Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Παραιτήθηκε ο Μάξιμος Χαρακόπουλος

Παραιτήθηκε ο Μάξιμος Χαρακόπουλος
Την παραίτησή του από τη θέση του αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δημοσιοποίησε σήμερα ο κ.Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την «υπαναχώρηση του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη στο θέμα του γάλακτος», όπως επισημαίνει σε δήλωσή του.

«Ξεκαθαρίζω λοιπόν», συνέχισε ο κ. Χαρακόπουλος, «όπως άλλωστε είπα και στον πρωθυπουργό ότι εφόσον η διάταξη για το γάλα δεν είναι ξεχωριστό άρθρο, η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει εδώ που έφθασαν τα πράγματα να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας. Εύχομαι να αποδειχθεί ότι εγώ έχω άδικο στο θέμα του γάλακτος», καταλήγει η δήλωση.

Το Newsbomb.gr από την Πέμπτη είχε γράψει πως το κλίμα ήταν βαρύ για τον κ. Χαρακόπουλο στο Μέγαρο Μαξίμου και πως η παραίτησή του ήταν δεδομένη. 
Η ανακοίνωση του κ. Χαρακόπουλου αναφέρει:
Αθήνα, 29 Μαρτίου 2014
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος υπέβαλε την Τρίτη 18 Μαρτίου 2014 την παραίτησή του στον Πρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Αντώνη Σαμαρά.
Ο κ. Χαρακόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από την πρώτη στιγμή που ηγέρθη, το φθινόπωρο του 2012, από το υπουργείο Ανάπτυξης, το ζήτημα της επιμήκυνσης του χρόνου ζωής του «φρέσκου γάλακτος», διατύπωσα δημοσίως τις σοβαρές αντιρρήσεις μου.
Το αυτό έπραξα και όταν το ίδιο ζήτημα, έπειτα από σιωπή ενός έτους, προέκυψε πλέον ως πρόταση του ΟΟΣΑ, σε έκθεση που συντάχθηκε μετά από παραγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Με στέρεα επιχειρήματα αποδείξαμε ότι η πρόταση θα είναι αρνητική για την ελληνική κτηνοτροφία και με αμφίβολα οφέλη για τον Έλληνα καταναλωτή. Απαντήσεις πειστικές δεν πήραμε.
Αντ' αυτού, η εφαρμογή της έκθεσης του ΟΟΣΑ και ο χρόνος διάρκειας του φρέσκου γάλακτος εμφανίστηκαν ξαφνικά ως προαπαιτούμενο εκ μέρους της Τρόικας για την καταβολή της επόμενης δόσης!
Και στη συνέχεια, σε μια διαδικασία κατά την οποία ουδέποτε ερωτηθήκαμε και ουδέποτε ενημερωθήκαμε, πληροφορούμασταν από τα ΜΜΕ για εναλλακτικές προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, που όλες, όμως, ως αποτέλεσμα θα είχαν τη διευκόλυνση αθρόων εισαγωγών γάλακτος. Εις βάρος, εννοείται, της εγχώριας παραγωγής. Κι αυτό, δυστυχώς, ισχύει και για την τελική «πρόταση Καχριμάνη» που συμφωνήθηκε με την τρόικα, όπως με πληροφόρησε ο πρωθυπουργός.
Καθώς, λοιπόν, η διαφωνία μου για την προτεινόμενη ρύθμιση στο γάλα συνέχιζε να υφίσταται, θεώρησα ότι δεν ήταν έντιμο εκ μέρους μου να παραμείνω στη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
1. Για το λόγο αυτό, ήδη από την Τρίτη 18 Μαρτίου, έθεσα την παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, ο οποίος μου ζήτησε να μην τη δημοσιοποιήσω πριν τη Σύνοδο Κορυφής, κάτι το οποίο και σεβάστηκα.
2. Ενόσω ο πρωθυπουργός βρισκόταν στις Βρυξέλλες, ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου με πληροφόρησε ότι η τελική συμφωνία δεν είχε ακόμη καθαρογραφεί και επιδεχόταν αλλαγών. Ταυτόχρονα, ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, δημοσίως, έκανε λόγο για βελτιώσεις προκειμένου να μην καταστραφεί η κτηνοτροφία. Ενόψει των επικείμενων αλλαγών δήλωσα ότι θα τοποθετηθώ αφού κατατεθεί στη Βουλή ως νομοσχέδιο το τελικό κείμενο της συμφωνίας.
3. Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, οι εκπρόσωποι των αγελαδοτρόφων κατέθεσαν συγκεκριμένη συμβιβαστική πρόταση, η οποία θεώρησα ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την άρση του αδιεξόδου. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε.
4. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη σύσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης με βουλευτές της ΝΔ ζήτησα τόσο εγώ όσο και άλλοι συνάδελφοι να οριστεί, από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης, Επιστημονική Επιτροπή που θα ορίσει τη διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος. Ανάλογη πρόταση, άλλωστε, είχε προτείνει και ο Υπουργός κ. Τσαυτάρης. Ο Υπουργός Ανάπτυξης αρνήθηκε την υιοθέτηση της πρότασης επικαλούμενος την Τρόικα και ανακοίνωσε, ενώπιον 30 βουλευτών, ρύθμιση σύμφωνα με την οποία «η διάρκεια συντήρησης του παστεριωμένου γάλακτος θα γίνεται με ευθύνη του παρασκευαστή μετά από έγκριση των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων κατά τις προβλέψεις του κοινοτικού δικαίου». Μετά από αυτή την ουσιαστική διόρθωση, εξερχόμενος της σύσκεψης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση κοινοβουλευτικών συντακτών, δήλωσα ότι «απετράπησαν τα χειρότερα».
6. Ωστόσο, στο νομοσχέδιο, όπως κατατέθηκε τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 28 Μαρτίου, η προηγούμενη διατύπωση αντικαταστάθηκε με την άνευ ουσίας φράση «και υπόκειται σε ελέγχους των αρμοδίων αρχών».
Μετά την υπαναχώρηση του Υπουργού Ανάπτυξης είμαι αναγκασμένος να εμμείνω στην αρχική μου απόφαση και να δημοσιοποιήσω την παραίτησή μου από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στη ζωή μου έχω μάθει να βαδίζω «την οδόν την στενήν». Ξεκαθαρίζω, λοιπόν, όπως άλλωστε είπα και στον πρωθυπουργό, ότι εφόσον η διάταξη για το γάλα δεν είναι ξεχωριστό άρθρο -που θα ήταν και το ορθό- η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας.
Εύχομαι να αποδειχθεί ότι έχω εγώ άδικο στο θέμα του γάλακτος...
Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό για τη δυνατότητα που μου έδωσε να εργαστώ, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού για την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του αγροτικού κόσμου, κάτι που ασφαλώς, θα συνεχίσω να κάνω με όλες μου τις δυνάμεις».

ΠΗΓΗ newsbomb

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου