Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024

Mon Dieu !!! Σοβαρό περιστατικό σε πυραυλάκατο του Πολεμικού Ναυτικού…. «Τις ΕΔ μας, που είναι και δικά μας παιδιά!»


Mon Dieu !!!

Σοβαρό περιστατικό σε πυραυλάκατο του Πολεμικού Ναυτικού….

«Τις ΕΔ μας, που είναι και δικά μας παιδιά!»

Ακούσατε, ακούσατε !!!!

Αυτοδιάτρηση σε ΤΠΚ 44 ετών κι εδώ μιλούν όλοι για Constellation και Ευρωκορβέτες!

Ψυχραιμία παιδιά, ψυχραιμία!

«Εξαιρετικά σημαντικό πρόβλημα» παρουσίασε πυραυλάκατος του ΠΝ μας, ενώ βρίσκονταν σε αποστολή στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ρε παιδιά, ψυχραιμία!

Η πυραυλάκατος τύπου «La Combattante IIIΒ» ΤΠΚ (τορπιλοπυραυλάκατος) «Υποπλοίαρχος ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ», έπαθε αυτοδιάτρηση με αποτέλεσμα το πλοίο να βρεθεί σε «μεγάλο κίνδυνο».

Ήρεμα παιδιά, ψυχραιμία!

Τα ελάσματα της γάστρας του πλοίου, λόγω της διάβρωσης από το αλάτι και παλαιότητας του πλοίου (είναι 44 ετών) παρουσίασαν τη λεγόμενη «αυτοδιάτρηση» με αποτέλεσμα το πλοίο να κινδυνεύει να δεχθεί νερά στο εσωτερικό του προκαλώντας προβλήματα στην ευστάθειά του.

Βαράτε τώρα

1.       Το Μέγαρο Μαξίμου, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ακόμα να ακούσει τον κώδωνα του κινδύνου που κρούει για την κατάσταση που αντιμετωπίζει ο Στόλος του Πολεμικού Ναυτικού μας;

2.       Η εν λόγω πυραυλάκατος σβήνει 44 κεράκια επιχειρησιακού βίου, έχοντας καθελκυσθεί στις 11 Δεκεμβρίου 1980, στα τότε Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.

3.       Έπλεε περιπολώντας στην περιοχή του Καστελορίζου, όταν διαπιστώθηκε «αυτοδιάτρηση» στο σκάφος και «ευτυχώς» κοντά της έπλεε και η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ» (F 461) που «έσπευσε» να παράσχει συνδρομή και να συνοδεύσει την ΤΠΚ στον ναύσταθμο της Σούδας για αποκατάσταση του προβλήματος.

4.       Εμάς θα πείτε τώρα υπερβολικούς και πεσιμιστές και με αντιπολιτευτική διάθεση, εάν επισημάνουμε ότι γύρω στις τρεις δεκαετίες ζωής, ξεκινούν και αποσύρουν τα πολεμικά πλοία;

5.       Εδώ, η εν λόγω ΤΠΚ διανύει την πέμπτη δεκαετία της ζωής της!

6.       Και παρόμοια κατάσταση επικρατεί στο σύνολο του Στόλου!

7.       Και επαναπαυόμαστε με 3 FDI HN ‘παραγγελιά’ από την καλή μας, γαλλική Naval Group;

8.       Και όταν προσπαθήσεις να κτυπήσεις καμπανάκι ή να σηκώσεις κίτρινες κάρτες, σου λένε «δημοσιονομικός χώρος».

9.       Mon Dieu !!! Μα πως είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά σε μια χώρα με τόση θάλασσα γύρω της και αυτό το γείτονα απέναντί της;

10.   Γιατί δεν προτεραιοποιούμε την στοιχειώδη αποκατάσταση της ναυτικής μας ισχύος;

11.   Γιατί δεν εκπονούμε  μακροχρόνιο ναυπηγικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει όλες τις ανάγκες για πλοία διαφόρων εκτοπισμάτων;

12.   Ένα πρόγραμμα που θα μπορούσε να αναζωογονήσει τη ναυπηγική μας βιομηχανία και θα συμπληρώσει τις αγορές των 3 FDI HN, των φρεγατών Constellation κλπ.

Και πολλές άλλες κορώνες και κροκοδείλιες κραυγές και κλαψουρίσματα.

ΣΚΕΨΕΙΣ

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια (από ιδρύσεως του ΠΝ μας), τα πληρώματα του Στόλου μας καλούνται να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις (εκπαιδεύονται ειδικά και εφοδιάζονται με κατάλληλα υλικά για αυτό), που οφείλονται προφανώς στην παλαιότητα των πλοίων (και όχι μόνο).

Δεν είναι η πρώτη που φορά που παρουσιάζεται τέτοιο περιστατικό. Τέτοια περιστατικά αντιμετωπίζονται με τσιμέντο ταχείας πήξης ή με άλλες τεχνικές προκειμένου να ελεγχθεί ή να περιοριστεί τελείως, η σχεδόν πάντα επικίνδυνη, εισροή θαλασσίων υδάτων στο πλοίο. Τα πληρώματά μας έχουν γνώση και επίγνωση τέτοιων καταστάσεων και εκπαιδεύονται και για αυτά τα σενάρια αλλά και για πιο δύσκολα ακόμα.

Και εγένετο αυτοδιάτρησης τμήματος ελάσματος γάστρας τινός πολεμικού σκάφους μας. Και σηκώθηκε πολύ σκόνη και κουρνιαχτός και αρχίσανε όλοι οι γνωστοί άγνωστοι στα γνωστά μας ΜΜΕ να …αμπελοφιλοσοφούν και να κατηγορούν και να προτείνουν λύσεις για το πως πρέπει να ενισχυθεί ο Στόλος…κλπ κλπ

Και κάποιοι άλλοι, άδραξαν την ευκαιρία και δημιουργούν εντυπώσεις και προσπαθούν να αξιοποιήσουν τέτοια γεγονότα για να περάσουν τις θέσεις τους για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του ΠΝ μας.

Ας χαλαρώσουμε όλοι μας.

Η εν λόγω αυτοδιάτρηση, όπως και κάθε παρόμοιο περιστατικό, είναι καθαρά δουλειά του ΠΝ μας που στέλνει τα πληρώματά μας και τα πολεμικά πλοία μας σε αποστολές.

Ένα πολεμικό πλοίο δεν παροπλίζεται μετά από 30 περίπου χρόνια ζωής λόγω παλαιότητας (εδώ λέμε να εκσυγχρονίσουμε τις ΜΕΚΟ μας που είναι τριαντάρες!)

Ένα πολεμικό πλοίο χρειάζεται την κατάλληλη τακτική και προγραμματισμένη συντήρηση, για να μπορεί να συνεχίζει να είναι ασφαλές για το πλήρωμά του και κατάλληλο για αποστολές.

Η συντήρηση λοιπόν που γίνεται, θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και να τηρείται με ευλάβεια. Όχι όμως όπως η συντήρηση των ιπταμένων μέσων (μια μικρή αστοχία μπορεί να είναι μοιραία εν ώρα πτήσης). Επειδή λοιπόν μια βλάβη που θα συμβεί σε ένα πολεμικό πλοίο, δεν συγκρίνεται με αυτή ενός ιπταμένου μέσου, καταλαβαίνουμε ότι για την συντήρηση των πολεμικών μας πλοίων οι αρμόδιοι του ΠΝ μας μπορεί να βάλουν πολύ νερό στο κρασί τους!

Έτσι, είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ότι οι αρμόδιοι του ΠΝ μας βάζουν πάρα πολύ νερό στο κρασί τους ! (εν γνώσει βέβαια πάντα της άμεσης πολιτικής τους ηγεσίας (βλέπε ΥΠΕΘΑ)). Άρα όλοι γνωρίζουν και αποδέχονται ότι η συντήρηση των πολεμικών μας πλοίων είναι εδώ και αρκετό καιρό (από τα μνημονιακά χρόνια) …χαοτική!!!!

(Δεν θεωρούμαι σκόπιμο να πούμε κάτι περισσότερο για τον χαρακτηρισμό ‘χαοτική’, που προσδώσαμε για την εφαρμοζόμενη συντήρηση των πλοίων του Στόλου μας, για ευνόητους λόγους).

Είναι λοιπόν καθαρά θέμα του ΠΝ μας. Θέλει να συνεχίζει έτσι ή θέλει να αλλάξει; Και οι δύο πιθανές απαντήσεις έχουν το κόστος τους. Τζάμπα δεν υπάρχει, το φτηνό θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να αποβεί πανάκριβο και στη χειρότερη περίπτωση (που όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί) μοιραίο.

Ναι, μια τέτοια αυτοδιάτρηση, συνήθως είναι λόγω παλαιότητας του πλοίου, αλλά και λόγω ελλιπούς συντήρησης. Αν είχε γίνει ‘σωστή’ συντήρηση (για να μην αδικούμε τα έμπειρα στελέχη του ΠΝ μας: Αν είχε γίνει ‘σωστότερη-πληρέστερη’ συντήρηση, θα είχε εντοπιστεί το προβληματικό γερασμένο-διαβρωμένο έλασμα και θα είχε έγκαιρα αντικατασταθεί με μέριμνα των αρμοδίων υπηρεσιών του ΠΝ μας.

Και λογικά θα ρωτήσει κάποιος: Γιατί δεν έγινε ‘σωστότερη-πληρέστερη’ συντήρηση;

Και η απάντηση: Γιατί πολύ απλά κοστίζει! Και είναι άλλο να λες: Κάνε ‘σωστότερη- πληρέστερη’ συντήρηση και άλλο να λες: Έχεις μόνο τόσο χρήμα, κάνε ‘μια’ συντήρηση. Και όταν πέφτει στο τραπέζι: «Μόνο τόσο χρήμα», τότε αρχίζουν κάποιοι να βάζουν νερό στο κρασί τους! Και μιλάμε για πολύ νερό!

Ναι, είναι καθαρά δουλειά του ΠΝ μας, αλλά όπως αναφέραμε πιο πάνω, όλα γίνονται μετά από ενημέρωση και άδεια των αρμόδιων πολιτικών μας ηγεσιών!

Και κάποιοι αγέρωχοι πατριώτες μας, θα λέγανε στο ΠΝ μας : ήθελές τα κι έπαθές τα!

Για τους πολιτικούς μας τι να πει κανείς; Μόνο ψηφαλάκια θέλουν, οπότε θα δουν τι θα πάρουν στις επόμενες βουλευτικές εκλογές.

Μήπως όμως έφτασε η στιγμή για κάποιους υψηλά ιστάμενους βαθμοφόρους στο ΠΝ μας, να σταματήσουν να πίνουν τόσο νερωμένο το κρασάκι τους; Λέμε μήπως; Ή μήπως αισθάνονται ωσάν διορισμένοι (και ευνουχισμένοι) δημόσιοι υπάλληλοι με χρυσά κουμπιά, οπότε ότι τους σερβίρουνε το πίνουν ευχαρίστως και άνευ αντιλογίας.

Πάντως εμείς (και οι περισσότεροι των Ελλήνων) είμαστε με τις ΕΔ μας και μάλιστα το ΠΝ μας. Οπότε, ότι και να αποφασίζουν θα τους υποστηρίζουμε και θα συνεχίσουμε ως νομοταγείς πολίτες να στέλνουμε τα παιδιά μας να υπηρετούν την πατρίδα, ακόμα και σε τέτοια γέρικα πολεμικά πλοία με ότι συντήρηση έχει αποφασιστεί από την ηγεσία του ΠΝ μας.

Και ας μην ξεχνάμε, όταν ρωτάνε τους Έλληνες ποιους εμπιστεύεστε περισσότερο, η απάντηση είναι: «Τις ΕΔ μας, που είναι και δικά μας παιδιά!»

ΠΗΓΗ https://hellenicdefencenet.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου