Σάββατο 14 Μαΐου 2022

Ἕνας ἀκόμη Ἕλληνας σώζει τήν γερμανική οἰκονομία

Ἀντιγράφω ἀπό τό ρεπορτάζ:

«Ἡ Lloyd’s List τόν κατατάσσει στή 12η θέση στή λίστα μέ τά πρόσωπα μέ τή μεγαλύτερη ἐπιρροή στόν κόσμο, στή ναυτιλιακή βιομηχανία. Ἡ Γερμανία “πίνει νερό στό ὄνομά του”: Ὁ λόγος γιά τόν 76χρονο Ἕλληνα πλοιοκτήτη Γιῶργο Προκοπίου, τόν ἱδρυτή καί πρόεδρο τῶν ἑταιρειῶν Dynacom Tankers, Sea Traders καί Dynagas, στόν ὁποῖο ἡ ἐφημερίδα Handelsblatt, κάνει ἐκτενές ἀφιέρωμα. “Ἀπό τόν ἐρχόμενο χειμῶνα καί μετά ὁ Γιῶργος Προκοπίου σκοπεύει νά κάνει τή Γερμανία πιό ἀνεξάρτητη ἀπό τίς ρωσσικές προμήθειες φυσικοῦ ἀερίου” γράφει ἡ γερμανική ἐφημερίδα καί ἐξηγεῖ: “Ἡ γερμανική κυβέρνηση ναύλωσε δύο “Πλωτές Μονάδες Ἀποθηκεύσεως καί Ἐπαναεριοποιήσεως (FSRU), τοῦ κ. Προκοπίου, πού θά προμηθεύουν τή χώρα”. Πρόκειται γιά τό LNG carrier – FSRU “Transgas Power”,

πού βρίσκεται αὐτή τήν στιγμή στόν Εἰρηνικό, κατευθυνόμενο ἀπό τό Σεντάι τῆς Ἰαπωνίας πρός τό Φρίπορτ στήν Πολιτεία τοῦ Τέξας, στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες. Καί τό ἀδελφό πλοῖο “Transgas Force”, πού πλέει ἀπό τό Τρινιντάντ καί Τομπάγκο μέ κατεύθυνση τόν Βόρειο Ἀτλαντικό. Τά πλοῖα ἀνήκουν στήν ἑλληνική ναυτιλιακή ἑταιρεία “Dynagas”, τοῦ Ἕλληνα πλοιοκτήτη Γιώργου Προκοπίου. Τό δεύτερο ἑξάμηνο τοῦ ἔτους θά χαράξουν πορεία γιά τή Γερμανία, σημειώνει ἡ Handelsblatt”»… Γιά ἐμᾶς, τούς δημοσιογράφους οἱ ὁποῖοι (λίγοι ἐμείναμε πλέον) ἀσχολοῦνται μέ τά θέματα τῆς Ναυτιλίας, ὁ Γιῶργος Προκοπίου εἶναι μία πολύ γνωστή καί οἰκεία φυσιογνωμία. Ἀνήκει στήν παράξενη «φυλή» τῶν Ἑλλήνων ἐφοπλιστῶν, τῶν ἀνθρώπων, δηλαδή, στούς ὁποίους ἡ παγκόσμιος μεταφορική ἁλυσίδα ἐμπιστεύεται μέ κλειστά μάτια ἕνα μεγάλο μέρος (τό μεγαλύτερο ἴσως) τῶν κρίκων της!

«Ἡ παράδοση τῶν δύο πλοίων τό φθινόπωρο τοῦ 2021 ἔδειξε ὅτι ὁ Ἕλληνας διέθετε τήν κατάλληλη «μύτη» καί γνώριζε τό καλό timing: Μέ τίς τιμές τοῦ φυσικοῦ ἀερίου νά ἀπογειώνονται, αὐξήθηκαν καί οἱ ναῦλοι τῶν δεξαμενοπλοίων μεταφορᾶς LNG. Μέσα σέ λίγους μῆνες, οἱ τιμές, ἀνά ἡμέρα, στήν ἀγορά spot αὐξήθηκαν ἀπό 50.000 σέ περισσότερα ἀπό 300.000 δολλάρια. Αὐτά τά δύο πλοῖα, ὅμοια τῶν ὁποίων ὑπάρχουν μόνο 48 στόν κόσμο, κοστίζουν περίπου 300.000.000 δολλάρια. Κατά τίς ἐκτιμήσεις ἀπό κύκλους τοῦ κλάδου, ὁ ναῦλος τους σήμερα ὑπερβαίνει τίς 200.000 δολλάρια τήν ἡμέρα.

»Μαζί μέ ἄλλες δύο πλωτές μονάδες FSRU, τίς ὁποῖες ἡ Γερμανία μισθώνει ἀπό τήν νορβηγική ναυτιλιακή ἑταιρεία Höegh LNG, τά πλοῖα τοῦ Γ. Προκοπίου μποροῦν νά τροφοδοτοῦν κάθε χρόνο ἕως καί 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικοῦ ἀερίου στό γερμανικό δίκτυο. Αὐτό ἰσοδυναμεῖ μέ σχεδόν τά δύο τρίτα τῆς ποσότητας πού εἰσήγαγε πέρυσι ἡ Γερμανία ἀπό τήν Ρωσσία!» γράφει ὁ γερμανικός Τύπος καί θαυμάζει!

Ναί, ὁ Γιώργος Προκοπίου εἶναι ἀπό ἐκείνους; τούς «ἐπίμονους κηπουρούς», πού καλλιεργοῦν, χρόνια τώρα τό ἑλληνικό ναυτιλιακό δαιμόνιο. Αὐτό πού «ἀνάγκασε» τόν κ. Σόιμπλε νά πιέζει –τότε– τίς δέσμιες ἑλληνικές κυβερνήσεις «νά φορολογήσουν τούς ἐφοπλιστές». Ἄς πεῖ κάποιος στούς Γερμανούς ὅτι καί ὁ Ὠνάσης ἔσωσε τήν γερμανική οἰκονομία, ὅταν, μετά τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ναυπήγησε ἐκεῖ τά βαπόρια του. Ἄς τούς πεῖ ἐπίσης ὅτι ὁ Γ. Προκοπίου δέν ἔχει μόνο καλή «μύτη» οὔτε μόνο τό σωστό “timing”. Εἶναι ἕνας ἀπό τούς μεγάλους Ἕλληνες Ναυτίλους, φορεῖς τῆς κληρονομιᾶς τοῦ Ὀδυσσέα, πού ἐμεῖς, μέ ἁπλά λόγια, ἀποκαλοῦμε «ναυτωσύνη»…

ΠΗΓΗ estianews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου