Στις 15 Μαρτίου του τρέχοντος έτους, η Naval Group ανακοίνωσε ότι το ολλανδικό υπουργείο άμυνας επέλεξε για το πρόγραμμα νέων υποβρυχίων του Ολλανδικού Ναυτικού τη συμβατική έκδοση του νέου πυρηνοκίνητου γαλλικού υποβρυχίου ονομαζόμενη Blacksword Barracuda.
Τα νέα υποβρύχια πρόκειται να αντικαταστήσουν τα τρία εναπομείναντα υποβρύχια κλάσης Walrus, αρχής γενομένης από το 2034 και μετά. Το κόστος του συμβολαίου για τέσσερις μονάδες δεν έχει γίνει γνωστό αλλά το υπουργείο ενημέρωσε το ολλανδικό κοινοβούλιο ότι ο προϋπολογισμός της επένδυσης ανερχόταν στα 5,6 δις ευρώ. Μετά την απώλεια του αυστραλιανού συμβολαίου η επιλογή αυτή ήταν μια τεράστια επιτυχία για τη γαλλική εταιρία αν αναλογιστεί κανείς ότι τα ολλανδικά ναυπηγεία της Damen είχαν κάνει σύμπραξη για την προώθηση του C718, μιας ωκεάνιας έκδοσης του Α26 της SAAB. Στον διαγωνισμό εκτός των δύο προαναφερόμενων τύπων συμμετείχε επίσης η γερμανική TKMS με το νέας τεχνολογίας γερμανο-νορβηγικού υποβρυχίου U-212CD στην έκδοση Expeditionary για να ταιριάζει με τις ολλανδικές απαιτήσεις. Απ’ ότι έχι γίνει γνωστό μέχρι σήμερα τα νέα υποβρύχια θα είναι μια μικρότερη έκδοση diesel-electric των υποβρυχίων Barracuda κλάσης Suffren τα οποία παραλαμβάνει σήμερα το γαλλικό ναυτικό. Τα νέα υποβρύχια πρόκειται να έχουν όλικο μήκος 82 μέτρα, 17,5 μέτρα κοντύτερο από το αρχικό υποβρύχιο και διάμετρο ανθεκτικού σκάφους 8,2 μέτρα ενώ το εκτόπισμα στην επιφάνεια θα είναι περίπου 3300 τόνοι. Το πλήρωμα θα αποτελείται από 35 άτομα ενώ θα έχει ενδιαιτήσεις για 43+16 άτομα προσωπικό και ομάδα ειδικών δυνάμεων.
Εξωτερικά το υποβρύχιο θα έχει τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές που προσδίδουν πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, τα πτερύγια κατάδυσης βρίσκονται στον πύργο και το σύστημα διεύθυνσης είναι τύπου X όπως και στην πυρηνοκίνητη έκδοση. Η μόνη διαφορά είναι η μη υιοθέτηση του συστήματος πρόωσης αντλιωθητή (Pump-jet) που έχουν τα πυρηνοκίνητα αδελφάκια αλλά έχει επιλεχθεί μια συμβατικού τύπου προπέλα πολύ χαμηλού θορύβου. Το σύστημα πρόωσης του αντλιωθητή στην ουσία πρόκειται για μια προπέλα που βρίσκεται μέσα σε έναν κωνικού τύπου δακτύλιο όπου η ροή του νερού εξομαλύνεται πριν πάει στην προπέλα και σύμφωνα με την Naval Group επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση του θορύβου. Το υποβρύχιο θα έχει δύο καταστρώματα και η διαρρύθμηση θα είναι κλασικού τύπου ακολουθώντας παράλληλα και τη διαρρύθμηση του πυρινοκίνητου αδελφού. Από πλώρη μέχρι πρύμνη υπάρχουν το διαμέρισμα των τορπιλοσωλήνων με έξι τορπιλοσωλήνες. Το διαμέρισμα όπου στο πάνω κατάστρωμα βρίσκονται οι ενδιατήσεις και στο κάτω ο χώρος των όπλων και στα ύφαλα η μπροστάσυστοιχία μπαταριών. Το διαμέρισμα με το κέντρο πληροφοριών μάχης και διεύθυνσης του υποβρυχίου. Το διαμέρισμα του μηχανοστασίου με τις ηλεκτρομηχανές και την πίσω συστοιχία μπαταριών και τέλος το διαμέρισμα του ηλεκτροκινητήρα.Το προωστήριο σκεύος θα είναι diesel-electric, με αριθμό ηλεκτρογεννητριών που θα φορτίζουν τις μπαταρίες νέας γενιάς ιόντων λιθίου. Είναι αισθητή η απουσία συστήματος ΑΙΡ αλλά όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν οι νέες μπαταρίες (ιόντων λιθίου) έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να αποθηκεύσουν πολύ περισσότερη ενέργεια με αποτέλεσμα το υποβρύχιο να πετυχαίνει σε κατάδυση την ίδια χρονική διάρκεια με το σύστημα ΑΙΡ. Το γεγονός ότι το υποβρύχιο είναι μεγαλύτερου μήκους σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά των 65-70 μέτρων και 2000 τόνων υποδεικνύει ότι έχει χώρο για περισσότερα στοιχεία μπαταριών πράγμα που οδηγεί και σε μεγαλύτερη διάρκεια σε κατάδυση. Ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα των μπαταριών ιόντων λιθίου σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες μολύβδου οξέως είναι η μικρή διάρκεια επαναφόρτισης αλλά και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους. Κίνηση στην προπέλα θα δίνει ένας ηλεκτροκινήτηρας μόνιμου μαγνήτη όπως συνηθίζεται. Είναι σίγουρο ότι πολλά από τα υποσυστήματα θα είναι κοινά με το γαλλικό υποβρύχιο όπως τα ηλεκτρονικά. Το υποβρύχιο θα φέρει πλήρη σουίτα σόναρ με κυλινδρική διάταξη και σόναρ αποφυγής εμποδίων στην πλώρη, πλευρικές διατάξεις σόναρ και ρυμουλκούμενη διάταξη στην πρύμνη. Το σύστημα μάχης θα είναι μία έκδοση του SYCOB combat management system της Naval Group στο οποίο θα μπορούν να ενσωματωθούν τα όπλα που υπάρχουν στο ολλανδικό οπλοστάσιο καθώς και οι αμερικάνικοι πυ΄ραυλοι κρουζ Tomahawk.
Το blacksword Barracuda θα μπορεί να φέρει έναν αριθμό 30 όπλων. Όπως αναφέραμε παραπάνω τα όπλα που είναι αυτή τη στιγμή ενσωματωμένα στο σύστημα μάχης είναι οι γαλλικές τορπίλες F21, οι πύραυλοι κατά πλοίων ΑΜ-39 Β2 Exocet, πύραυλοι κρουζ Scalp Naval και νάρκες. Όμως αναμένεται να ενσωματωθούν τα όπλα που θα επιλέξει το ολλανδικό ναυτικό. Η επιλογή του blacksword Barracuda θα αναβαθμίσει τις υποβρύχιες ικανότητες του ολλανδικού ναυτικού με ένα υποβρύχιο υπερυψηλής τεχνολογίας. Θα έχει τη δυνατότητα να επιχειρεί τόσο σε παράκτια όσο και σε ωκεάνια ύδατα και σε όλες τις συνθήκες θαλάσσιας θερμοκρασίας και αλατότητας χωρίς να επηρρεάζονται τα επιχειρησιακά του χαρακτηριστικά. Τέλος όπως φαίνεται άλλος ένας σηματνικός παράγοντας είναι ο μέγαλος φόρτος όπλων καθώς και η ικανότητα προβολής ισχύος βαθειά μέσα στην «εχθρική» ενδοχώρα από τους φερόμενους πυραύλους κρουζ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου