Από το ιστολόγιο http://www.cosmo.gr/Finance/Hellas/331951.html
Το γεγονός αυτό, αντικατοπτρίζεται και στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ο οποίος τον Ιούνιο διαμορφώνεται στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα του περσινού Δεκεμβρίου, δηλαδή στις -75 μονάδες, από -68,5, σύμφωνα με έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).
Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, όπου οι μέσοι δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης διατηρούνται σχεδόν αμετάβλητοι τόσο στην ΕΕ όσο και την Ευρωζώνη, στις -11 και -9,8 μονάδες, αντίστοιχα.
Από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, σε έξι από αυτές, Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Φινλανδία, Σουηδία καταγράφονται τον Ιούνιο θετικοί δείκτες.
Συμπερασματικά απορρέει ότι ο Μάιος ήταν ένας μήνας γεμάτος αρνητικά μηνύματα, τα οποία επέτειναν τη δυσπιστία των πολιτών, ως προς τη δυνατότητα της Ελλάδας να εξέλθει σύντομα από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Το σαθρό κλίμα επιβάρυναν ταυτόχρονα οι πολιτικές αναταράξεις.
Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Άκρως επιβαρυντικός παράγοντας είναι και η συνεχής αυξανόμενη ανεργία στον ιδιωτικό τομέα.
Οι αρνητικές προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, τους προσεχείς 12 μήνες, διευρύνονται σημαντικά στη δυσμενέστερη επίδοση του τελευταίου πενταμήνου, με το σχετικό δείκτη να "κατρακυλά" στις -62,9 μονάδες από -55,5.
Παράλληλα, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που κρίνει ότι το επόμενο διάστημα η οικονομική κατάστασή του θα επιδεινωθεί ελαφρά ή αισθητά, αυξάνεται στο 76% από 69%.
Επιδεινώνονται και οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους, το προσεχές 12μηνο.
Διαμορφώνονται στις -72,7 μονάδες από -67,6, με το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίοι προβλέπουν μικρή ή μεγάλη επιδείνωση, επεκτείνεται στο 83% από 77%.
Αντίθετα το ποσοστό εκείνων που αναμένει ελαφρά ή αισθητή βελτίωση, περιορίζεται στο 4% από 7%.
Οι σχετικοί δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη παραμένουν στα ίδια επίπεδα, στις -13,1 και -11,1 μονάδες, αντίστοιχα.
Σε νέα ιστορικά υψηλά διαμορφώνεται και ο δείκτης πρόβλεψης των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας, τους προσεχείς 12 μήνες, ο οποίος ανέρχεται στις 90,5 μονάδες από 84,4.
Έτσι, το 94% των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή αύξηση της ανεργίας, όταν οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη δεν μεταβάλλονται από τις +18,7 και +13,9 μονάδες.
Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές, τους προσεχείς 12 μήνες, υποχωρεί εκ νέου τον Ιούνιο, με το σχετικό δείκτη να φθάνει τις -70,1 μονάδες από -66,9.
Το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που προβλέπει ότι θα προβεί σε μικρότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, το επόμενο διάστημα, αυξάνεται στο 79% από 76%, ενώ αντίθετα, μόλις το 4% από 6% έχει προσδοκίες για άνοδο της αποταμίευσής του.
Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οι σχετικοί δείκτες σημειώνουν ήπια θετική μεταβολή στις -24,1 μονάδες σε αμφότερες ΕΕ και Ευρωζώνη.
Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα υποχωρεί κατά 4 μονάδες τον Ιούνιο και διαμορφώνεται στις 70 μονάδες στη χαμηλότερη επίδοση της τελευταίας διετίας, ενώ τον Απρίλιο του 2009 ήταν σε 69 μονάδες.
Ειδικότερα:
Στη Βιομηχανία, ενώ υπήρξαν θετικές εκτιμήσεις εδώ και τέσσερις μήνες, τελικά, οι προβλέψεις για την εξέλιξη της παραγωγής καθίστανται αρνητικές τον Ιούνιο.
Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις, για το τρέχον επίπεδο εργασιών, περιορίζονται, εξέλιξη η οποία, όμως, αντισταθμίζεται από την επιδείνωση στις εκτιμήσεις για την τρέχουσα πορεία της ζήτησης και τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της.
Στο Λιανικό Εμπόριο, στα ίδια αρνητικά επίπεδα παραμένουν οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις, ενώ και τα αποθέματα παρουσιάζουν μικρή διόγκωση.
Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή αντισταθμίζεται, ως ένα βαθμό, από την άμβλυνση των πολύ αρνητικών προβλέψεων για την εξέλιξη των πωλήσεων, το επόμενο τρίμηνο.
Στις Κατασκευές, οι εκτιμήσεις για το επίπεδο προγράμματος εργασιών των επιχειρήσεων υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα τον Ιούνιο, ενώ έντονη είναι η επιδείνωση που καταγράφεται και στις προβλέψεις για την απασχόληση του τομέα.
Τέλος, στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, όλοι οι επιμέρους δείκτες επιδεινώνονται:
Οι ήδη έντονα αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάστασή τους και την οικονομική κατάσταση της χώρας εξασθενούν περαιτέρω, ενώ νέο αρνητικό ρεκόρ καταγράφει η πρόθεση για αποταμίευση, αλλά και οι προβλέψεις για την ανεργία, που φθάνουν στη δυσμενέστερη ιστορικά επίδοσή τους.
Υπό την απειλή της ανεργίας ζουν όλο και περισσότεροι Έλληνες και έτσι παραμένουν άκρως απογοητευμένοι και απαισιόδοξοι, καθώς η οικονομική κρίση της χώρας μας επηρεάζει δραματικά την ψυχολογία των συμπολιτών μας.
Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, όπου οι μέσοι δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης διατηρούνται σχεδόν αμετάβλητοι τόσο στην ΕΕ όσο και την Ευρωζώνη, στις -11 και -9,8 μονάδες, αντίστοιχα.
Από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, σε έξι από αυτές, Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Φινλανδία, Σουηδία καταγράφονται τον Ιούνιο θετικοί δείκτες.
Συμπερασματικά απορρέει ότι ο Μάιος ήταν ένας μήνας γεμάτος αρνητικά μηνύματα, τα οποία επέτειναν τη δυσπιστία των πολιτών, ως προς τη δυνατότητα της Ελλάδας να εξέλθει σύντομα από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Το σαθρό κλίμα επιβάρυναν ταυτόχρονα οι πολιτικές αναταράξεις.
Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Άκρως επιβαρυντικός παράγοντας είναι και η συνεχής αυξανόμενη ανεργία στον ιδιωτικό τομέα.
Οι αρνητικές προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, τους προσεχείς 12 μήνες, διευρύνονται σημαντικά στη δυσμενέστερη επίδοση του τελευταίου πενταμήνου, με το σχετικό δείκτη να "κατρακυλά" στις -62,9 μονάδες από -55,5.
Παράλληλα, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που κρίνει ότι το επόμενο διάστημα η οικονομική κατάστασή του θα επιδεινωθεί ελαφρά ή αισθητά, αυξάνεται στο 76% από 69%.
Επιδεινώνονται και οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους, το προσεχές 12μηνο.
Διαμορφώνονται στις -72,7 μονάδες από -67,6, με το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίοι προβλέπουν μικρή ή μεγάλη επιδείνωση, επεκτείνεται στο 83% από 77%.
Αντίθετα το ποσοστό εκείνων που αναμένει ελαφρά ή αισθητή βελτίωση, περιορίζεται στο 4% από 7%.
Οι σχετικοί δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη παραμένουν στα ίδια επίπεδα, στις -13,1 και -11,1 μονάδες, αντίστοιχα.
Σε νέα ιστορικά υψηλά διαμορφώνεται και ο δείκτης πρόβλεψης των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας, τους προσεχείς 12 μήνες, ο οποίος ανέρχεται στις 90,5 μονάδες από 84,4.
Έτσι, το 94% των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή αύξηση της ανεργίας, όταν οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη δεν μεταβάλλονται από τις +18,7 και +13,9 μονάδες.
Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές, τους προσεχείς 12 μήνες, υποχωρεί εκ νέου τον Ιούνιο, με το σχετικό δείκτη να φθάνει τις -70,1 μονάδες από -66,9.
Το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που προβλέπει ότι θα προβεί σε μικρότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, το επόμενο διάστημα, αυξάνεται στο 79% από 76%, ενώ αντίθετα, μόλις το 4% από 6% έχει προσδοκίες για άνοδο της αποταμίευσής του.
Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οι σχετικοί δείκτες σημειώνουν ήπια θετική μεταβολή στις -24,1 μονάδες σε αμφότερες ΕΕ και Ευρωζώνη.
Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα υποχωρεί κατά 4 μονάδες τον Ιούνιο και διαμορφώνεται στις 70 μονάδες στη χαμηλότερη επίδοση της τελευταίας διετίας, ενώ τον Απρίλιο του 2009 ήταν σε 69 μονάδες.
Ειδικότερα:
Στη Βιομηχανία, ενώ υπήρξαν θετικές εκτιμήσεις εδώ και τέσσερις μήνες, τελικά, οι προβλέψεις για την εξέλιξη της παραγωγής καθίστανται αρνητικές τον Ιούνιο.
Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις, για το τρέχον επίπεδο εργασιών, περιορίζονται, εξέλιξη η οποία, όμως, αντισταθμίζεται από την επιδείνωση στις εκτιμήσεις για την τρέχουσα πορεία της ζήτησης και τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της.
Στο Λιανικό Εμπόριο, στα ίδια αρνητικά επίπεδα παραμένουν οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις, ενώ και τα αποθέματα παρουσιάζουν μικρή διόγκωση.
Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή αντισταθμίζεται, ως ένα βαθμό, από την άμβλυνση των πολύ αρνητικών προβλέψεων για την εξέλιξη των πωλήσεων, το επόμενο τρίμηνο.
Στις Κατασκευές, οι εκτιμήσεις για το επίπεδο προγράμματος εργασιών των επιχειρήσεων υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα τον Ιούνιο, ενώ έντονη είναι η επιδείνωση που καταγράφεται και στις προβλέψεις για την απασχόληση του τομέα.
Τέλος, στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, όλοι οι επιμέρους δείκτες επιδεινώνονται:
Οι ήδη έντονα αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάστασή τους και την οικονομική κατάσταση της χώρας εξασθενούν περαιτέρω, ενώ νέο αρνητικό ρεκόρ καταγράφει η πρόθεση για αποταμίευση, αλλά και οι προβλέψεις για την ανεργία, που φθάνουν στη δυσμενέστερη ιστορικά επίδοσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου