Η Ελλάδα αποφάσισε να κάνει την υπέρβαση και να προχωρήσει στην παραγγελία και τέταρτης φρεγάτας FDI Belharra για το Πολεμικό Ναυτικό της. Μαζί με αυτές προμηθεύεται και στρατηγικούς κρουζ πυραύλους SCALP Naval, καθιστώντας τις ελληνικές Belharra ως τις πιο ισχυρές φρεγάτες της Μεσογείου.
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΖΑΝΙΤΗ, Αποστολή, Λοριάν – Γαλλία – ΠΗΓΗ: Realnews
Στη Realnews παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη ο Βενσάν Μαρτινό-Λαγκάρντ, ο επικεφαλής αντιπρόεδρος ναυπήγησης πλοίων των ναυπηγείων του Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας, ο οποίος αποκαλύπτει την πρόθεση του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Άμυνας και την ετοιμότητα του γαλλικού ναυπηγείου, ώστε οι διαδικασίες να προχωρήσουν με ταχύτατους ρυθμούς και η τέταρτη Belharra να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μέσα στο 2028. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες από το ελληνικό Πεντάγωνο, ως πιο πιθανό όνομα για την τέταρτη Belharra προκρίνεται το «Θεμιστοκλής».
Όπως μας εξηγεί ο Β. Μαρτινό-Λαγκάρντ, οι ελληνικές Belharra μπορούν να κάνουν τη διαφορά στη Μεσόγειο. «Αλλάζουν τις ισορροπίες και αποτελούν game changer στη Μεσόγειο. Είναι ένα μοναδικό πολεμικό πλοίο, καθώς είναι ικανό να φέρει σε πέρας κάθε πολεμική αποστολή. Επιχειρήσεις αντιαεροπορικές, πολέμου επιφάνειας και ανθυποβρυχιακού πολέμου. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι ένα 100% ψηφιακό πλοίο μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε είδους απειλή, όπως κυβερνοεπιθέσεις. Έχει την ικανότητα προσαρμογής απέναντι σε κάθε αναδυόμενη απειλή».
Μοναδικές δυνατότητες
Η προμήθεια των Belharra θα έλεγε κάποιος ότι έχει και σημειολογική σημασία, αφού το ιδιαίτερο σχέδιο με την ανάστροφη πλώρη και οι μοναδικές τους δυνατότητες παραπέμπουν στην εποχή απόκτησης του θωρηκτού «Αβέρωφ», επίσης με ανάστροφη πλώρη, που κυριάρχησε το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, φτάνοντας μέχρι και την Κωνσταντινούπολη. «Το σχέδιό της είναι “stealth”, που σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα να μην εντοπίζεται και να υπερασπίζεται τον εαυτό της. Επίσης, λόγω του σχεδίου έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο που διώχνει το νερό, κάτι που θα δοκιμαστεί και στον Ατλαντικό, για να βελτιώσει τις επιδόσεις της», επισημαίνει στην «R» ο αντιπρόεδρος του Naval Group. Μετά την ανακοίνωση από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια, η γαλλική πλευρά αποκαλύπτει ότι οι διαδικασίες των διαπραγματεύσεων προχωρούν πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα η ενεργοποίηση της προαίρεσης για ένα τέταρτο πλοίο FDI (Φρεγάτα Αμεσης Επέμβασης) να εκτιμάται ότι θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες.
«Ο πρώτος στόχος είναι να παραδοθεί το πρώτο πλοίο, ο “Κίμων”, τους πρώτους μήνες του 2025. Ωστόσο, είναι σημαντική η διαδικασία των θαλάσσιων δοκιμών που είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στη γαλλική φρεγάτα (την πρώτη του τύπου) και τα συμπεράσματα από εκεί θα προωθηθούν κατευθείαν στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό», τονίζει ο αντιπρόεδρος των προγραμμάτων πλοίων των γαλλικών ναυπηγείων.
Ακόμη, όπως αποκαλύπτει ο Β. Μαρτινό-Λαγκάρντ στην «R», «τις επόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσουμε τις συζητήσεις. Βάσει του αρχικού σχεδιασμού ενεργοποίησης της προαίρεσης προμήθειας τέταρτης φρεγάτας, αυτή θα είναι έτοιμη να παραδοθεί το 2028. Βεβαίως και αυτό εξαρτάται από την υπογραφή του συμβολαίου, αλλά αυτός είναι ο στόχος». Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ν. Δένδιας ανέφερε ότι οι ελληνικές εταιρείες θα συμμετέχουν κατά 15% στην κατασκευή του τέταρτου πλοίου, από 12% που είναι σήμερα στις άλλες τρεις Belharra.
Πύραυλοι SCALP
Παράλληλα, η προμήθεια των κρουζ πυραύλων SCALP Naval, με εμβέλεια άνω των 1.000 χλμ., θα αυξήσει τις ικανότητες του πλοίου αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων. Πρόκειται για ένα στρατηγικό όπλο που είναι πολύ σημαντικό για αυτές τις σύνθετες εποχές που βιώνουμε. Δεν είναι ένα άγνωστο όπλο για την Ελλάδα, αφού ήδη η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει αυτόν τον πύραυλο στη φαρέτρα της, εξοπλίζοντας τα Mirage 2000-5 καθώς και τα Rafale. Ρωτήσαμε τον αντιπρόεδρο της εταιρείας να μας εξηγήσει τι γίνεται σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα με τις γαλλικές Belharra, που παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση. «Είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη, περιμένουμε ακόμη το νέο συμβόλαιο για το γαλλικό πρόγραμμα. Υπάρχουν συζητήσεις με τη γαλλική πλευρά, για να προσαρμόσουμε τον προγραμματισμό των πλοίων. Ωστόσο, δεν χωρά αμφιβολία ότι υπάρχει προγραμματισμός για πέντε σερί πλοία για το γαλλικό πολεμικό ναυτικό», μας είπε ο Β. Μαρτινό-Λαγκάρντ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου