Από το ιστολόγιο http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=308755
Αυτό, τουλάχιστον, πιστεύει το γνωστό γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ZDF, το οποίο πριν από μερικές εβδομάδες αφιέρωσε ολόκληρο το ρεπορτάζ του, για την Ελλάδα και την οικονομία της χώρας, στην Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία. Μια μικρή εταιρεία που λειτουργεί μόλις την τελευταία διετία, εμφανίζει αλματώδη ανάπτυξη και πριν μερικούς μήνες έγινε θέμα σε εξειδικευμένα περιοδικά και δικτυακούς τόπους για μια μπίρα με μέλι με συνταγή εμνευσμένη από τον Ομηρο.
Η μικρή επιχείρηση τράβηξε την προσοχή του γερμανικού δικτύου χάρη στο γεγονός ότι εμφανίζει αλματώδη ανάπτυξη σε μια χρονική στιγμή που η ελληνική οικονομία βουλιάζει στην ύφεση.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης το 2009 με παραγωγή 80.000 φιάλες μπίρας, 70.000 ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους. Η παραγωγή της έχει φθάσει τις 400.000 φιάλες, ο τζίρος της ανέρχεται σε 400.000 ευρώ και απασχολεί έξι εργαζόμενους.
«Αυτό που είχαμε στοχεύσει στην πενταετία, ήρθε στη διετία» λέει ο επικεφαλής της εταιρείας Σπύρος Καλούδης. «Η ζήτηση το καλοκαίρι ξεπερνά κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής και μόλις στα μέσα Σεπτεμβρίου είμαστε σε θέση να ικανοποιούμε τη ζήτηση. Κι αυτό επειδή μειώθηκε η τουριστική κίνηση στην Κέρκυρα σε σχέση με τον Αύγουστο. Αποδείχθηκε ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο φυσικά προϊόντα, σε φρέσκιες μπίρες στην προκειμένη περίπτωση. Αυτή η νέα τάση μάς βρήκε στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή».
Παρ' όλα αυτά, το μέγεθος της εταιρείας παραμένει μικρό. «Το θέμα δεν είναι να γίνει η εταιρεία μας πολύ μεγάλη αλλά να υπάρξουν κι άλλες πολλές, ανάλογου μεγέθους, σε όλη την Ελλάδα. Ετσι θα δημιουργηθούν και πολλές νέες θέσεις εργασίας. Αλλες χώρες όπως η Γερμανία βασίζουν την οικονομία τους σε πολλά μικρά εργοστάσια. Μόνο στη Βαυαρία υπάρχουν 600 ζυθοποιίες, στην Αγγλία 2.500, ενώ στις ΗΠΑ λειτουργούν 3.500 μικροζυθοποιίες που παράγουν συνολικά 15.000 ετικέτες μπίρας» λέει ο Σπ. Καλούδης.
Η εταιρεία ξεκίνησε με δύο ale, αφροζυμωτές μπίρες με την ετικέτα «Corfu Beer»: τη Real Ale Special (ξανθοκόκκινη με φρουτώδη γεύση) και τη Real Ale Bitter (καστανή, ελαφρά πικρή). Το 2010 δημιούργησαν μια νέα ετικέτα, την «Ionian», με πρώτο προϊόν την ξανθιά «Royal Ionian» που βασίζεται σε παλιά τσέχικη συνταγή.
Τα πανηγύρια που οργανώνονται το καλοκαίρι στην Κέρκυρα αποδείχθηκαν ιδανικό «δοκιμαστήριο». «Φέτος δοκιμάσαμε με μεγάλη επιτυχία στα πανηγύρια μια νέα μπίρα τύπου Helles, με λιγότερο αλκοόλ (4,5%) και ανθρακικό ώστε να πίνεται ευχάριστα τις πολύ ζεστές μέρες. Μετά την επιτυχία της θα την εμφιαλώσουμε με το όνομα "Ionian Gold"».
Καινοτόμα προϊόντα
Αυτή την περίοδο η εταιρεία ετοιμάζει την «Ionian Epos», η οποία είναι εμπνευσμένη από μια αναφορά του Ομήρου για τον κρίθινο οίνο που διέθετε ο βασιλιάς Αλκίνοος των Φαιάκων. Η μπίρα παράχθηκε πέρυσι τα Χριστούγεννα σε περιορισμένο αριθμό 6.000 φιαλών. Η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου και η παραγωγή εξαφανίστηκε σε χρόνο ρεκόρ, καθώς έγινε ανάρπαστη από τους συλλέκτες του είδους απ' όλο τον κόσμο.
«Είναι μια μοναδική μπίρα διπλής ζύμωσης, με περιεκτικότητα 7,5% αλκοόλ. Παράγεται με μαγιά σαμπάνιας και περιέχει βιολογικά πιστοποιημένο μέλι ανθέων της Κέρκυρας (πενήντα κιλά μέλι σε κάθε τόνο μπίρας). Μπορεί να την πιει κανείς άνετα, τρώγοντας σοκολάτα ή οποιοδήποτε άλλο γλυκό ή παγωτό. Ηδη, η παραγωγή έχει προπωληθεί ακόμα και σε χώρες όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ».
Η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, ωστόσο, εξαρτάται από επενδύσεις επέκτασης που πρέπει να γίνουν. «Δεν βλέπουμε να υπάρχουν δυνατότητες χρηματοδότησης, παρ' ότι συζητάμε με κάποιες τράπεζες. Μια επένδυση μέσω του αναπτυξιακού νόμου, από την άλλη πλευρά, είναι υψηλού ρίσκου επειδή οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες και μπορεί μια εταιρεία να εκτεθεί ανεπανόρθωτα...».
ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ για την έξοδο της ελληνικής οικονομίας από την ύφεση βρίσκεται κρυμμένο στον ανεξάντλητο «θησαυρό» των εκατοντάδων τοπικών προϊόντων που παράγονται «χύμα», αντί να τυποποιούνται με βάση τις σύγχρονες μεθόδους μάρκετινγκ ώστε να μοσχοπουλιούνται σε όλο τον κόσμο.
Αυτό, τουλάχιστον, πιστεύει το γνωστό γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ZDF, το οποίο πριν από μερικές εβδομάδες αφιέρωσε ολόκληρο το ρεπορτάζ του, για την Ελλάδα και την οικονομία της χώρας, στην Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία. Μια μικρή εταιρεία που λειτουργεί μόλις την τελευταία διετία, εμφανίζει αλματώδη ανάπτυξη και πριν μερικούς μήνες έγινε θέμα σε εξειδικευμένα περιοδικά και δικτυακούς τόπους για μια μπίρα με μέλι με συνταγή εμνευσμένη από τον Ομηρο.
Η μικρή επιχείρηση τράβηξε την προσοχή του γερμανικού δικτύου χάρη στο γεγονός ότι εμφανίζει αλματώδη ανάπτυξη σε μια χρονική στιγμή που η ελληνική οικονομία βουλιάζει στην ύφεση.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης το 2009 με παραγωγή 80.000 φιάλες μπίρας, 70.000 ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους. Η παραγωγή της έχει φθάσει τις 400.000 φιάλες, ο τζίρος της ανέρχεται σε 400.000 ευρώ και απασχολεί έξι εργαζόμενους.
«Αυτό που είχαμε στοχεύσει στην πενταετία, ήρθε στη διετία» λέει ο επικεφαλής της εταιρείας Σπύρος Καλούδης. «Η ζήτηση το καλοκαίρι ξεπερνά κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής και μόλις στα μέσα Σεπτεμβρίου είμαστε σε θέση να ικανοποιούμε τη ζήτηση. Κι αυτό επειδή μειώθηκε η τουριστική κίνηση στην Κέρκυρα σε σχέση με τον Αύγουστο. Αποδείχθηκε ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο φυσικά προϊόντα, σε φρέσκιες μπίρες στην προκειμένη περίπτωση. Αυτή η νέα τάση μάς βρήκε στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή».
Παρ' όλα αυτά, το μέγεθος της εταιρείας παραμένει μικρό. «Το θέμα δεν είναι να γίνει η εταιρεία μας πολύ μεγάλη αλλά να υπάρξουν κι άλλες πολλές, ανάλογου μεγέθους, σε όλη την Ελλάδα. Ετσι θα δημιουργηθούν και πολλές νέες θέσεις εργασίας. Αλλες χώρες όπως η Γερμανία βασίζουν την οικονομία τους σε πολλά μικρά εργοστάσια. Μόνο στη Βαυαρία υπάρχουν 600 ζυθοποιίες, στην Αγγλία 2.500, ενώ στις ΗΠΑ λειτουργούν 3.500 μικροζυθοποιίες που παράγουν συνολικά 15.000 ετικέτες μπίρας» λέει ο Σπ. Καλούδης.
Η εταιρεία ξεκίνησε με δύο ale, αφροζυμωτές μπίρες με την ετικέτα «Corfu Beer»: τη Real Ale Special (ξανθοκόκκινη με φρουτώδη γεύση) και τη Real Ale Bitter (καστανή, ελαφρά πικρή). Το 2010 δημιούργησαν μια νέα ετικέτα, την «Ionian», με πρώτο προϊόν την ξανθιά «Royal Ionian» που βασίζεται σε παλιά τσέχικη συνταγή.
Τα πανηγύρια που οργανώνονται το καλοκαίρι στην Κέρκυρα αποδείχθηκαν ιδανικό «δοκιμαστήριο». «Φέτος δοκιμάσαμε με μεγάλη επιτυχία στα πανηγύρια μια νέα μπίρα τύπου Helles, με λιγότερο αλκοόλ (4,5%) και ανθρακικό ώστε να πίνεται ευχάριστα τις πολύ ζεστές μέρες. Μετά την επιτυχία της θα την εμφιαλώσουμε με το όνομα "Ionian Gold"».
Καινοτόμα προϊόντα
Αυτή την περίοδο η εταιρεία ετοιμάζει την «Ionian Epos», η οποία είναι εμπνευσμένη από μια αναφορά του Ομήρου για τον κρίθινο οίνο που διέθετε ο βασιλιάς Αλκίνοος των Φαιάκων. Η μπίρα παράχθηκε πέρυσι τα Χριστούγεννα σε περιορισμένο αριθμό 6.000 φιαλών. Η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου και η παραγωγή εξαφανίστηκε σε χρόνο ρεκόρ, καθώς έγινε ανάρπαστη από τους συλλέκτες του είδους απ' όλο τον κόσμο.
«Είναι μια μοναδική μπίρα διπλής ζύμωσης, με περιεκτικότητα 7,5% αλκοόλ. Παράγεται με μαγιά σαμπάνιας και περιέχει βιολογικά πιστοποιημένο μέλι ανθέων της Κέρκυρας (πενήντα κιλά μέλι σε κάθε τόνο μπίρας). Μπορεί να την πιει κανείς άνετα, τρώγοντας σοκολάτα ή οποιοδήποτε άλλο γλυκό ή παγωτό. Ηδη, η παραγωγή έχει προπωληθεί ακόμα και σε χώρες όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ».
Η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, ωστόσο, εξαρτάται από επενδύσεις επέκτασης που πρέπει να γίνουν. «Δεν βλέπουμε να υπάρχουν δυνατότητες χρηματοδότησης, παρ' ότι συζητάμε με κάποιες τράπεζες. Μια επένδυση μέσω του αναπτυξιακού νόμου, από την άλλη πλευρά, είναι υψηλού ρίσκου επειδή οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες και μπορεί μια εταιρεία να εκτεθεί ανεπανόρθωτα...».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου