Την επίσπευση της εφαρμογής του φόρου πολυτελείας αποφάσισε η
κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα προκειμένου να καλυφθούν οι τρύπες
στα δημοσιονομικά της χώρας.
Αρχικά το μέτρο ήταν να εφαρμοστεί από το 2014, ωστόσο οι εκπρόσωποι των δανειστών μας έδωσαν εντολή στο Υπουργείο Οικονομικών για άμεση είσπραξη του, από φέτος.
Η εφαρμογή όμως του μέτρου είναι πέρα από κάθε λογική καθώς το επιτελείο του Γιάννη Στουρνάρα συνεχίζει να ζει εκτός πραγματικότητας και να αντιμετωπίζει τη φορολόγηση των Ελλήνων με ελαφρότητα.
Ο παραλογισμός μάλιστα χτυπάει κόκκινο, καθώς καλούνται να πληρώσουν όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, ανεξάρτητα της τελικής αξίας του οχήματος. Την ίδια ώρα, κάτοχοι πολυτελών αυτοκινήτων μικρότερου κυβισμού δεν θα δώσουν ούτε ένα ευρώ στην εφορία, εξ' αιτίας της αδιανόητης αυτής ρύθμισης.
Για να μπορέσει να αντιληφθεί κανείς το μεγαλείο της απόφασης των φωστήρων του Υπουργείου Οικονομικών, αξίζει να ρίξει μια ματιά με παραδείγματα.
Ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου μεσαίας μάρκας 2.500 κυβικών θα κληθεί να πληρώσει φόρο 293 ευρώ, την ίδια στιγμή που ένας ιδιοκτήτης πολυτελούς οχήματος των 1700 κυβικών με αξία 45.000 ευρώ δεν θα καταβάλει το παραμικρό τέλος.
Οι κωμικοτραγικές αυτές καταστάσεις έχουν φέρει σε απόγνωση τους πολίτες, οι οποίοι για ακόμα μια φορά μετά το ΦΑΠ στα ακίνητα βιώνουν στην τσέπη τους την αδικία. Και αν για την τρόικα αυτά είναι ψιλά γράμματα, για την κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι μείζονα ζητήματα.
Εκτός αν ο Υπουργός που θεσμοθέτησε ακριβότερες αντικειμενικές αξίες στη Δάφνη από την Κηφισιά δεν αντιλαμβάνεται την οικονομική κατάσταση όσων οδηγούν πολυτελή αυτοκίνητα.
Ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται ότι θα αποφέρει έσοδα ύψους άνω των 100 - 130 εκατ. το χρόνο, ενώ όπως προγραμματίζεται, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων αναμένεται να αποστείλει τα σχετικά εκκαθαριστικά σημειώματα στα τέλη Αυγούστου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου