Από το ιστολόγιο http://www.sigmalive.com/news/politics/415799
Αποκαλύπτουμε τα πρακτικά του Υπουργικού Συμβουλίου της 11 Φεβρουαρίου του 2009 όπου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενημέρωσε τα μέλη του Υπουργικού για τις κινήσεις στις οποίες προέβη σε σχέση με το επίμαχο φορτίο του πλοίου Monchegorsk. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους η όλη διαχείριση της υπόθεσης από πλευράς του Προέδρου είναι αντισυνταγματική γεγονός που του στερεί την ασυλία.
Το έγγραφο που παρουσιάζει σήμερα το Sigmalive παρουσιάζει τα πρακτικά της ενημέρωσης του Προέδρου Χριστόφια προς το Υπουργικό συμβούλιο στις 11/2 του 2009. Στο πρώτο έγγραφο αναφέρεται πως «με πόνο ψυχής διαπιστώσαμε πως μία φίλη χώρα (Σ.Σ. η Συρία) παραβίασε τα ψηφίσματα του Σ.Α.» αν και αρχικά υπήρχε γνωμάτευση κάποιου που δεν κατονομάζεται πως δεν παραβιάζονται τα ψηφίσματα. Αφού ενημερωθήκαμε σχετικά αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε έρευνα πάνω στο πλοίο και αποδείχτηκε ότι «υπάρχουν ένα-δύο κιβώτια τα οποία είναι λίγο επικίνδυνα» κατά τα λεγόμενα του προέδρου. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο το «ερώτημα που τίθεται μπροστά μας είναι αν θα φυλάξουμε εμείς το φορτίο (αφού πρώτα ενημέρωσε ότι δεν είναι επικίνδυνο αν δεν τύχει επεξεργασίας) ή κάποια άλλη χώρα που θα πάρει και τον έπαινο.
Στο πρώτο εξηγεί τους χειρισμούς που έγιναν και την αντίθεση των ΗΠΑ για τις οποίες λέει ότι είναι δυσαρεστημένες επειδή δεν τους επιτράπηκε να χειριστούν οι ίδιοι την υπόθεση και δηλώνουν ότι «ερωτοτροπούμε με τη Μόσχα» αλλά εμείς ουσιαστικά αυτό που κάναμε είναι να ακολουθήσουμε τα ψηφίσματα του Σ.Α.
Από το συγκεκριμένο πρακτικό της ενημέρωσης του Υπουργικού Συμβουλίου προκύπτουν ζητήματα που φέρνουν σε δύσκολη θέση τον ίδιο τον Πρόεδρο αφού το θέμα δεν εγγράφηκε στην ημερήσια διάταξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ως όφειλε ο Πρόεδρος δυνάμει του άρθρου 56 του Συντάγματος. Ο Πρόεδρος δεν συγκάλεσε Υπουργικό Συμβούλιο για να επιληφθεί του θέματος ως όφειλε δυνάμει του άρθρου 55 του Συντάγματος. Ο Πρόεδρος προέβη σε απλή ενημέρωση του Υπουργικού ενώ όφειλε να θέσει το θέμα για σχετική απόφαση και εξουσιοδότηση του ιδίου από το Υπουργικό να χειριστεί το θέμα. Το Υπουργικό Συμβούλιο έχει αποκλειστική δικαιοδοσία να επιληφθεί τέτοιου θέματος: το θέμα εμπίπτει στα θέματα άμυνας και ασφάλειας, τις εξωτερικές υποθέσεις και την γενική διεύθυνση της διακυβέρνησης της Δημοκρατίας και τη διεύθυνση της γενικής πολιτικής, όλα τομείς αποκλειστικής εκτελεστικής εξουσίας του Υπουργικού Συμβουλίου βάσει άρθρου 54 Συντάγματος. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενήργησε ultra vires (εκτός αρμοδιότητας) ενημερώνοντας απλά το Υπουργικό και χειριζόμενος το θέμα ο ίδιος αποκλειστικά χωρίς προηγούμενη απόφαση και εξουσιοδότηση του Υπουργικού. Το Υπουργικό Συμβούλιο (και τα μέλη αυτού το καθένα ξεχωριστά) είναι επίσης εκτεθειμένοι και τελούν υπό αντισυνταγματικό ολίσθημα για την σοβαρή αυτή παράλειψη.
Επικοινωνήσαμε με το νομικό Αναστάσιο Αντωνίου ο οποίος μας δήλωσε ότι «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνταγματικά όφειλε να θέσει το θέμα του φορτίου του πλοίου Monchegorsk, ζήτημα που άπτεται τόσο των εξωτερικών σχέσεων της Δημοκρατίας όσο και της ασφάλειας και άμυνας της Δημοκρατίας, ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για απόφαση, από την πρώτη κιόλας στιγμή». Σύμφωνα με τον ίδιο τον κ. Αντωνίου, «το Υπουργικό Συμβούλιο έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να χειριστεί το ζήτημα αυτό, ακόμη και υπό την στενότερη δυνατή ερμηνεία του άρθρου 54 του Συντάγματος, προσθέτοντας ότι ο Πρόεδρος θα μπορούσε να το χειριστεί ο ίδιος μόνο κατόπιν εξουσιοδότησης του Υπουργικού Συμβουλίου προς αυτόν, στην βάση σχετικής απόφασης του τελευταίου.
Το γεγονός πως ο Πρόεδρος καθορίζει την ημερήσια διάταξη του Υπουργικού Συμβουλίου, αλλά δεν έχει ο ίδιος ψήφο στο Υ.Σ, σε συνδυασμό με την αποφυγή εκ μέρους του να τεθεί ενώπιον του Υπουργικού «ένα θέμα το οποίο ο ίδιος ήθελε να χειριστεί – και εν τέλει χειρίστηκε με τον τρόπο που γνωρίζουμε – εγείρει σοβαρά ζητήματα έκδηλα αντισυνταγματικής συμπεριφοράς και λειτουργίας του εκ μέρους του Πρόεδρου», αναφέρει ο κ. Αντωνίου.
Αντισυνταγματικές και χωρίς ασυλία οι ενέργειες του Πρόεδρου
Ο κ. Αντωνίου αναφέρει ότι «διαφαίνεται από το έγγραφο αυτό, το οποίο έχω επιθεωρήσει και ο ίδιος ανάμεσα στα έγγραφα που βρίσκονται στην κατοχή της Ερευνητικής Επιτροπής, πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενήργησε από την πρώτη στιγμή σε σχέση με τον χειρισμό του θέματος ultra vires, δηλαδή πέραν των εξουσιών που του παρέχει το Σύνταγμα».
Και συνεχίζει λέγοντας: «Συνεπώς ο Πρόεδρος ενήργησε παράνομα και υπέπεσε στα εξής αντισυνταγματικά ολισθήματα:
• Δεν έθεσε το θέμα στην ημερήσια διάταξη του Υπουργικού Συμβουλίου, παρά το ότι προέβηκε σε ενημέρωση του τελευταίου, εντελώς παράτυπα και εκτός συνταγματικής τάξης
• Δεν κάλεσε το Υπουργικό Συμβούλιο να λάβει ουδεμία απόφαση επί του θέματος και να τον εξουσιοδοτήσει να χειριστεί το θέμα εφόσον έτσι επιθυμούσε, ως όφειλε, χειριζόμενος το θέμα μόνος του υπό καθεστώς εκνομίας και εκτός συνταγματικής τάξης
Οι ευθύνες του Υπουργικού
Οι ευθύνες όμως, αναφέρει ο δικηγόρος, δεν σταματούν στον Πρόεδρο. Το Υπουργικό Συμβούλιο το ίδιο και τα μέλη του, ενήργησαν κατά τον ουσιώδη χρόνο «εξίσου αντισυνταγματικά, παραβλέποντας την παρατυπία και παραλείποντας να ασκήσει την συνταγματική εξουσία του και επέτρεψε στον Πρόεδρο να κινηθεί εκτός και υπεράνω Συντάγματος. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους καθ’ υλη αρμόδιους Υπουργούς (Άμυνας και Εξωτερικών) αλλά για όλα τα μέλη του Υπουργικού».
Οι ευθύνες του ΥΠΕΞ
Ιδιαίτερα ο Υπουργός Εξωτερικών, σημειώνει ο κ. Αντωνίου, που όπως διαφαίνεται από τις μαρτυρίες ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής χειριζόταν το θέμα στην γραμμή του Προεδρικού, «επίσης κινήθηκε εκτός συνταγματικής τάξης καθώς έδινε οδηγίες προς τους διπλωμάτες μας στην βάση του αυθαίρετου χειρισμού του θέματος από τον Πρόεδρο και της χάραξης πολιτικής από τον Πρόεδρο χωρίς σχετική απόφαση του Υπουργού».
Ο κ. Αντωνίου εκτιμά ότι ο Γενικός Εισαγγελέας «ασφαλώς δεν μπορεί και δεν θέλει να παρέμβει σε αυτό το θέμα, καθώς είναι ο νομικός σύμβουλος του Πρόεδρου και των Υπουργών βάσει Συντάγματος, συνεπώς μεροληπτεί υπέρ τους και ουδέποτε θα τους θέσει προ των ευθυνών τους για την αντισυνταγματική συμπεριφορά τους και την μετέπειτα εγκληματική αμέλεια τους».
Αγνοήθηκε το Σύνταγμα
Σύμφωνα με τον Αναστάσιο Αντωνίου, το σύνταγμα το οποίο αποτελεί τον υπέρτατο νόμο της Δημοκρατίας και το οποίο επικαλούνται a la carte οι πολιτειακοί αξιωματούχοι, «αγνοήθηκε, παραβλέφθηκε και έτυχε στρέβλωσης από την συμπεριφορά του Πρόεδρου και των Υπουργών του. Θυσιάσαμε την τήρηση της έννομης τάξης μας στον βωμό των καλών σχέσεων μας με Κράτη παρειές όπως το Ιράν και η Συρία και μόνο βάσει αυτής της ανεξέλεγκτης καταστρατήγησης των συνταγματικών προνοιών κατέστη δυνατή η τραγωδία της 11ης Ιουλίου. Ο Πρόεδρος και οι Υπουργοί ξεκάθαρα ενέχουν ευθύνης».
Εάν ο Πρόεδρος κινήθηκε ultra vires δεν απολαμβάνει ασυλίας
Το ζήτημα όμως επεκτείνεται και αλλού, σύμφωνα με τον ο κ. Αντωνίου, ο οποίος αναφέρει προς πάσα κατεύθυνση και ιδιαίτερα προς τον Γενικό Εισαγγελέα, τον νομικό σύμβουλο του Πρόεδρου και του Υπουργικού Συμβουλίου ότι "αν ο Πρόεδρος κινήθηκε ultra vires τότε οι ενέργειες του σε σχέση με τον χειρισμό του φορτίου δεν εντάσσονται στην άσκηση των συνταγματικών και συνεπώς πολιτειακών εξουσιών του αλλά εμπίπτουν σε ένα άλλο καθεστώς, το οποίο δεν απολαμβάνει ασυλίας". Αυτό είναι ευρέως αποδεκτό – αλλά και νομολογημένο – σε κάθε πολιτισμένο νομικό σύστημα αλλά και στο διεθνές δίκαιο που αφορά την ασυλία των Αρχηγών Κρατών, τονίζει ο δικηγόρος. "Θέτω συνεπώς ζήτημα ότι ο Πρόεδρος, με τον τρόπο που ενήργησε, δεν προστατεύεται από την ασυλία του και πως τα Δικαστήρια μας θα πρέπει να ερμηνεύσουν το Σύνταγμα προς αυτή την κατεύθυνση", κατέληξε.
- "Αγνοήθηκε το Σύνταγμα
- Εάν ο Πρόεδρος κινήθηκε ultra vires δεν απολαμβάνει ασυλίας
- Πρόεδρος και Υπουργικό ενήργησαν αντισυνταγματικά
- O ΠτΔ ενήργησε παράνομα και υπέπεσε σε αντισυνταγματικά ολισθήματα"
Αποκαλύπτουμε τα πρακτικά του Υπουργικού Συμβουλίου της 11 Φεβρουαρίου του 2009 όπου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενημέρωσε τα μέλη του Υπουργικού για τις κινήσεις στις οποίες προέβη σε σχέση με το επίμαχο φορτίο του πλοίου Monchegorsk. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους η όλη διαχείριση της υπόθεσης από πλευράς του Προέδρου είναι αντισυνταγματική γεγονός που του στερεί την ασυλία.
Το έγγραφο που παρουσιάζει σήμερα το Sigmalive παρουσιάζει τα πρακτικά της ενημέρωσης του Προέδρου Χριστόφια προς το Υπουργικό συμβούλιο στις 11/2 του 2009. Στο πρώτο έγγραφο αναφέρεται πως «με πόνο ψυχής διαπιστώσαμε πως μία φίλη χώρα (Σ.Σ. η Συρία) παραβίασε τα ψηφίσματα του Σ.Α.» αν και αρχικά υπήρχε γνωμάτευση κάποιου που δεν κατονομάζεται πως δεν παραβιάζονται τα ψηφίσματα. Αφού ενημερωθήκαμε σχετικά αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε έρευνα πάνω στο πλοίο και αποδείχτηκε ότι «υπάρχουν ένα-δύο κιβώτια τα οποία είναι λίγο επικίνδυνα» κατά τα λεγόμενα του προέδρου. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο το «ερώτημα που τίθεται μπροστά μας είναι αν θα φυλάξουμε εμείς το φορτίο (αφού πρώτα ενημέρωσε ότι δεν είναι επικίνδυνο αν δεν τύχει επεξεργασίας) ή κάποια άλλη χώρα που θα πάρει και τον έπαινο.
Στο πρώτο εξηγεί τους χειρισμούς που έγιναν και την αντίθεση των ΗΠΑ για τις οποίες λέει ότι είναι δυσαρεστημένες επειδή δεν τους επιτράπηκε να χειριστούν οι ίδιοι την υπόθεση και δηλώνουν ότι «ερωτοτροπούμε με τη Μόσχα» αλλά εμείς ουσιαστικά αυτό που κάναμε είναι να ακολουθήσουμε τα ψηφίσματα του Σ.Α.
Από το συγκεκριμένο πρακτικό της ενημέρωσης του Υπουργικού Συμβουλίου προκύπτουν ζητήματα που φέρνουν σε δύσκολη θέση τον ίδιο τον Πρόεδρο αφού το θέμα δεν εγγράφηκε στην ημερήσια διάταξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ως όφειλε ο Πρόεδρος δυνάμει του άρθρου 56 του Συντάγματος. Ο Πρόεδρος δεν συγκάλεσε Υπουργικό Συμβούλιο για να επιληφθεί του θέματος ως όφειλε δυνάμει του άρθρου 55 του Συντάγματος. Ο Πρόεδρος προέβη σε απλή ενημέρωση του Υπουργικού ενώ όφειλε να θέσει το θέμα για σχετική απόφαση και εξουσιοδότηση του ιδίου από το Υπουργικό να χειριστεί το θέμα. Το Υπουργικό Συμβούλιο έχει αποκλειστική δικαιοδοσία να επιληφθεί τέτοιου θέματος: το θέμα εμπίπτει στα θέματα άμυνας και ασφάλειας, τις εξωτερικές υποθέσεις και την γενική διεύθυνση της διακυβέρνησης της Δημοκρατίας και τη διεύθυνση της γενικής πολιτικής, όλα τομείς αποκλειστικής εκτελεστικής εξουσίας του Υπουργικού Συμβουλίου βάσει άρθρου 54 Συντάγματος. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενήργησε ultra vires (εκτός αρμοδιότητας) ενημερώνοντας απλά το Υπουργικό και χειριζόμενος το θέμα ο ίδιος αποκλειστικά χωρίς προηγούμενη απόφαση και εξουσιοδότηση του Υπουργικού. Το Υπουργικό Συμβούλιο (και τα μέλη αυτού το καθένα ξεχωριστά) είναι επίσης εκτεθειμένοι και τελούν υπό αντισυνταγματικό ολίσθημα για την σοβαρή αυτή παράλειψη.
Επικοινωνήσαμε με το νομικό Αναστάσιο Αντωνίου ο οποίος μας δήλωσε ότι «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνταγματικά όφειλε να θέσει το θέμα του φορτίου του πλοίου Monchegorsk, ζήτημα που άπτεται τόσο των εξωτερικών σχέσεων της Δημοκρατίας όσο και της ασφάλειας και άμυνας της Δημοκρατίας, ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για απόφαση, από την πρώτη κιόλας στιγμή». Σύμφωνα με τον ίδιο τον κ. Αντωνίου, «το Υπουργικό Συμβούλιο έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να χειριστεί το ζήτημα αυτό, ακόμη και υπό την στενότερη δυνατή ερμηνεία του άρθρου 54 του Συντάγματος, προσθέτοντας ότι ο Πρόεδρος θα μπορούσε να το χειριστεί ο ίδιος μόνο κατόπιν εξουσιοδότησης του Υπουργικού Συμβουλίου προς αυτόν, στην βάση σχετικής απόφασης του τελευταίου.
Το γεγονός πως ο Πρόεδρος καθορίζει την ημερήσια διάταξη του Υπουργικού Συμβουλίου, αλλά δεν έχει ο ίδιος ψήφο στο Υ.Σ, σε συνδυασμό με την αποφυγή εκ μέρους του να τεθεί ενώπιον του Υπουργικού «ένα θέμα το οποίο ο ίδιος ήθελε να χειριστεί – και εν τέλει χειρίστηκε με τον τρόπο που γνωρίζουμε – εγείρει σοβαρά ζητήματα έκδηλα αντισυνταγματικής συμπεριφοράς και λειτουργίας του εκ μέρους του Πρόεδρου», αναφέρει ο κ. Αντωνίου.
Αντισυνταγματικές και χωρίς ασυλία οι ενέργειες του Πρόεδρου
Ο κ. Αντωνίου αναφέρει ότι «διαφαίνεται από το έγγραφο αυτό, το οποίο έχω επιθεωρήσει και ο ίδιος ανάμεσα στα έγγραφα που βρίσκονται στην κατοχή της Ερευνητικής Επιτροπής, πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενήργησε από την πρώτη στιγμή σε σχέση με τον χειρισμό του θέματος ultra vires, δηλαδή πέραν των εξουσιών που του παρέχει το Σύνταγμα».
Και συνεχίζει λέγοντας: «Συνεπώς ο Πρόεδρος ενήργησε παράνομα και υπέπεσε στα εξής αντισυνταγματικά ολισθήματα:
• Δεν έθεσε το θέμα στην ημερήσια διάταξη του Υπουργικού Συμβουλίου, παρά το ότι προέβηκε σε ενημέρωση του τελευταίου, εντελώς παράτυπα και εκτός συνταγματικής τάξης
• Δεν κάλεσε το Υπουργικό Συμβούλιο να λάβει ουδεμία απόφαση επί του θέματος και να τον εξουσιοδοτήσει να χειριστεί το θέμα εφόσον έτσι επιθυμούσε, ως όφειλε, χειριζόμενος το θέμα μόνος του υπό καθεστώς εκνομίας και εκτός συνταγματικής τάξης
Οι ευθύνες του Υπουργικού
Οι ευθύνες όμως, αναφέρει ο δικηγόρος, δεν σταματούν στον Πρόεδρο. Το Υπουργικό Συμβούλιο το ίδιο και τα μέλη του, ενήργησαν κατά τον ουσιώδη χρόνο «εξίσου αντισυνταγματικά, παραβλέποντας την παρατυπία και παραλείποντας να ασκήσει την συνταγματική εξουσία του και επέτρεψε στον Πρόεδρο να κινηθεί εκτός και υπεράνω Συντάγματος. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους καθ’ υλη αρμόδιους Υπουργούς (Άμυνας και Εξωτερικών) αλλά για όλα τα μέλη του Υπουργικού».
Οι ευθύνες του ΥΠΕΞ
Ιδιαίτερα ο Υπουργός Εξωτερικών, σημειώνει ο κ. Αντωνίου, που όπως διαφαίνεται από τις μαρτυρίες ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής χειριζόταν το θέμα στην γραμμή του Προεδρικού, «επίσης κινήθηκε εκτός συνταγματικής τάξης καθώς έδινε οδηγίες προς τους διπλωμάτες μας στην βάση του αυθαίρετου χειρισμού του θέματος από τον Πρόεδρο και της χάραξης πολιτικής από τον Πρόεδρο χωρίς σχετική απόφαση του Υπουργού».
Ο κ. Αντωνίου εκτιμά ότι ο Γενικός Εισαγγελέας «ασφαλώς δεν μπορεί και δεν θέλει να παρέμβει σε αυτό το θέμα, καθώς είναι ο νομικός σύμβουλος του Πρόεδρου και των Υπουργών βάσει Συντάγματος, συνεπώς μεροληπτεί υπέρ τους και ουδέποτε θα τους θέσει προ των ευθυνών τους για την αντισυνταγματική συμπεριφορά τους και την μετέπειτα εγκληματική αμέλεια τους».
Αγνοήθηκε το Σύνταγμα
Σύμφωνα με τον Αναστάσιο Αντωνίου, το σύνταγμα το οποίο αποτελεί τον υπέρτατο νόμο της Δημοκρατίας και το οποίο επικαλούνται a la carte οι πολιτειακοί αξιωματούχοι, «αγνοήθηκε, παραβλέφθηκε και έτυχε στρέβλωσης από την συμπεριφορά του Πρόεδρου και των Υπουργών του. Θυσιάσαμε την τήρηση της έννομης τάξης μας στον βωμό των καλών σχέσεων μας με Κράτη παρειές όπως το Ιράν και η Συρία και μόνο βάσει αυτής της ανεξέλεγκτης καταστρατήγησης των συνταγματικών προνοιών κατέστη δυνατή η τραγωδία της 11ης Ιουλίου. Ο Πρόεδρος και οι Υπουργοί ξεκάθαρα ενέχουν ευθύνης».
Εάν ο Πρόεδρος κινήθηκε ultra vires δεν απολαμβάνει ασυλίας
Το ζήτημα όμως επεκτείνεται και αλλού, σύμφωνα με τον ο κ. Αντωνίου, ο οποίος αναφέρει προς πάσα κατεύθυνση και ιδιαίτερα προς τον Γενικό Εισαγγελέα, τον νομικό σύμβουλο του Πρόεδρου και του Υπουργικού Συμβουλίου ότι "αν ο Πρόεδρος κινήθηκε ultra vires τότε οι ενέργειες του σε σχέση με τον χειρισμό του φορτίου δεν εντάσσονται στην άσκηση των συνταγματικών και συνεπώς πολιτειακών εξουσιών του αλλά εμπίπτουν σε ένα άλλο καθεστώς, το οποίο δεν απολαμβάνει ασυλίας". Αυτό είναι ευρέως αποδεκτό – αλλά και νομολογημένο – σε κάθε πολιτισμένο νομικό σύστημα αλλά και στο διεθνές δίκαιο που αφορά την ασυλία των Αρχηγών Κρατών, τονίζει ο δικηγόρος. "Θέτω συνεπώς ζήτημα ότι ο Πρόεδρος, με τον τρόπο που ενήργησε, δεν προστατεύεται από την ασυλία του και πως τα Δικαστήρια μας θα πρέπει να ερμηνεύσουν το Σύνταγμα προς αυτή την κατεύθυνση", κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου