Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Πάτρα και Ολυμπία οδός εντάσσονται στο «Ελ Ντοράντο» των Γερμανών

Από το dete

To νευραλγικό ρόλο της Ελλάδας αλλά και του λιμανιού της Πάτρας, όπως και της Ολυμπίας Οδού καθώς και τη μεγάλη σημασία που έχει η χώρα μας για την ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα τη γερμανική οικονομία αποκαλύπτει το σχέδιο που ενέκρινε μόλις πριν από μία εβδομάδα η Κομισιόν για το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της Ε.Ε.

Η υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου θα απαιτήσει επενδύσεις 31,7 δισ. ευρώ, τα οποία ετοιμάζονται να μοιραστούν, ήδη, οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι της Ευρώπης (γερμανικοί και γαλλικοί κατά κύριο λόγο), αλλά και οι κατά χώρα επιχειρηματικοί όμιλοι που συνεργάζονται μαζί τους.

Το νέο δίκτυο μεταφορών της Ε.Ε. δημιουργεί, ουσιαστικά, ένα νέο «Ελντοράντο» (δρόμος χρυσού στις ΗΠΑ στα τέλη του 19ου αιώνα) για τους επιχειρηματικούς ομίλους της Ευρώπης, αφού θα συνδέει όλες τις υποδομές-«φιλέτα», περιλαμβάνοντας οδικούς άξονες, παλιές και νέες σιδηροδρομικές υποδομές και όλα τα νευραλγικά λιμάνια και αεροδρόμια της Ευρώπης. Δεν είναι τυχαίο πως, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το σχέδιο προβλέπει ότι ζωτικής σημασίας κόμβους του νέου κεντρικού συστήματος διευρωπαϊκών μεταφορών αποτελούν οι κύριοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες της χώρας, τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας, καθώς και πολλά λιμάνια και αεροδρόμια σε ελληνικά νησιά.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τους δέκα κύριους «διαδρόμους»-άξονες που προβλέπει το σχέδιο, η Ελλάδα εντάσσεται στον τέταρτο διάδρομο, ο οποίος ξεκινά από το λιμάνι του Αμβούργου και καταλήγει σε Αθήνα-Πειραιά - Πάτρα, διασχίζοντας την κεντρική και ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Ο άξονας ξεκινά από το Αμβούργο, περνά από το Ροστόκ, φθάνει στη Σόφια και κατευθύνεται στη Θεσσαλονίκη και τον πόλο Αθήνα-Πειραιά. Ο άξονας Σόφια-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, με έμφαση στη σιδηροδρομική σύνδεση, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος επιχειρηματικών ομίλων από τη Γερμανία, αλλά και στρατηγικών της συμμάχων, όπως η Κίνα.
Τι προβλέπει το σχέδιοΤο ευρωπαϊκό σχέδιο (ΤΕΝ-Τ) προβλέπει ότι το κεντρικό δίκτυο θα συνδέει οδικώς και σιδηροδρομικώς 83 ευρωπαϊκά λιμάνια, θα συνδέει με τρένο 37 κύρια αεροδρόμια, θα περιλαμβάνει 15.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο θα αναβαθμιστεί, ώστε να διακινούνται σε αυτό τρένα υψηλών ταχυτήτων. Για τη δημιουργία του νέου δικύου προβλέπονται 35 μεγάλης κλίμακας διασυνοριακά έργα, ώστε να μειωθούν τα σημεία συμφόρησης. Στόχος της Ε.Ε. είναι να μειωθεί στα 30 λεπτά ο χρόνος που θα χρειάζονται επιβάτες και εμπορεύματα για να φθάσουν από το δευτερεύον δίκτυο στο νέο υψηλών ταχυτήτων κεντρικό δίκτυο, που θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Ε.Ε. Η Ε.Ε. επιχειρεί να προλάβει το «μποτιλιάρισμα» στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, καθώς -σύμφωνα με τις προβλέψεις- οι εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αυξηθούν κατά 80% μέχρι το 2050, ενώ οι μετακινήσεις επιβατών υπολογίζεται ότι θα υπερδιπλασιαστούν.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου