Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Άδεια πόντισης καλωδίων νοτίως του Καστελλορίζου από την Τουρκία; Μερικά ερωτήματα για το CS Ile de Brehat...

Σχόλιο από Faceof : Αυτό μπορώ να επιβεβαιώσω ότι συνέβη κάποια στιγμή και ενώ είχα ανοιχτή την ιστοσελίδα με τις NAVTEX Broadcast , πρέπει να ήταν λίγο πριν τις 12 η λίγο αργότερα δεν είμαι σίγουρος έκανε ανανέωση η ιστοσελίδα και θεώρησα ότι έσβησε παλιές NAVTEX (είμαι σίγουρος ότι τις είδα και τις 2 , τουλάχιστον την 614/11 είμαι σίγουρος), παρόλα αυτά παρέμεινε η NAVTEX - N/W NR: 612/11
AEGEAN SEA
UNDER WATER CABLE OPERATION , BY CS RAYMOND CROZE BETWEEN 18 -21 SEP ALONG THE LINE JOINING THE POINT BELOW
που έληξε όπως και άλλες όπως π.χ και η NAVTEX - N/ W NR : 608/11
AEGEAN SEA
GUNNERY EXERCISE BETWEEN 22-23 SEP 11 FROM 040Z TO 1800Z IN AREAS BOUND BY:

Είμαι σίγουρος γιατί ενώ ετοιμαζόμουν για το άρθρο (http://alexander-hellas.blogspot.com/2011/09/blog-post_4177.html) που ανάρτησε λίγη ώρα αργότερα μου έκανε εντύπωση που δεν υπήρχε η συνέχεια της 612/11 και που τις σύγκρινα με τις NAVTEX NW NR 522/11
SEA OF MARMARA
UNDERWATER CABLE OPERATION BY C/S RAYMOND CROZE BETWEEN 21 SEP.-07 OCT. IN FOLLOWING POSITIONS
και την ZCZC DA83
051402 UTC SEP 11
ISTANBUL TURK RADIO
SEA OF MARMARA
SURVEY AND DRILLING OPERATIONS BY M/V NAUTICAL TIDE AND SKATE IV BETWEEN 06 - 30 SEP ALONG THE LINE JOINING THE POSITIONS BELOW
. ...που παραδόξως δεν έχει NAVTEX παρά μόνο τα σχετικά της σηματικής αίτησης εισαγωγής....
Αυτό θα πρέπει να το δουν και να απαντήσουν οι αρμόδιοι ..........
Από το ιστολόγιο http://www.enkripto.com/2011/09/cs-ile-de-brehat.html

Φαίνεται ότι στις τουρκικές ενέργειες που ανεβάζουν σταδιακά την ένταση (ανακοίνωση ερευνών σε περιοχή που επικαλύπτει ελληνική υφαλοκρηπίδα, "συμφωνία" οριοθέτησης υφαλοκρηπίδας με το ψευδοκράτος, έξοδος Πίρι Ρέις κλπ.) προστέθηκε άλλη μία, που ενδεχομένως πέρασε απαρατήρητη ως τώρα.


Τα γεγονότα έχουν ως εξής: Σύμφωνα με τουρκική οδηγία προς ναυτιλλομένους (NAVTEX), από 20 Σεπτεμβρίου το πλοίο "Ile de Brehat" θα προβεί σε πόντιση καλωδίων στο επίμαχο σημείο νοτίως του Καστελλορίζου, όπου η ελληνική ΑΟΖ (εφ' όσον οριοθετηθεί) εφάπτεται με την αιγυπτιακή και την κυπριακή. Κατά την τουρκική ερμηνεία που δεν συμπεριλαμβάνει το Καστελλόριζο στην οριοθέτηση, στο συγκεκριμένο σημείο η ΑΟΖ όπως και η υφαλοκρηπίδα (εφ' όσον οριοθετηθούν) είναι τουρκικές. Η τουρκική NAVTEX ρητώς ισχυρίζεται ότι τα σημεία όπου θα γίνουν οι ποντίσεις βρίσκονται στην τουρκική υφαλοκρηπίδα, ενώ τοποθετώντας τα στο χάρτη προκύπτει ότι βρίσκονται σε ελληνική και κυπριακή υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ:


Χάρτης 1: τα στίγματα που δίνονται από την τουρκική NAVTEX ως τουρκική υφαλοκρηπίδα. Με λευκές γραμμές διακρίνονται τα ορθά όρια των ΑΟΖ Ελλάδας, Κύπρου και Τουρκίας

Το CS Ile de Brehat , γαλλικής σημαίας και συμφερόντων, ποντίζει καλώδιο οπτικής ίνας που θα συνδέει το Τελ Αβίβ με το Μπάρι της Ιταλίας. Πρόκειται για το δεύτερο μέρος της αποστολής που ξεκίνησε τον προηγούμενο Μάρτιο με την αποστολή του ιταλικού πλοίου «OGS Explora», που είχε λάβει άδεια από την ελληνική κυβέρνηση να χαρτογραφήσει τη διαδρομή όπου σχεδιαζόταν να γίνει η πόντιση του καλωδίου. Η Άγκυρα είχε στείλει τότε στην περιοχή μια τουρκική κορβέτα η οποία είχε παρενοχλήσει και τελικώς εκδιώξει το ιταλικό ερευνητικό πλοίο με τον ισχυρισμό ότι οι εργασίες γίνονταν σε δήθεν τουρκική υφαλοκρηπίδα. Η ελληνική πλευρά δεν είχε στείλει πλοίο στην περιοχή και είχε περιοριστεί σε διπλωματικό διάβημα προς την Άγκυρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του τύπου, οι εταιρείες που έχουν ναυλώσει το «Ile de Brehat» έλαβαν άδεια από την ελληνική κυβέρνηση για να ποντίσουν την οπτική ίνα, αναγνωρίζοντας την ελληνική κυριαρχία στην περιοχή που η τουρκική κυβέρνηση είχε επιχειρήσει να αμφισβητήσει πριν από έξι μήνες. Όμως από την τουρκική NAVTEX προκύπτει ότι είτε ζητήθηκε άδεια και από την Τουρκία, είτε η Τουρκία θέλησε να καταγράψει επισήμως τη θέση της ότι η περιοχή πόντισης περιλαμβάνεται σε τουρκική και όχι ελληνική υφαλοκρηπίδα. Το ερώτημα είναι ποια υπήρξε η ελληνική αντίδραση επ' αυτού.

Σημειωτέον ότι χθες 22 Σεπτεμβρίου το Ile de Brehat δεν έδωσε στίγμα στο διεθνές σύστημα αναφοράς AIS, ενώ η πορεία του με βάση τα τελευταία στίγματα που είχε δώσει ως το βράδυ της 21 Σεπτεμβρίου ήταν η ακόλουθη:


Χάρτης 2: Η πορεία του CS Ile der Brehat ως το βράδυ της 21.9. Παρατηρήστε πώς τα στίγματα ταυτίζονται με τα όρια της ΑΟΖ όπως τα αντιλαμβάνεται η Τουρκία (λευκή γραμμή)

Σήμερα το πρωί το πλοίο έδωσε ξανά στίγμα νοτίως της Κρήτης, δηλαδή πάνω στη νοητή ευθεία που συνεχίζει δυτικά της επίμαχης περιοχής. Επομένως είναι εύλογο το συμπέρασμα ότι χθες 22 Σεπτεμβρίου το Ile de Brehat διήλθε χωρίς ελληνική αντίδραση από τα σημεία που αναγγέλθηκαν με την τουρκική NAVTEX, που έχει ως εξής (τονισμένο το επίμαχο σημείο):

TURNHOS - NAVIGATIONAL WARNING NUMBER : 614
NAVTEX - NAVIGATIONAL WARNING NUMBER : 614/11
MEDITERRANEAN SEA

LAYING CABLE OPERATION BY CS ILE DE BREHAT, BETWEEN 20–30 SEP, ALONG THE LINE JOINING THE POSITIONS BELOW IN THE TURKISH CONTINENTAL SHELF.
33 51.00N - 030 22.02E
33 52.82N - 030 19.50E
33 54.07N - 028 47.23E
33 56.33N - 028 35.95E
33 56.03N - 028 00.00E
WIDE BERTH REQUESTED .

Από ελληνικής πλευράς εκδόθηκε η NAVTEX 533/11, που έχει ως εξής:

ZCZC HA42
211145 UTC SEP 11
IRAKLEIO RADIO NAVWARN 533/11
OUR NAVWARN 528/11 MODIFIED
AS FOLLOWS:
SE KRITIKO - IERAPETRA SEA
UNDERWATER CABLE LAYING OPERATIONS
BY C/S ILE DE BREHAT/FOUC
FROM 22 SEP UNTIL FURTHER NOTICE
ALONG LINE JOINING
33-50,07N 029-51,94E
33-51,30N 029-40,00E
33-53,60N 028-58,70E
33-56,00N 028-00,92E
33-59,70N 027-08,36E
33-55,80N 026-08,99E
33-58,00N 025-20,40E
34-10,30N 024-35,30E
WIDE BERTH REQUESTED
NNNN

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς σε αυτή την αναγγελία είναι ότι δεν περιέχει καμία απόρριψη του τουρκικού ισχυρισμού περί τουρκικής υφαλοκρηπίδας με τη NAVTEX 614/11, που έχει προηγηθεί. Κρατούμε μία επιφύλαξη καθώς η τροποποιούμενη NAVTEX 528/11, με την οποία θα μπορούσε να έχει απαντηθεί ο τουρκικός ισχυρισμός, έχει εξαφανιστεί από κάθε διαδικτυακό σημείο αναζήτησης (γιατί;), αλλά πάντως από τα ως τώρα στοιχεία δεν προκύπτει ελληνική απάντηση. Επιπλέον, τοποθετώντας τα στίγματα της ελληνικής NAVTEX στο χάρτη βλέπουμε ότι αφορούν όμορη περιοχή και βρίσκονται σε αρμονική συνέχεια με τα τουρκικά, σαν οι δύο χώρες να έχουν μοιραστεί την αρμοδιότητα στην περιοχή!


Χάρτης 3: Η συνολική πορεία του CS Ile de Brehat με βάση τα στίγματα που έχουν δοθεί. (Με κόκκινο τα τουρκικά στίγματα, με γαλάζιο τα ελληνικά).

Τίθενται λοιπόν τα εξής ερωτήματα:
1. Η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού εντέλει εξέδωσε κάποια NAVTEX που αντικρούει την τουρκική; Γιατί έχει εξαφανιστεί η προηγούμενη NAVTEX 528/11;
2. Αποδέχεται η ελληνική κυβέρνηση ότι τα στίγματα που αναφέρονται στην τουρκική NAVTEX βρίσκονται σε τουρκική υφαλοκρηπίδα;
3. Αν ναι, αυτό δεν αντιβαίνει στην πάγια ελληνική θέση ότι το Καστελλόριζο έχει υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ; Η "τουρκική" λωρίδα δεν αποκόπτει την ΑΟΖ της Ελλάδας από τις ΑΟΖ της Κύπρου και του Ισραήλ;
4. Αν όχι, γιατί η ελληνική NAVTEX δεν αντέκρουσε τον ισχυρισμό της τουρκικής ότι τα συγκεκριμένα στίγματα βρίσκονται σε τουρκική υφαλοκρηπίδα;
5. Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών έχει προβεί σε κάποια ενέργεια επί του θέματος;
6. Γιατί συνδυάζονται τόσο αρμονικά τα στίγματα της τουρκικής και της ελληνικής αγγελίας; Υπάρχει κάποια συνεννόηση που δεν τη γνωρίζουμε;
7. Αν δεν υπάρχει συνεννόηση, μήπως η Τουρκία μας επιβάλλει τη θέλησή της ασκώντας de facto κυριαρχία στην επίμαχη περιοχή, κι εμείς (για άλλη μια φορά) σφυράμε αδιάφορα;
8. Μήπως μετά την επιτυχή εκδίωξη του OGS Explora από την τουρκική κορβέτα το Μάρτιο, τώρα με την τουρκική NAVTEX αρχίζει να παγιώνεται η άσκηση κρατικής κυριαρχίας από την Τουρκία στην περιοχή;

Κάθε απάντηση δεκτή...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου