Από το ιστολόγιο http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=309073
Πρόταση για την προμήθεια τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας τύπου «P3C», τα οποία «θεωρούνται απαραίτητα, προκειμένου να εποπτεύεται ο ελληνικός θαλάσσιος χώρος, ενόψει και της οριοθέτησης ΑΟΖ» κατέθεσε στο ελληνικό υπουργείο Αμυνας η Lockheed Martin. Παράλληλα, επαναφέρει την πρότασή της για πρόγραμμα αναβάθμισης των υφιστάμενων «F-16» της Ελλάδας, έναντι συνολικού τιμήματος 850 μέχρι 1,2 δισ. δολ., αν το πρόγραμμα συμπεριλάβει και τα 157 υπάρχοντα αεροσκάφη.
Ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της «Lockheed Martin Aeronautics», Ντένης Πλέσσας, μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της 76ης ΔΕΘ, υποστήριξε ότι τα έξι αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας "P3B", που η Ελλάδα διαθέτει σήμερα και είχαν αποκτηθεί το 1993, από το πλεόνασμα του αμερικανικού ναυτικού, είναι παροπλισμένα επί διετία.
Η Lockheed προτείνει την προμήθεια από το αμερικανικό ναυτικό τεσσάρων «P3C», τα οποία ακολούθως θα αναβαθμιστούν ριζικά από την εταιρεία, με παρεμβάσεις που θα επεκτείνουν την πτητική ζωή τους μέχρι το 2035. Το κόστος όλων των παρεμβάσεων, όπως είπε, θα είναι χαμηλότερο από τα 250 εκατ. ευρώ, που θα απαιτούνταν για να μπορούν ξανά να επιχειρήσουν τα παλαιά αεροσκάφη.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρος της "Lockheed" «η απόκτηση αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας αποτελεί για το ναυτικό πρώτη προτεραιότητα, λόγω των επιχειρησιακών αναγκών, στις οποίες προστίθεται η ΑΟΖ». Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16, επισήμανε ότι μπορεί να διαρκέσει έξι χρόνια.
Να σημειωθεί ότι εντός πενταετίας, η Τουρκία θα παραλάβει τα πρώτα από τα 100 αεροσκάφη "F-35", που έχει παραγγείλει στη Lockheed.
Ένα F-16 στοιχίζει περίπου 50 εκατ. δολ., ενώ γύρω στα 60 εκατ. θα κοστίζει το F-35, όταν περάσει σε μαζική παραγωγή 220-240 αεροσκαφών ετησίως.
Στην περίοδο 1992-2016, η Lockheed εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει πιστώσεις αντισταθμιστικών προγραμμάτων άνω των 3,5 δισ. δολ. στην Ελλάδα.
Πολύ καλή είναι σύμφωνα με τον κ. Πλέσσα, η συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), σε ότι αφορά τη παραγωγή τμημάτων για τα αεροσκάφη "F-16" και "C-130J", που εξάγονται στην παγκόσμια αγορά. Μοναδική δυσκολία στη συνεργασία με την κρατική ΕΑΒ, εξαιτίας των όρων του μνημονίου, είναι ότι δεν μπορεί να κάνει προσλήψεις, ώστε να καλύπτει άνετα τις εκάστοτε αυξήσεις στην παραγωγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου