Σχόλιο ιστολογίου μας : Πολιτιστική κληρονομιά και αυτή των Τουρανικών φυλών!!!!
Από το ιστολόγιο http://www.onlycy.com/
Η αρχαία Σαλαμίνα και το Αββαείο του Μπέλλα Πάις έχουν καταστεί κέντρο φεστιβαλικών εκδηλώσεων από το παράνομο καθεστώς, το οποίο θέλει να προσελκύσει τουρισμό.
Ιδαίτερα, οι εκδηλώσεις στο αρχαίο θεάτρο της Σαλαμίνας, όπως σημειώνεται σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Φιλελεύθερος”, ελκύουν ιδιαίτερα τους τουρίστες, καθώς μπορούν να επισκεφθούν και τις παράνομες ανασκαφές που διεξάγονται από τον Αύγουστο του 1999, κάτω από τη διεύθυνση του καθηγητή Οzguner του Πανεπιστημίου της ‘Αγκυρας και φοιτητές του Πανεπιστημίου Ανατολικής Μεσογείου.
Στόχος είναι η τοπιοτέχνηση ολόκληρου του χώρου που καλύπτει το Θέατρο και το Γυμνάσιο της αρχαίας Σαλαμίνας.
Ολόκληρο το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Τουρκία και είναι φανερό ότι στόχος της είναι να προβάλει τη Σαλαμίνα διεθνώς ως τουριστικό προορισμό, μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της “Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου”, συνειδητοποιώντας ότι έχει στα χέρια της έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μεσογείου.
Το θέατρο της Σαλαμίνας χτίστηκε κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ., στη θέση ενός προγενέστερου ελληνιστικού θεάτρου.
Είναι το μεγαλύτερο αρχαίο θέατρο της Κύπρου με χωρητικότητα 20.000 θεατές.
Πριν από την εισβολή, το θέατρο είχε αναστηλωθεί πλήρως και χρησιμοποιείτο για παραστάσεις αρχαίου δράματος.
Η πρώτη παράσταση μετά την αποκάλυψη του θεάτρου δόθηκε το 1960 από το Ελληνικό Γυμνάσιο Αμμοχώστου με τις “Ικέτιδες” του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Σέργη.
Στη συνέχεια εμφανίστηκαν το Εθνικό Θέατρο Ελλάδας, το Θέατρο Τέχνης και άλλα.
Το Αββαείο του Μπέλλα Πάις, βρίσκεται λίγο έξω από την Κερύνεια, είναι ένα από τα πιο σημαντικά εναπομείναντα μνημεία γοτθικής μοναστικής αρχιτεκτονικής στην ανατολική Μεσόγειο.
Οι πρώτες πηγές το αναφέρουν ως κτίριο αυγουστινιανών κανόνων, το οποίο ιδρύθηκε από τον βασιλιά της Ιερουσαλήμ, προφανώς τον Αimeryde Lusignan, ο οποίος βασίλευσε από το 1198 μέχρι το 1205.
Με την οθωμανική κατάκτηση του 1570, οι Οθωμανοί κατέλαβαν το Αββαείο και την περιουσία του, αλλά επέτρεψαν στους ορθόδοξους πιστούς να τελούν τις λειτουργίες τους στην εκκλησία του.
Εντύπωση προκαλούν οι αψίδες στο εσωτερικό του ναού οι οποίες καταλήγουν στις κίονες που στηρίζουν τις στέγες των κλιτών.
Το περιστύλιο του Αββαείου είναι κτίσμα του 14ου αιώνα, νεώτερο δηλαδή από την εκκλησία.
Σήμερα το περιστύλιο διατηρείται ολόκληρο, εκτός από τη δυτική του πλευρά.
Στο σχετικό ρεπορτάζ επισημαίνεται ότι από τα φεστιβάλ που οργανώνει η ούτω καλούμενη “Τουρκική Δημοκρατία Βορείου Κύπρου”, έχουν περάσει μεγάλα ονόματα όπως οι Γκόραν Μπρέκοβιτς, ΒoneyΜ, κουαρτέτο Νino Rota, Μoscow Βallet, Χοσέ Καρέρας, Σεζάρια Εβόρα, Ρink Μartini, η Βonnie Τyler και πολλοί άλλοι.
Οι διαμαρτυρίες της Κυπριακής κυβέρνησης φαίνεται πως έφεραν κάποια αποτελέσματα.
Εδώ και λίγο καιρό διεθνείς καλλιτέχνες άρχισαν να δείχνουν απροθυμία να ανταποκριθούν σε προσκλήσεις, καθώς γίνεται γνωστό ότι τα φεστιβάλ διοργανώνονται από ένα παράνομο καθεστώς, το οποίο χρησιμοποιεί κατεχόμενους αρχαιολογικούς χώρους, όπως το Αρχαίο Θέατρο της Σαλαμίνας και το Αββαείο του Μπέλλα Πάις, για να κάνει την προπαγάνδα του.
Ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για την αποτροπή διεθνών καλλιτεχνών να μετέχουν σε αυτά τα φεστιβάλ, η μήνυση που υπέβαλε, τον περασμένο μήνα η εταιρεία Ιnternational Creative ΤalentΑgency, που αντιπροσωπεύει τον Χούλιο Ιγκλέσιας.
Εξάλλου, πέρσι προκλήθηκε σάλος, όταν έγινε γνωστό ότι θα εμφανιζόταν σε εκδήλωση στα κατεχόμενα η Τζένιφερ Λόπεζ.
Η Λόπεζ θα τραγουδούσε σε εγκαίνια ξενοδοχείου στην περιοχή της Κερύνειας στις 24 Ιουλίου και θα γιόρταζε τα 41α γενέθλιά της μαζί με τον σύζυγό της τραγουδιστή Μαρκ ‘Αντονι, τα δίδυμα παιδιά τους, συγγενείς, φίλους και συνεργάτες της.
Με μία δήλωση στην προσωπική της ιστοσελίδα, η Τζένιφερ Λόπεζ ανακοίνωσε ότι δεν θα μεταβεί τελικώς στην κατεχόμενη Κύπρο και ματαιώνει τη συναυλία της, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν κυρίως από την ομογένεια στις ΗΠΑ.
Από το ιστολόγιο http://www.onlycy.com/
Η αρχαία Σαλαμίνα και το Αββαείο του Μπέλλα Πάις έχουν καταστεί κέντρο φεστιβαλικών εκδηλώσεων από το παράνομο καθεστώς, το οποίο θέλει να προσελκύσει τουρισμό.
Ιδαίτερα, οι εκδηλώσεις στο αρχαίο θεάτρο της Σαλαμίνας, όπως σημειώνεται σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Φιλελεύθερος”, ελκύουν ιδιαίτερα τους τουρίστες, καθώς μπορούν να επισκεφθούν και τις παράνομες ανασκαφές που διεξάγονται από τον Αύγουστο του 1999, κάτω από τη διεύθυνση του καθηγητή Οzguner του Πανεπιστημίου της ‘Αγκυρας και φοιτητές του Πανεπιστημίου Ανατολικής Μεσογείου.
Στόχος είναι η τοπιοτέχνηση ολόκληρου του χώρου που καλύπτει το Θέατρο και το Γυμνάσιο της αρχαίας Σαλαμίνας.
Ολόκληρο το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Τουρκία και είναι φανερό ότι στόχος της είναι να προβάλει τη Σαλαμίνα διεθνώς ως τουριστικό προορισμό, μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της “Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου”, συνειδητοποιώντας ότι έχει στα χέρια της έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μεσογείου.
Το θέατρο της Σαλαμίνας χτίστηκε κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ., στη θέση ενός προγενέστερου ελληνιστικού θεάτρου.
Είναι το μεγαλύτερο αρχαίο θέατρο της Κύπρου με χωρητικότητα 20.000 θεατές.
Πριν από την εισβολή, το θέατρο είχε αναστηλωθεί πλήρως και χρησιμοποιείτο για παραστάσεις αρχαίου δράματος.
Η πρώτη παράσταση μετά την αποκάλυψη του θεάτρου δόθηκε το 1960 από το Ελληνικό Γυμνάσιο Αμμοχώστου με τις “Ικέτιδες” του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Σέργη.
Στη συνέχεια εμφανίστηκαν το Εθνικό Θέατρο Ελλάδας, το Θέατρο Τέχνης και άλλα.
Το Αββαείο του Μπέλλα Πάις, βρίσκεται λίγο έξω από την Κερύνεια, είναι ένα από τα πιο σημαντικά εναπομείναντα μνημεία γοτθικής μοναστικής αρχιτεκτονικής στην ανατολική Μεσόγειο.
Οι πρώτες πηγές το αναφέρουν ως κτίριο αυγουστινιανών κανόνων, το οποίο ιδρύθηκε από τον βασιλιά της Ιερουσαλήμ, προφανώς τον Αimeryde Lusignan, ο οποίος βασίλευσε από το 1198 μέχρι το 1205.
Με την οθωμανική κατάκτηση του 1570, οι Οθωμανοί κατέλαβαν το Αββαείο και την περιουσία του, αλλά επέτρεψαν στους ορθόδοξους πιστούς να τελούν τις λειτουργίες τους στην εκκλησία του.
Εντύπωση προκαλούν οι αψίδες στο εσωτερικό του ναού οι οποίες καταλήγουν στις κίονες που στηρίζουν τις στέγες των κλιτών.
Το περιστύλιο του Αββαείου είναι κτίσμα του 14ου αιώνα, νεώτερο δηλαδή από την εκκλησία.
Σήμερα το περιστύλιο διατηρείται ολόκληρο, εκτός από τη δυτική του πλευρά.
Στο σχετικό ρεπορτάζ επισημαίνεται ότι από τα φεστιβάλ που οργανώνει η ούτω καλούμενη “Τουρκική Δημοκρατία Βορείου Κύπρου”, έχουν περάσει μεγάλα ονόματα όπως οι Γκόραν Μπρέκοβιτς, ΒoneyΜ, κουαρτέτο Νino Rota, Μoscow Βallet, Χοσέ Καρέρας, Σεζάρια Εβόρα, Ρink Μartini, η Βonnie Τyler και πολλοί άλλοι.
Οι διαμαρτυρίες της Κυπριακής κυβέρνησης φαίνεται πως έφεραν κάποια αποτελέσματα.
Εδώ και λίγο καιρό διεθνείς καλλιτέχνες άρχισαν να δείχνουν απροθυμία να ανταποκριθούν σε προσκλήσεις, καθώς γίνεται γνωστό ότι τα φεστιβάλ διοργανώνονται από ένα παράνομο καθεστώς, το οποίο χρησιμοποιεί κατεχόμενους αρχαιολογικούς χώρους, όπως το Αρχαίο Θέατρο της Σαλαμίνας και το Αββαείο του Μπέλλα Πάις, για να κάνει την προπαγάνδα του.
Ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για την αποτροπή διεθνών καλλιτεχνών να μετέχουν σε αυτά τα φεστιβάλ, η μήνυση που υπέβαλε, τον περασμένο μήνα η εταιρεία Ιnternational Creative ΤalentΑgency, που αντιπροσωπεύει τον Χούλιο Ιγκλέσιας.
Εξάλλου, πέρσι προκλήθηκε σάλος, όταν έγινε γνωστό ότι θα εμφανιζόταν σε εκδήλωση στα κατεχόμενα η Τζένιφερ Λόπεζ.
Η Λόπεζ θα τραγουδούσε σε εγκαίνια ξενοδοχείου στην περιοχή της Κερύνειας στις 24 Ιουλίου και θα γιόρταζε τα 41α γενέθλιά της μαζί με τον σύζυγό της τραγουδιστή Μαρκ ‘Αντονι, τα δίδυμα παιδιά τους, συγγενείς, φίλους και συνεργάτες της.
Με μία δήλωση στην προσωπική της ιστοσελίδα, η Τζένιφερ Λόπεζ ανακοίνωσε ότι δεν θα μεταβεί τελικώς στην κατεχόμενη Κύπρο και ματαιώνει τη συναυλία της, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν κυρίως από την ομογένεια στις ΗΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου