ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL
Τι κι αν η επιχειρησιακή αξιολόγηση των κορβετών ολοκληρώθηκε και ο φάκελος παραδόθηκε στα χέρια του πρωθυπουργού.
Πρώτον οι δυο «φιναλίστ» έχουν ζητήσει να κατεβάσουν νέα φύλλα σε αυτό το πόκερ και δεύτερον, το ναυτικό πρέπει να πιέσει τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τον εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής των φρεγατών ΜΕΚΟ.Είναι το πρόγραμμα που τίθεται ψηλά στις προτεραιότητες. Και στο Πολεμικό Ναυτικό γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ότι τα βήματα που ακολουθούν απαιτούν χρόνο.
Μετά το «κλείδωμα» της απόφασης για τον εκσυγχρονισμό, πρέπει να γίνει η συμβασιοποίηση, ανάμεσα στην Ελληνική πλευρά, τα ναυπηγεία και την εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο.
Η διαδικασία αυτή, όπως επισημαίνουν αρμόδια χείλη, ακόμη κι αν ξεπεραστούν γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, θα διαρκέσει περισσότερο από έξι μήνες, ίσως και έναν χρόνο.
Και από την στιγμή που θ’ ανέβει στη δεξαμενή του ναυπηγείου, που σύμφωνα με πληροφορίες δεν είναι ούτε του Σκαραμαγκά, ούτε της Ελευσίνας, η πρώτη ΜΕΚΟ, τότε θα φανεί η απόλυτη αλήθεια.Aν δηλαδή το ρίσκο του εκσυγχρονισμού μεγαλώνει ή αν όλα αυτά τα χρόνια, τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού έχουν καταφέρει το ακατόρθωτο, να διατηρήσουν σε πολύ καλή κατάσταση αυτά τα πλοία που διαρκώς τα «γδέρνει» η θάλασσα.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης της πρώτης μονάδας είναι ένα σημαντικό σημείο διότι όπως επισημαίνουν στρατιωτικές πηγές, η πρώτη ΜΕΚΟ θα γίνει οδηγός για τον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων. Αν η πρώτη πάρει παράταση λόγω «ευρημάτων» και αντικατάσταση περαιτέρω σημείων, τότε αυτομάτως αυτός ο εκσυγχρονισμός μεταφέρεται αρκετά χρόνια μπροστά.
Αυτός άλλωστε είναι κι ένας από τους λόγους, όπου το ναυτικό Επιτελείο θέλει να προχωρήσει σύντομα η λήψη αποφάσεων για τις κορβέτες, καθώς τα νέα αυτά πλοία μπορούν να φτάσουν στο ναύσταθμο σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Δεν είναι λίγες οι στρατιωτικές πηγές που σχολιάζουν, πως δεν αποκλείεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός της πρώτης ΜΕΚΟ ήδη το ναυτικό να έχει σίγουρα παραλάβει την πρώτη κορβέτα, αν όλα πάνε καλά και ληφθεί σύντομα η τελική απόφαση.
Σ’ ότι αφορά τον ανάδοχο του έργου αυτού, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός πως η γερμανική κοινοπραξία της TKMSμε την ThalesNetherlandsπροηγείται σημαντικά των άλλων «μνηστήρων» μιας και η γερμανική εταιρεία είναι αυτή που έχτισε τις ΜΕΚΟ.
Το τι θα βρεθεί με το «άνοιγμα» των ΜΕΚΟ είναι το μεγάλο ερωτηματικό, τόσο για το Ελληνικό ναυτικό, όσο και για τους ανθρώπους της εταιρείας που φαίνεται ότι αναλαμβάνουν το ρίσκο αυτό για το ουσιαστικό λίφτινγκ των φρεγατών που είναι περίπου 30 ετών.
Πάντως και στα οικονομικά δεδομένα, όλοι γνωρίζουν ότι η Ελληνική πλευρά επιδιώκει αν αυτό καταστεί εφικτό, να μην φτάσει στην οροφή των 500 εκ. ώστε αν περισσέψουν κονδύλια, αυτά να κατευθυνθούν στα νέα πλοία, τις κορβέτες.
Αλλά αν δεν δέσει η πρώτη ΜΕΚΟ και δεν ξεκινήσει ο έλεγχος στα «ενδότερα», ουδείς μπορεί να μιλήσει για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα πλοία και τι άλλο θ’ απαιτηθεί για τις εργασίες συντήρησης ή αποκατάστασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου