Γιάννης Νικήτας
Όπως είχαμε προαναφέρει μέσα από το DefenceReview.gr το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) βρίσκονταν σε αναμονή της νέας ανανεωμένης ολλανδικής πρότασης.
Σήμερα το πρωί κατατέθηκε η νέα επικαιροποιημένη πρόταση της ολλανδικής Damen για το πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ). Κύριοι στοιχείο της νέας πρότασης είναι η ναυπήγηση τριών εκ των τεσσάρων κορβετών Sigma 10514 στη χώρα μας και συγκεκριμένα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Κάτι τέτοιο όμως σύμφωνα με πληροφορίες λόγω αυξημένων εργατικών καθώς και αναγκών ενεργοποίησης του ναυπηγείου επισείει αυξημένο κόστος ναυπήγησης. Συνεπώς, η νέα ολλανδική πρόταση εμπεριέχει αυξημένο κόστος συγκριτικώς με τη προηγούμενη λόγω συμμετοχής των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Σημειώνεται ότι η αρχική ολλανδική πρόταση είναι η φθηνότερη μεταξύ όλων των υποψηφιοτήτων. Αξίζει να τονιστεί πως από πλευράς Damen προτείνεται η ναυπηγική ευελιξία της κατασκευής συγκεκριμένων τμημάτων των κορβετών στο εξωτερικό και ακολούθως της συναρμολόγησης τους στη χώρα μας. Κάτι τέτοιο εξασφαλίζει μείωση του τεχνικού ρίσκου και ευελιξία στην ολοκλήρωση της ναυπήγησης σε περίπτωση που διαπιστωθούν καθυστερήσεις στην ενεργοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά λόγω της μακροχρόνιας ναυπηγικής αδράνειας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος προβλέπεται η παράδοση της πρώτης κορβέτας Sigma 10514 με ναυπήγηση στην Ολλανδία σε 30 μήνες και ακολουθεί η δεύτερη σε 50 μήνες (4 έτη περίπου) από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Οι παραδόσεις των υπολοίπων δύο κορβετών προβλέπεται σε αισθητά μικρότερους χρόνους της τάξης των 10 μηνών για κάθε πλοίο. Οι τελικοί χρόνοι παράδοσης είναι συνάρτηση της υπογραφής και ενεργοποίησης της αρχικής σύμβασης.
Στο σχέδιο της ολλανδικής Damen υπάρχει λεπτομερές πλάνο συμμετοχής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας καθώς και ελληνικών εταιρειών – κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Οι κύριες επιλογές εξοπλισμού των κορβετών Sigma 10514 παραμένουν αμετάβλητες. Τα πλοία έχουν τη δυνατότητα να φέρουν είτε αμερικανικό εξοπλισμό βλημάτων μέσης ακτίνας ESSM Block II είτε γαλλικό αποτελούμενο από τα VL MICA και από το 2026 τα VL MICA NG. Αμφότερος ο αριθμός των προαναφερθέντων βλημάτων μέσης ακτίνας παραμένει στα ίδια επίπεδα των 16 βλημάτων. Ειδικότερα εγκαθίστανται περί τα 16 βλήματα ESSM Block II σε ισάριθμα κελιά εκτοξευτών ΜΚ-56 είτε VL MICA και μελλοντικώς VL MICA NG σε κελιά CLA. Επιπροσθέτως, στα πλοία τοποθετείται σύστημα αντιμετώπισης πυραυλικών επιθέσεων RAM.
Κοινή συνισταμένη τα 8 βλήματα κατά στόχων επιφανείας Exocet Block IIIC. Κύριο πυροβόλο είναι το Super Rapid των 76 χιλιοστών. Ο υπόλοιπος οπλισμός συμπληρώνεται από τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού των 30 χιλιοστών εναντίον ασύμμετρων ναυτικών απειλών καθώς και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες.
Ως ραντάρ προτείνεται το NS-110 ενώ το τακτικό σύστημα των πλοίων είναι το γνωστό στο ΠΝ Tacticos της ολλανδικής Τhales. Ο εξοπλισμός των πλοίων συμπληρώνεται από δύο ραντάρ ελέγχου πυρός, σόναρ τρόπιδας (Hull Mounted Sonar) Kingclip Mk2 ενώ το σόναρ μεταβλητού βάθους είναι το CAPTAS-2. Επίσης υπάρχει πλήρες πακέτο ηλεκτροπτικού αισθητήρα καθώς και λοιπών συστημάτων ESM/ ECM.
Η εγκατάσταση του TACTICOS διασφαλίζει ομοιογένεια και ομοιοτυπία με τα υπόλοιπα πλοία όπως οι Super Vita και οι αναβαθμισμένες φρεγάτες «S».
Τόσο το τακτικό σύστημα του πλοίου όσο και η λοιπή διαμόρφωση και επιλογή ηλεκτρονικών συστημάτων και αισθητήρων το καθιστούν μια σύγχρονη ναυτική πλατφόρμα ικανή ικανοποιώντας με επιτυχία όλες τις σύγχρονες ναυτικές αποστολές.
Στην ολλανδική πρόταση συμπεριλαμβάνεται αρχικό πακέτο τεχνικής υποστήριξης χρονικής διάρκειας τριών ετών.
ΠΗΓΗ defencereview
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου