Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022

Θεωρούν πατρίδα το μέρος αυτό, λέει

 ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ

Ο Ναζίμ Χικμέτ αποκαλούσε τη Σοβιετική Ένωση «η δεύτερη πατρίδα μου». Η Τουρκία ήταν η πρώτη πατρίδα. Η Σοβιετική Ένωση η δεύτερη. Η Μόσχα ήταν μια πόλη της οποίας αγαπούσε πολύ και τον χειμώνα και την άνοιξή της. Πέρασα και εγώ 15 χρόνια εκεί όπως εκείνος. Και εγώ αγάπησα πολύ τη Μόσχα. Όμως, δεν την αποκάλεσα ποτέ δεύτερη πατρίδα μου. Η ουσιαστική αγάπη του Ναζίμ ήταν ο κομουνισμός. Αν η Σοβιετική Ένωση ήταν καπιταλιστική και όχι σοσιαλιστική, ο Ναζίμ δεν θα την αποκαλούσε «η δεύτερη πατρίδα μου».

Τι είναι η Κύπρος για τον πληθυσμό από την Τουρκία που μεταφέρθηκε εδώ μετά το 1974;

Δεύτερη πατρίδα; Καθόλου δεν το νομίζω. Εκείνοι δεν θεωρούν το μέρος αυτό πως είναι ξεχωριστό από την Τουρκία. Θεωρούν Τουρκία και αυτό το μέρος. Ένα νησί που πέρασε στα χέρια των Οθωμανών το 1571, ύστερα διαβιβάστηκε στους Άγγλους και τώρα το μισό ανήκει πάλι στους Οθωμανούς. Οι τουρίστες που έρχονται από την Τουρκία στην Κύπρο δεν έρχονται εδώ σαν να επισκέπτονται μια ξένη χώρα του εξωτερικού. Είναι σαν να πηγαίνουν από μια επαρχία της Τουρκίας σε άλλη. Βλέπουν την εδώ διοίκηση σαν κυβερνείο ή επαρχιακή διοίκηση. Όταν βρεθούν αντιμέτωποι με αντίθετες ενέργειες, κάποιοι υποβάλλουν απευθείας το παράπονό τους στην Άγκυρα. Πώς φώναζε εκείνος ο φανατικός όχλος στον Μουσταφά Ακιντζί, ο οποίος βγήκε στον δρόμο από τη βουλή την ώρα που γινόταν επίθεση με πέτρες εναντίον της εφημερίδας μας στις 22 Ιανουαρίου 2018; «Δεν είσαι ο πρόεδρός μας εσύ. Δικός μας πρόεδρος είναι ο Ταγίπ Ερντογάν». Ουσιαστικά αυτή ήταν και η αλήθεια.

ΠΗΓΗ politis

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου