Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Σχετικά με τον νέο νόμο για την ανώτατη εκπαίδευση


Ψηφίστηκε στην Βουλή με ψήφους ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑ.Ο.Σ. ο νέος νόμος για την ανώτατη εκπαίδευση, που καταργεί κάθε προηγούμενο.

Το κυριώτερα προβλήματα στα Ελληνικά πανεπιστήμια είναι συναφή προς μια κατάσταση απολύτου πνευματικής παρακμής - και είναι, ακόμη ειδικώτερα, ο προσδιορισμός της έννοιας της «επιστήμης». Μια «επιστήμη» υλιστική, που δείχνει να υπάρχει μόνο για να υπηρετεί την παραγωγή, αποκομμένη σε μεγάλο βαθμό από τις έννοιες της πραγματικής διάνοιας , ενοράσεως και πνεύματος. Τα «πανεπιστήμια» τουλάχιστον στην Ελλάδα έχουν μετατραπεί είτε στην καλύτερη περίπτωση σε σχολές στοιχειώδους επαγγελματικής καταρτίσεως, εκπροσωπώντας απλά για αρκετούς φοιτητές ένα χώρο όπου απλώς θα κάνουν νέες γνωριμίες, θα διασκεδάζουν, θα περνούν τον χρόνο τους στις καφετέριες και στα κλάμπ, σπαταλώντας τα χρήματα των γονέων τους που νομίζουν πως τα παιδιά τους σπουδάζουν - και, τελικά, κάποτε θα καταφέρουν να πάρουν κάποτε το πτυχίο δίχως να έχουν μάθει απολύτως τίποτε ουσιαστικό.
Ο νέο νόμος φυσικά και δεν θα μπορούσε να αλλάξει τίποτε απολύτως αναφορικά με την ως άνω συνοψιζομένη κατάντια, που είναι σύμφυτη με την πνευματική παρακμή ολόκληρης της κοινωνίας, όπως αναπαράγεται σε όλους τους τομείς, από την πολιτική μέχρι και την εκπαίδευση.

Τα ανώτατα όρια φοιτήσεως που θέτει ο νέος νόμος δεν θα βοηθήσουν να βελτιωθεί η κατάσταση. Διότι τα «πανεπιστήμια», έχοντας σκοπό να επιτυγχάνουν «καλές» εικονικές αποδόσεις κατά την υποτιθέμενη «αξιολόγηση» του «διδακτικού έργου», που έχει άμεση συνάφεια και με τηνκαλύτερη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, έχουν ήδη αρχίσει κάθε χρόνο να ρίχνουν το επίπεδο των απαιτήσεων, ώστε να αυξάνουν τον αριθμό των «επιτυχημένων»! Πλήθος μαθημάτων έχουν ως αποτέλεσμα τεράστια ποσοστά επιτυχόντων με μεγάλες βαθμολογίες, μέσα από αντιγραφή ή μέσα από σταθερώς επαναλαμβανόμενα θέματα που τα μαθαίνουν μηχανικά ή και που δίνονται λυμένα από τον καθηγητή πριν την εξέταση, που είτε αναγκάζεται να πειθαρχήσει στις γενικές κατευθύνσεις που του δίνει το ίδρυμα είτε διεκδικεί, έτσι, την συμπάθεια του φοιτητικού προλεταριάτου και των συμμοριών του, κομματικών ή μη. Με τον νέο νόμο απλώς θα υποβιβάσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο ώστε, παρ᾿ ότι οι περισσότεροι είναι εντελώς αδιάφοροι σχετικά με το αντικείμενο σπουδών τους, να καταφέρνει ένα μεγάλος αριθμός φοιτητών να παίρνουν πτυχίο και μάλιστα σε ακόμα συντομότερο χρόνο και μαθαίνοντας ακόμα λιγότερα από ό,τι ώς τώρα μάθαιναν …
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου