Από το ιστολόγιο http://tourkikanea.gr/
Εφ. Ζαμάν 13-9-2011
Σάπια βγήκαν τα αγορασθέντα από το Ισραήλ Heron
Μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν πως ¨Τα σταλθέντα για επισκευή στο Ισραήλ Heron δεν επιστράφηκαν¨ τα μάτια στράφηκαν στα συνεχώς χαλασμένα Heron.
Mε βάση τις πληροφορίες η Τουρκία πριν πάρει τα Heron, τo 2008 είχε ζητήσει από το Ισραήλ 3 μη επανδρωμένα οχήματα ¨τακτικής¨ κατηγορίας. Για αυτά τα οχήματα πληρώθηκαν 15 εκατομμύρια δολάρια.
Τα Heron αυτά που εγκαταστάθηκαν στο Μπάτμαν για να χρησιμοποιηθούνε στον αντιτρομοκρατικό αγώνα, κατέπεσαν και τα τρία. Αργότερα αγοράστηκαν ακόμη 10. Διαπιστώθηκε όμως ότι τα πέντε από αυτά είχαν πρόβλημα στον κινητήρα. Τα δυο εξ αυτών τέθηκαν εξολοκλήρου εκτός χρήσης, ενώ τα άλλα στάλθηκαν για συντήρηση στο Ισραήλ.
Η Τουρκία το 2008 αγόρασε από την ισραηλινή εταιρία Aeronautics 3 μη επανδρωμένα οχήματα. Τα οχήματα αυτά λέγονται Aerostar, πετάνε στα 18.000πόδια (5400 μέτρα), και μπορούσανε να φτάσουν σε ταχύτητα τα 100 χλμ την ώρα. Το Aerostar μέσω του λινκ μετάδοσης δεδομένων που έφερε, μπορούσε να μεταδώσει στιγμιαία εικόνα σε κέντρο διοίκησης 200 χλμ μακριά. Και τα τρία όμως κατέπεσαν κατά την διάρκεια επιχειρήσεων και αχρηστεύθηκαν. Τότε αποφασίστηκε να αγοραστούνε από το Ισραήλ 10 μη επανδρωμένα τύπου Heron με κόστος 183 εκατομμύρια δολάρια. Το Ισραήλ όμως δεν μπόρεσε να φτάσει τα οχήματα αυτά στο επιθυμητό ύψος, ούτε να πετύχει τον αναφερόμενο στις προδιαγραφές χρόνο παραμονής στον αέρα. Ενσωματώθηκε στα Heron η κάμερα και σύστημα στόχευσης ASELFLIR-300 της Aselsan. Η ισραηλινή εταιρία υποστήριξε πως λόγω του βάρους αυτού του συστήματος επηρεάστηκε αρνητικά η δυνατότητα του σκάφους να ανέβει ψηλά και να παραμείνει περισσότερο στον αέρα. Και ενώ συνεχίζονταν οι αμοιβαίες κατηγορίες ολοκληρώθηκαν πέρσι όλες οι παραδόσεις. Μετά την κρίση όμως με το πλοίο Μαβί Μαρμαρά οι Ισραηλινοί τεχνικοί γύρισαν στην χώρα τους και τα Heron άρχισαν να τα χειρίζονται Τούρκοι αξιωματικοί. Με βάση τις πληροφορίες αυτή τη στιγμή 2 Heron αχρηστεύθηκαν πλήρως. Τρία ακόμη έχουν βλάβη στον κινητήρα και πετάνε με ανταλλακτικό κινητήρα. Και τα 5 που είναι για επισκευή στο Ισραήλ ακόμη δεν στάλθηκαν πίσω. Λέγεται ότι ο λόγος για την σκληρή δήλωση του πρωθυπουργού Ερντογάν ήταν αυτή η σειρά από βλάβες που παρουσιάστηκαν στα Heron.
Το ΑΝΚΑ δεν κατάφερε να απογειωθεί
Το ανεπτυγμένο από Τούρκους μηχανικούς μη επανδρωμένο εναέριο όχημα ANKA με εξελιγμένες κάμερες , νύχτα και μέρα και ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, θα μπορεί να εκπληρώσει καθήκοντα επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών. Έχει άνοιγμα πτερύγων 17 μέτρα, μήκος 9 μέτρα και ύψος 1,70. Στο τέλος αυτής της παράδοσης θα είναι ανταγωνιστικά των Heron. Παρά την συμφωνία όμως που υπογράφηκε το 2004, τα ΑΝΚΑ των οποίων η παραγωγή συνεχίζεται από την ΤΑΙ δεν έγινε δυνατόν με κανένα τρόπο να πετάξουν. Οι δοκιμές συνεχίζονται. Παρά την πρόβλεψη για παράδοση μέσα στο 2012, αμυντικές πηγές εκφράζουν την ανησυχία τους για το αν θα τηρηθεί αυτή η ημερομηνία.
Εφ. Ζαμάν 13-9-2011
Σάπια βγήκαν τα αγορασθέντα από το Ισραήλ Heron
Μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν πως ¨Τα σταλθέντα για επισκευή στο Ισραήλ Heron δεν επιστράφηκαν¨ τα μάτια στράφηκαν στα συνεχώς χαλασμένα Heron.
Mε βάση τις πληροφορίες η Τουρκία πριν πάρει τα Heron, τo 2008 είχε ζητήσει από το Ισραήλ 3 μη επανδρωμένα οχήματα ¨τακτικής¨ κατηγορίας. Για αυτά τα οχήματα πληρώθηκαν 15 εκατομμύρια δολάρια.
Τα Heron αυτά που εγκαταστάθηκαν στο Μπάτμαν για να χρησιμοποιηθούνε στον αντιτρομοκρατικό αγώνα, κατέπεσαν και τα τρία. Αργότερα αγοράστηκαν ακόμη 10. Διαπιστώθηκε όμως ότι τα πέντε από αυτά είχαν πρόβλημα στον κινητήρα. Τα δυο εξ αυτών τέθηκαν εξολοκλήρου εκτός χρήσης, ενώ τα άλλα στάλθηκαν για συντήρηση στο Ισραήλ.
Η Τουρκία το 2008 αγόρασε από την ισραηλινή εταιρία Aeronautics 3 μη επανδρωμένα οχήματα. Τα οχήματα αυτά λέγονται Aerostar, πετάνε στα 18.000πόδια (5400 μέτρα), και μπορούσανε να φτάσουν σε ταχύτητα τα 100 χλμ την ώρα. Το Aerostar μέσω του λινκ μετάδοσης δεδομένων που έφερε, μπορούσε να μεταδώσει στιγμιαία εικόνα σε κέντρο διοίκησης 200 χλμ μακριά. Και τα τρία όμως κατέπεσαν κατά την διάρκεια επιχειρήσεων και αχρηστεύθηκαν. Τότε αποφασίστηκε να αγοραστούνε από το Ισραήλ 10 μη επανδρωμένα τύπου Heron με κόστος 183 εκατομμύρια δολάρια. Το Ισραήλ όμως δεν μπόρεσε να φτάσει τα οχήματα αυτά στο επιθυμητό ύψος, ούτε να πετύχει τον αναφερόμενο στις προδιαγραφές χρόνο παραμονής στον αέρα. Ενσωματώθηκε στα Heron η κάμερα και σύστημα στόχευσης ASELFLIR-300 της Aselsan. Η ισραηλινή εταιρία υποστήριξε πως λόγω του βάρους αυτού του συστήματος επηρεάστηκε αρνητικά η δυνατότητα του σκάφους να ανέβει ψηλά και να παραμείνει περισσότερο στον αέρα. Και ενώ συνεχίζονταν οι αμοιβαίες κατηγορίες ολοκληρώθηκαν πέρσι όλες οι παραδόσεις. Μετά την κρίση όμως με το πλοίο Μαβί Μαρμαρά οι Ισραηλινοί τεχνικοί γύρισαν στην χώρα τους και τα Heron άρχισαν να τα χειρίζονται Τούρκοι αξιωματικοί. Με βάση τις πληροφορίες αυτή τη στιγμή 2 Heron αχρηστεύθηκαν πλήρως. Τρία ακόμη έχουν βλάβη στον κινητήρα και πετάνε με ανταλλακτικό κινητήρα. Και τα 5 που είναι για επισκευή στο Ισραήλ ακόμη δεν στάλθηκαν πίσω. Λέγεται ότι ο λόγος για την σκληρή δήλωση του πρωθυπουργού Ερντογάν ήταν αυτή η σειρά από βλάβες που παρουσιάστηκαν στα Heron.
Το ΑΝΚΑ δεν κατάφερε να απογειωθεί
Το ανεπτυγμένο από Τούρκους μηχανικούς μη επανδρωμένο εναέριο όχημα ANKA με εξελιγμένες κάμερες , νύχτα και μέρα και ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, θα μπορεί να εκπληρώσει καθήκοντα επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών. Έχει άνοιγμα πτερύγων 17 μέτρα, μήκος 9 μέτρα και ύψος 1,70. Στο τέλος αυτής της παράδοσης θα είναι ανταγωνιστικά των Heron. Παρά την συμφωνία όμως που υπογράφηκε το 2004, τα ΑΝΚΑ των οποίων η παραγωγή συνεχίζεται από την ΤΑΙ δεν έγινε δυνατόν με κανένα τρόπο να πετάξουν. Οι δοκιμές συνεχίζονται. Παρά την πρόβλεψη για παράδοση μέσα στο 2012, αμυντικές πηγές εκφράζουν την ανησυχία τους για το αν θα τηρηθεί αυτή η ημερομηνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου