Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Η ήπια δύναμη της Τουρκίας – τα τουρκικά τηλεοπτικά σήριαλ


Ιούλιος 14, 2024. Ελλάδα.

Η τηλεοπτική βιομηχανία της Τουρκίας έχει αποκτήσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια το 2023 από τις εξαγωγές σαπουνόπερας και έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τουρισμό της χώρας, ιδιαίτερα στην Κωνσταντινούπολη, είπε ο Δρ Ντενίζ Γκιούργκεν Αταλάι, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Κινηματογράφου και Τηλεόρασης στο Πανεπιστήμιο Bahçeşehir στην Κωνσταντινούπολη, τον οποίο επικαλείται το Associated Press.

«Ο τομέας των τηλεοπτικών σειρών έχει τεράστιο μερίδιο. Η εικόνα της Κωνσταντινούπολης που παρουσιάζει η σειρά, το φαγητό που τρώγεται εδώ, τα ποτά, η μουσική που ακούγεται, ο τρόπος ζωής και η κουλτούρα προσφέρουν ένα πολύ ωραίο μέρος για αξιολόγηση στη σειρά», είπε ο Αλτάι.

Κάτω από τον καταιγιστικό τουρκικό ήλιο, οι τουρίστες κάνουν μια βόλτα σε σκηνικά που αναδημιουργούν κάστρα της οθωμανικής και βυζαντινής εποχής, βγάζουν selfies με ηθοποιούς με παραδοσιακές οθωμανικές φορεσιές και παρακολουθούν ακροβατικά με άλογα.

 Ανάμεσά τους και η 22χρονη Ρίγια Τοϊβάνεν, αφοσιωμένη θαυμάστρια των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών, η οποία ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη από τη Φινλανδία με τη μητέρα της για να βυθιστεί στη σφαίρα της αγαπημένης της σειράς.

Περίπου 8.000 μίλια (12.800 χιλιόμετρα) μακριά στη Villa Carlos Paz στην Αργεντινή, η 66χρονη συνταξιούχος δάσκαλος Ρακουέλ Γκρέκο παρακολουθεί ένα επεισόδιο μιας τουρκικής ρομαντικής κωμωδίας που περιβάλλεται από αναμνηστικά από το ταξίδι της στην Κωνσταντινούπολη, όπου επισκέφτηκε τοποθεσίες που γνώριζε εδώ και χρόνια παρακολουθώντας τουρκικές εκπομπές.

«Ένιωθα σαν να ονειρευόμουν, δεν μπορούσα να πιστέψω ότι ζούσα αυτό που έβλεπα κάθε μέρα στη σειρά», είπε για την επίσκεψή της στην Τουρκία τον φετινό Απρίλιο.

Η παγκόσμια δημοτικότητα των τουρκικών σαπουνόπερων (dizi στα τουρκικά) έχει ανυψώσει τη χώρα στη θέση του κορυφαίου εξαγωγέα τηλεοπτικής παραγωγής, ενισχύοντας σημαντικά τη διεθνή της εικόνα και προσελκύοντας εκατομμύρια θεατές και τουρίστες από όλο τον κόσμο στους ιστορικούς και πολιτιστικούς χώρους της χώρας , που αποτελούν το σκηνικό πολλών από τη σειρά.

«Η ήπια δύναμη της Τουρκίας»

Η επιτυχία των τουρκικών σαπουνόπερων τροφοδοτεί μια ακμάζουσα τηλεοπτική βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που συνεχίζει να επεκτείνεται σε νέες αγορές, λένε οι ειδικοί. Η δημοτικότητα αυτών των εκπομπών ενισχύει επίσης πολύ την «ήπια δύναμη» της Τουρκίας σε παγκόσμια κλίμακα.

Μεταξύ 2020 και 2023, η παγκόσμια ζήτηση για τουρκικές σειρές αυξήθηκε κατά 184%, τοποθετώντας την Τουρκία ως έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς τηλεοπτικών εκπομπών στον κόσμο, σύμφωνα με την Parrot Analytics.

«Φτάνουμε πάνω από 400 εκατομμύρια θεατές κάθε βράδυ σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Izet Pinto, Διευθύνων Σύμβουλος της Parrot Analytics, η οποία εξάγει τουρκικές σειρές στις παγκόσμιες αγορές.

Η «ήπια δύναμη» που δημιουργούμε με τις τουρκικές σειρές δεν μπορεί καν να συγκριθεί με αυτό που μπορεί να γίνει στην πολιτική», πρόσθεσε.

Παρόλο που η σειρά «Άγρια Καρδιά» (Deli Yürek) ήταν η πρώτη τουρκική σειρά που εξήχθη στο Καζακστάν το 2001, η ρομαντική σειρά «Το μαργαριτάρι» (Gümüş) του 2005 έκανε την τουρκική σειρά να αποκτήσει παγκόσμια φήμη.

Η σειρά, η οποία περιστρέφεται γύρω από μια γυναίκα από ένα παραδοσιακό υπόβαθρο που προσαρμόζεται στη ζωή της πόλης, έγινε εξαιρετικά δημοφιλής στη Μέση Ανατολή.

Χίλιες και μία νύχτες, ένα ρομαντικό δράμα του 2006 που βασίζεται σε μια συλλογή παραμυθιών της Μέσης Ανατολής και διαδραματίζεται στη σύγχρονη Κωνσταντινούπολη, μαγνήτισε το κοινό σε όλα τα Βαλκάνια.

Το «Ο Μεγαλοπρεπής Αιώνας» (Muhteşem Yüzyıl), βασισμένο στον Οθωμανό Σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή του 16ου αιώνα, πρωτοστάτησε στην ιστορική μυθοπλασία.

Κάποτε η Τουρκία ήταν εισαγωγέας τηλενουβέλες της Λατινικής Αμερικής,  τώρα η Τουρκία εξάγει τώρα τις σειρές της.

Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο επισκέφτηκε τα γυρίσματα της ιστορικής δραματικής σειράς «Η Ανάσταση του Ertuğrul» (Diriliş: Ertuğrul) το 2018, τονίζοντας την απήχηση των τουρκικών σειρών στη χώρα του.

Ο Χαΐλι Ουγκανάντα, ο ιδρυτής της πλατφόρμας θαυμαστών της τουρκικής τηλεοπτικής σειράς Dizilah, λέει ότι η δημοτικότητά τους προέρχεται από θέματα που εστιάζουν στην οικογένεια, τη φιλία και την αγάπη, συνήθως με φόντο τον πολυτελή τρόπο ζωής της Κωνσταντινούπολης ή την πλούσια ιστορία στο πλάι.

«Προσφέρουν κάτι για όλους, από όπου κι αν είναι. Βλέποντας τουρκικές σαπουνόπερες, βλέπω αντανακλάσεις της μητέρας μου, του εαυτού μου και των αδελφών μου», είπε ο Ουγκανάντα.

Η πλατφόρμα της έχει κοινό περίπου 1,5 εκατομμυρίου μηνιαίων θεατών, με θαυμαστές από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ελλάδα, την Ινδία και το Πακιστάν.

Ο Ιζέτ Πίντο επισημαίνει την οικογενειακή φύση των τουρκικών δραμάτων. «Δεν υπάρχει γυμνό, βωμολοχίες ή κακές γλώσσες, ούτε πολύ μίσος. Έτσι είναι φτιαγμένο για οικογενειακή προβολή», εξηγεί.

Καθώς η βιομηχανία μεγάλωνε, το ίδιο αυξάνονταν και τα θέματα της σειράς, όπως στο Red Roses, που διερεύνησε τη δυναμική μεταξύ μιας αυστηρά κοσμικής οικογένειας με δυτικό προσανατολισμό και μιας φανταστικής ισλαμικής αδελφότητας.

Το πρώτο επεισόδιο του «Η Ανάσταση του Ertuğrul» είχε περισσότερες από 157 εκατομμύρια προβολές στην Ουρντού στο κανάλι του τουρκικού κρατικού τηλεοπτικού σταθμού TRT στο YouTube, είπε ο παραγωγός και σεναριογράφος Μεχμέτ Μποζντάγκ, ο οποίος δημιούργησε τα δημοφιλή ιστορικά δράματα που αναδημιουργούν τις ζωές των Οθωμανών ηγετών και ηρώων. 

Το «Οσμάν: Ο Ιδρυτής» έχει μεταδοθεί σε περισσότερες από 110 χώρες, πρόσθεσε ο Μποζντάγκ.

The Hellenic Information Team

ΠΗΓΗ https://echedoros.blog

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου