Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Την πλήρη άρση του καμποτάζ αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο


Πλήρης άρση του καμποτάζ στις θαλάσσιες μεταφορές και νέα χαμηλότερα όρια για την υπαγωγή επενδύσεων στις διαδικασίες Fast Τrack προβλέπεται, μεταξύ άλλων, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το οποίο εγκρίθηκε κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, συγκεκριμένα κατεβαίνουν τα όρια για επενδύσεις fast track από 250 εκατ. στα 120 εκατ. ευρώ και ειδικότερα για βιομηχανικές επενδύσεις αρκούν πλέον κεφάλαια 15 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα συγκροτείται ενιαίο κέντρο υποδοχής επενδύσεων στο Invest in Greece, όπου εντός 60 ημερών θα δίδεται απάντηση στα σχετικά αιτήματα.


Προβλέπεται επίσης στο νομοσχέδιο η πλήρης απελευθέρωση του καμποτάζ και, έτσι, απελευθερώνεται η κρουαζιέρα, ενώ δίνεται η δυνατότητα να ξεκινούν τα κρουαζιερόπλοια από ελληνικά λιμάνια.

Με το νομοσχέδιο επιταχύνονται οι προθεσμίες για τις αρχαιολογικές έρευνες, ώστε να μην καθυστερεί η υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων και μειώνεται η γραφειοκρατία για τις εξαγωγές από 38 περίπου έγγραφα σε μίας ημέρας έγκριση.

Στο υπουργικό Συμβούλιο αποφασίστηκε στην επόμενη συνεδρίαση την άλλη εβδομάδα να τεθεί προς έγκριση διάταξη σύμφωνα με την οποία ταυτόχρονα με την νομοθέτηση του ανοίγματος ενός επαγγέλματος αυτό να γίνεται και στην πράξη.

Επίσης ο Ευάγγελος Βενιζέλος ενημέρωσε το υπουργικό Συμβούλιο ότι την Δευτέρα θα στείλει επιστολή στα κόμματα για να αρχίσει η διαμόρφωση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.

Ο θαλάσσιος τουρισμός επί τάπητος

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το ποσοστό συμμετοχής ιδιωτών στα λιμάνια αφήνει η ανάθεση εκπόνησης σχετικής μελέτης στη Morgan Stanley από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας, κ. Αδωνις Γεωργιάδης, η μελέτη θα έχει διάφορα σενάρια και επί του περιεχομένου της θα πρέπει να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, διευκρινίζοντας παράλληλα πως «είμαστε υπέρ των παραχωρήσεων στα λιμάνια και υπέρ της ιδιωτικοποίησής τους».
Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε και σε πολιτικά θέματα, λέγοντας ότι το κυβερνητικό σχήμα ίσως δεν είναι αποτελεσματικό και θα πρέπει να αποφασιστεί εάν η παρούσα είναι κυβέρνηση ΠαΣοΚ ή κυβέρνηση Παπαδήμου. Πρόσθεσε ακόμη πως εάν ισχύει το δεύτερο, τότε ίσως θα πρέπει να μειωθεί η συμμετοχή του ΠαΣοΚ και συμπλήρωσε πως δεν υπάρχει χρόνος για ανασχηματισμό.
Ακόμη, επανέλαβε την άποψη για άμεση επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας λέγοντας πως η κατάργησή του δημιούργησε αρκετά προβλήματα στη Ναυτιλία, αύξηση της γραφειοκρατίας – που επηρεάζει αρνητικά εφοπλιστές και επενδυτές – και ζημίωσε τον έλληνα φορολογούμενο.
Οπως ανέφερε, στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου της Πέμπτης συζητήθηκε μεταξύ άλλων και το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό μέσα στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.
Αναφερόμενος στη συνάντηση του πρωθυπουργού κ. Λουκά Παπαδήμου με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών το απόγευμα της Τετάρτης, τόνισε ότι έχει ήδη καταθέσει τις εισηγήσεις του για σημαντικά ζητήματα της Ναυτιλίας, ένα εκ των οποίων είναι η μείωση της γραφειοκρατίας κυρίως σε ό,τι αφορά την νηολόγηση πλοίων υπενθυμίζοντας τη μείωση κατά 4% του στόλου εμπορικών πλοίων με ελληνική σημαία. Σημείωσε ακόμη ότι στις αρχές Φεβρουαρίου θα παρουσιαστεί σχέδιο για την μείωση της γραφειοκρατίας στο τομέα της νηολόγησης.

«Δεν νοείται απελευθερωμένη αγορά κρουαζιέρας με όρους και αστερίσκους. Είναι καιρός να γίνουν όλες οι απαραίτητες κινήσεις και να πραγματοποιηθεί το αυτονόητο. Δηλαδή, η πλήρης άρση του καμποτάζ και όλων των προσχωμάτων που έχουν κατά καιρούς τεθεί. Αυτό θα αποτελέσει ένα πρώτο, αλλά καθοριστικό βήμα στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα» δήλωσαν την Τετάρτη ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης και η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας Όλγα Κεφαλογιάννη.
Στη συνάντηση του κ. Παπαδήμου με την ΕΕΕ συζητήθηκαν επίσης θέματα όπως η αντιμετώπιση της πειρατείας, η επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην παλιά μορφή του (με την ενσωμάτωση των υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος), η γραφειοκρατία κ.ά.

ΠΗΓΗ tanea

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου