Ιούλιος 23, 2024. Ελλάδα.
Φωτό: Τα Σκόπια προτιμούν να επενδύσουν στον Διάδρομο 10 παρά στο Διάδρομο 8
Ο Πρωθυπουργός της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, Χριστιάν Μίτσκοσκι, ανακοίνωσε σε συνέντευξή του ότι το σχέδιο των Σκοπίων για τα κονδύλια από το έργο της ΕΕ για την ανάπτυξη των Δυτικών Βαλκανίων ετοιμάστηκε πριν από δύο εβδομάδες και αναμένει έγκριση από την ΕΚ, γράφει βουλγαρικό δημοσίευμα.
Σύμφωνα με τον Μίτσκοσκι, ορισμένα από τα έργα που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας δεν μπορούν να υλοποιηθούν και έδειξε ως παράδειγμα τον σιδηρόδρομο, τη γραμμή προς τη Βουλγαρία , μέρος του μεταφορικού διαδρόμου 8 , ο οποίος, σύμφωνα με τον ίδιο, «τελειώνει σε αδιέξοδο, σε ένα μισό τούνελ, χωρίς προβλεψιμότητα για το πώς θα συνεχίσει περαιτέρω στη Μαύρη Θάλασσα, με κυρώσεις που μπορούν να φτάσουν στα 750 εκατ. ευρώ »
«Τους ζητώ να ξοδέψουν αυτά τα χρήματα για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, τη γραμμή από το Διάδρομο 10 και τα τρένα για να κινούνται με 100 αντί για 30 km/h. και αντί να τριπλασιαστεί ο προϋπολογισμός της κρατικής εταιρείας Μακεδονικοί Σιδηρόδρομοι – Υποδομές , να τριπλασιαστεί. Αντί να έχουμε μια ατμομηχανή που λειτουργεί για πρώτη φορά σε δύο χρόνια, ας αγοράσουμε 5 νέες ατμομηχανές για να κυκλοφορούν περισσότερα τρένα σε όλη τη χώρα», είπε ο Μίτσκοσκι.
Ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Νικολόσκι είπε ότι για την κυβέρνηση του Σιδηροδρόμου Βόρειας Μακεδονίας ο Διάδρομος 10 , που συνδέει την Αυστρία, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Ουγγαρία με την Ελλάδα, αποτελεί προτεραιότητα.
Ο Νικολόσκι δήλωσε ότι θα συνομιλήσει με τους δωρητές του κατασκευαστικού έργου του Διαδρόμου 8, ώστε τα κονδύλια που προορίζονται για αυτό να επανακατευθυνθούν, ανέφερε η ανταποκρίτρια του BTA Μαριλένα Βελίχκοβα .
Για το ανατολικό τμήμα του σιδηροδρόμου η γραμμή από τον Διάδρομο 8 , που θα πρέπει να συνδέει τη Βόρεια Μακεδονία με τη Βουλγαρία, η διαγωνιστική διαδικασία για την οποία ολοκληρώθηκε την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου, χρηματοδοτείται από προενταξιακή επιχορήγηση από το «Χρηματοοικονομικό Πλαίσιο για τα Δυτικά Βαλκάνια» της ΕΕ και δύο δάνεια από η ΕΤΑΑ και η ΕΤΕπ
Το συνολικό μήκος στο ανατολικό άκρο του σιδηροδρομικού διαδρόμου 8 είναι 88,2 χιλιόμετρα , εκ των οποίων τα 34 χιλιόμετρα, δηλαδή το τμήμα Belyakovce – Kriva Palanka, κατασκευάζεται με οικονομική βοήθεια από την ΕΕ , που παρέχεται μέσω του Επενδυτικού Πλαισίου για τα Δυτικά Βαλκάνια, με επιχορήγηση 75 εκατομμυρίων ευρώ, συμπληρωμένη με εθνικούς πόρους.
Ο διακρατικός μεταφορικός άξονας Ανατολής-Δύσης (Διάδρομος 8) εκτείνεται από το λιμάνι του Μπάρι στην Ιταλία μέχρι τα λιμάνια της Βάρνας και του Μπουργκάς στη Βουλγαρία .
Το κεντρικό τμήμα αυτού του πανευρωπαϊκού διαδρόμου μήκους 315 χιλιομέτρων διέρχεται από τη Βόρεια Μακεδονία – Κίτσεβο, Σκόπια, Κουμάνοβο, Μπελιακόβστσε και Κρίβα Παλάνκα.
Ωστόσο, δεν υπάρχουν συνδέσεις στο δυτικό άκρο (από το Κίτσεβο έως τα σύνορα με την Αλβανία) και στο ανατολικό άκρο (από το Κουμάνοβο έως τα σύνορα με τη Βουλγαρία).
Η επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο σιδηροδρομικό τμήμα του Διαδρόμου 8 στο έδαφος της Βόρειας Μακεδονίας στο τμήμα Κουμάνοβο- Μπελιανόφτσε- Κρίβα Παλάνκα δόθηκε τον Οκτώβριο του 2022, κοντά στο Κουμάνοβο με τη συμμετοχή των τότε πρωθυπουργών της Βουλγαρίας και της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, ο Γκάλαμπ Ντόνεφ και ο Ντιμίταρ Κοβάτσεφσκι, γράφει η βουλγαρική Dariknews.
—
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου