυβέρνησης σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας του πρώτου κόμματος παραπέμπουν τις αποφάσεις για τα εξοπλιστικά ακόμα και στο φθινόπωρο με ότι αυτό συνεπάγεται για τα δύο προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων τόσο της στρατιωτικής όσο και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Όπως έχει αναφέρει ήδη το Newpost το Ναυτικό Επιτελείο σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων έχει καταλήξει σε συμφωνία έπειτα από σκληρή διαπραγμάτευσης με τη Γερμανική κοινοπραξία TKMS-ThalesNetherlands για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ» σε Ελληνικά ναυπηγεία έναντι περίπου 600 εκ.
Ενώ στη «ναυμαχία» για τις κορβέτες έχει ήδη στα χέρια του δύο καινούργιες δελεαστικές προτάσεις από την Γαλλική Naval Group και την Ιταλική Fincantieri για τρεις συν μια κορβέτες Gowind και Doha αντίστοιχα με κατασκευή της πρώτης εκτός Ελλάδος και των επόμενων είτε στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά είτε της Ελευσίνας.
Οι δύο προτάσεις ικανοποιούν απόλυτα τις τεχνικές προδιαγραφές των πλοίων που έχει θέσει το Ναυτικό Επιτελείο και ειδικά στον οπλισμό όπου οι απαιτήσει του Πολεμικού Ναυτικού ανάγκασαν τους δύο «μονομάχους» να προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό όπλων και αισθητήρων.
Ενώ οι δύο εταιρείες έχουν βελτιώσει το συνολικό τους «πακέτο» τόσο στο ζήτημα χρηματοδότησης όσο και της υποστήριξης των δύο πλοίων τα επόμενα χρόνια. Με τους Γάλλους να υπερτερούν στο γεγονός ότι οι Gowind έπειτα από την συμφωνία για τις Belharra δίνουν ομοιογένεια στο Στόλο και τους Ιταλούς στο μεγαλύτερο εκτόπισμα του πλοίου.
Η Ιταλική πρόταση μάλιστα βρέθηκε μεταξύ άλλων στο επίκεντρο των συζητήσεων που είχε ο υπουργός άμυνας της χώρας Γκροσέτο τόσο με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο όσο και με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο επαφών του πρωθυπουργού για το ζήτημα σε ανώτατο επίπεδο και επίσκεψης του στα Γαλλικά ναυπηγεία όπου «χτίζονται» οι Ελληνικές FDI.
Ήδη η καθυστέρηση που καταγράφεται στην τελική απόφαση προβληματίζει καθώς αν ακόμα και αύριο η κυβέρνηση επιλέξει τον κατασκευαστή των καινούργιων κορβετών το παράδειγμα των Belharra έδειξε ότι η συμβασιοποίηση μπορεί να διαρκέσει για αρκετούς μήνες.
Με δεδομένο μάλιστα ότι τα Ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι ακόμη έτοιμα για να ξεκινήσουν προετοιμασία για την κατασκευή κορβετών, ο χρόνος παράδοσης καινούργιων πλοίων στο Πολεμικό Ναυτικό παραμένει άγνωστος παρά το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες υποστηρίζουν ότι μπορούν να δώσουν σε χρόνο ρεκόρ την πρώτη κορβέτα. Ήδη οι φρεγάτες S βρίσκονται στα τελευταία χρόνια υπηρεσίας παρά την άριστη συντήρηση από τα Στελέχη του Στόλου ενώ τόσο τα οπλικά τους συστήματα όσο κυρίως οι αισθητήρες τους είναι πλέον ξεπερασμένης τεχνολογίας ειδικά στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον των πολλαπλών απειλών κυρίως από τον αέρα.
Πιο απλά είναι τα πράγματα για τουλάχιστον στο ζήτημα συμβασιοποίησης για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ καθώς όπως αναφέραμε έχει επιλεγεί ήδη η ανάδοχος εταιρεία. Όμως η παλαιότητα των φρεγατών για να περάσουν πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής-δέκα χρόνια έπειτα από τα προβλεπόμενα- εμπεριέχει ποσοστό ρίσκου για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.
Επιπλέον έως τον προσεχή Ιούνιο η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα κάνει χρήση της option για την τέταρτη Belharra στην «κλειδωμένη» τιμή των υπόλοιπων τριών-οι πιθανότητες δεν είναι πολλές-ενώ η ενδεχόμενη παράταση που μπορεί δώσουν οι Γάλλοι δεν πρόκειται να ξεπεράσει τους λίγους μήνες.
ΠΗΓΗ newpost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου